Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å pusse opp badet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innredningen skal vi kjøpe på IKEA, så slipper heldigvis å vente på den :) Heller kanskje mer mot å vente med oppstart til etter sommeren. 

Anonymkode: df24d...a82

Det er dessverre ikke helt sikkert. 

Vi brukte IKEA for vaskerom. Siste delen var ikke på lager, og tok 2 måneder. Så rådet mitt er det samme - ha alt i hus før du begynner. 

Anonymkode: 1cbd6...f79

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 5.5.2018 den 14.03, skruf skrev:

Vi holder på med totalrenovering av bad pga vannskade nå, alt utført av fagfolk.

Snart ferdig, og det har tatt nesten 2mnd.. skikkelig drygt! 

Selve rivingen tok ikke så lang tid, var vel gjort på 4-5 dager. Deretter måtte badet stå å tørke i ca 3 uker. Og nå har de holdt på i noen uker med å bygge det opp igjen. Nye bærebjelker, isolering, membran, sementering, varmekabler, flislegging osv osv. Både snekkere, rørleggere, elektrikere,maler og murer er involvert. 

Vi har heldigvis et bad til, hvis ikke kunne vi ikke ha bodd her. Dusjing kunne vi gjort på jobb, men er dønn avhengig av et toalett. 

Takk og lov for god forsikring, hvis ikke hadde det blitt dyrt 

På 5.5.2018 den 19.45, Gladgutten79 skrev:

Om alt er klappet å klart får de det til på 1 uke, jeg rev badet å la fliser satte opp baderomsplater å monterte utstyr på 1 uke, men jeg jobba med det fra 17-23 hver kveld etter jobb vel å merke, elektriker la varmekablene, ellers var det egeninsats

Har ett spm til til dere som har gjort det: hvor stor budsjettsmell må vi regne med? 

Bad er vel et rom som alltid blir dyrere enn planlagt, men hvor mye dyrere? 50.000? 100.000? Hvor mye ''ekstra'' må vi ha i budsjettet? :) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ett spm til til dere som har gjort det: hvor stor budsjettsmell må vi regne med? 

Bad er vel et rom som alltid blir dyrere enn planlagt, men hvor mye dyrere? 50.000? 100.000? Hvor mye ''ekstra'' må vi ha i budsjettet? :) 

Jeg vet ikke helt for å være ærlig. Hos oss er det forsikringssak, og takstmannen estimerte kostnadene til 250-300 000. Vi betaler 4000kr i egenandel+vi velger å kjøpe ny innredning, klosett og dusjvegger siden det gamle inventaret var fra attenhundrepilogbue-tallet. Og vi legger i et mellomlegg på flisene siden jeg forelsket med helt i noen nydelige fliser som var litt dyrer enn hva forikringselskapet dekker. Så ca 50-60 000 der tror jeg. 

Skrevet

Nå er jeg rørlegger selv og litt handy, baderoms utstyr kjøpt på megaflis, da min arbeidsgiver ikke kunne gi meg så god pris på tilsvarende varer, elektriker skulle ha 10000 kr, badet er ca 8 m2, med wc seksjon, dusjkabinett og hjørnebadekar, alt sammen kom på ca 35-40000 kr vil jeg tro.

Tar du belegg på gulv og baderomsplater på vegg er dette membran i seg selv, mindre jobb=mindre kostnad for deg

Du kan spare mye på å velge det, fremfor fliser på gulv og vegg, dette er alt i alt tidkrevende= dyrt for deg med flere timer

Baderoms utstyr kan du spare mye på å handle andre steder enn hos en rørlegger, men amaturer å kraner er det greit å handle der,

summa sumarum blir du like ren i en dusj til 5000 kr som en til 20000 kr

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Gladgutten79 skrev:

Nå er jeg rørlegger selv og litt handy, baderoms utstyr kjøpt på megaflis, da min arbeidsgiver ikke kunne gi meg så god pris på tilsvarende varer, elektriker skulle ha 10000 kr, badet er ca 8 m2, med wc seksjon, dusjkabinett og hjørnebadekar, alt sammen kom på ca 35-40000 kr vil jeg tro.

Tar du belegg på gulv og baderomsplater på vegg er dette membran i seg selv, mindre jobb=mindre kostnad for deg

Du kan spare mye på å velge det, fremfor fliser på gulv og vegg, dette er alt i alt tidkrevende= dyrt for deg med flere timer

Baderoms utstyr kan du spare mye på å handle andre steder enn hos en rørlegger, men amaturer å kraner er det greit å handle der,

summa sumarum blir du like ren i en dusj til 5000 kr som en til 20000 kr

Tipper du er industrirørlegger eller jobber på anlegg for dette kunne du ikke mye om.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver jo kontakt med firmaet. Da skal det ikke komme noe ekstra med mindre det dukker opp helt spesielle ting.

Anonymkode: 7e18b...51b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du er industrirørlegger eller jobber på anlegg for dette kunne du ikke mye om.

Du skriver jo kontakt med firmaet. Da skal det ikke komme noe ekstra med mindre det dukker opp helt spesielle ting.

Anonymkode: 7e18b...51b

Kan du ikke si hva du mener er feil?

Anonymkode: 27f53...b10

Skrevet

Til spydig ab

Er faktisk rørlegger, men det er ikke min jobb og regne ut priser på totalbad/renovering, da jeg kun er utførende part, det er andre som selger og regner priser

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...