AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Vi skal pusse opp badet, og lurer litt på hvor lang tid vi må se for oss. Det kommer en totalleverandør på befaring neste uke. Så skal vi få en pris. Badet må rives fullstendig og bygges opp igjen. Rivingen tror jeg ikke tar så lang tid, for det er ingenting man må være forsiktig med eller passe på, det er bare å melje det ned Jevne med jorden. Så skal det jo bygges opp igjen fra grunnen. Noen som har erfaring? Er det realistisk å håpe det er ferdig til sommeren? Anonymkode: df24d...a82
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Kan også legge til at fagfolk skal gjøre alt, vi gjør ikke noe selv. Anonymkode: df24d...a82
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Jeg tror ikke du skal satse på et bad før sommeren i alle fall. Etter befaring trenger de litt tid på å regne ut tilbud, så skal det avtales med alle fagfolk (elektriker, snekker, rørlegger, murer), og da blir en avhengig av når disse har tid til å gjøre det. Det kan fort ta noen uker eller mnd, og snart er det ferie og det stopper opp litt. Det tar også endel tid med flislegging, særlig på gulv der en ofte må vente et par uker på at det skal tørke ordentlig. Anonymkode: b2213...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du skal satse på et bad før sommeren i alle fall. Etter befaring trenger de litt tid på å regne ut tilbud, så skal det avtales med alle fagfolk (elektriker, snekker, rørlegger, murer), og da blir en avhengig av når disse har tid til å gjøre det. Det kan fort ta noen uker eller mnd, og snart er det ferie og det stopper opp litt. Det tar også endel tid med flislegging, særlig på gulv der en ofte må vente et par uker på at det skal tørke ordentlig. Anonymkode: b2213...e5e Hvor mange dager/ uker kan selve jobben med riving + laging av nytt bad ta? Jeg tenker på om det blir jobbet fra kl 7-17 alle hverdager, med badet. (Jeg er ikke ts). Hvor dusjer man, mens badet er under oppussing? Kjøper man månedskort på treningsstudio, kun for å ha tilgang på dusj ? Anonymkode: c7d1f...4de
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du skal satse på et bad før sommeren i alle fall. Etter befaring trenger de litt tid på å regne ut tilbud, så skal det avtales med alle fagfolk (elektriker, snekker, rørlegger, murer), og da blir en avhengig av når disse har tid til å gjøre det. Det kan fort ta noen uker eller mnd, og snart er det ferie og det stopper opp litt. Det tar også endel tid med flislegging, særlig på gulv der en ofte må vente et par uker på at det skal tørke ordentlig. Anonymkode: b2213...e5e Takk for svar. Vil det kanskje være lurere og vente med hele greia til etter sommeren? Har ikke lyst å ha 4 uker ferie uten mulighet for å dusje og gå på do i mitt eget hus.. Hvis alt stopper opp i fellesferien vil det være veldig demotiverende.. Trasig å ikke kunne ta seg en dusj etter en dag på stranda Kanskje det er bedre å vente? Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor mange dager/ uker kan selve jobben med riving + laging av nytt bad ta? Jeg tenker på om det blir jobbet fra kl 7-17 alle hverdager, med badet. (Jeg er ikke ts). Hvor dusjer man, mens badet er under oppussing? Kjøper man månedskort på treningsstudio, kun for å ha tilgang på dusj ? Anonymkode: c7d1f...4de Det blir bare jobbet fra 7-15, som regel.. Vi hadde tenkt å dusje hos svigermor (jeg kan dusje på jobb, men i helger og slikt) - men toalettbesøk vil jo bli trasige greier. Må jo være en porter-pottie i stua eller noe det da TS Anonymkode: df24d...a82 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 Eller dusje god god nabo? Anonymkode: c7d1f...4de
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Vil det kanskje være lurere og vente med hele greia til etter sommeren? Har ikke lyst å ha 4 uker ferie uten mulighet for å dusje og gå på do i mitt eget hus.. Hvis alt stopper opp i fellesferien vil det være veldig demotiverende.. Trasig å ikke kunne ta seg en dusj etter en dag på stranda Kanskje det er bedre å vente? Det blir bare jobbet fra 7-15, som regel.. Vi hadde tenkt å dusje hos svigermor (jeg kan dusje på jobb, men i helger og slikt) - men toalettbesøk vil jo bli trasige greier. Må jo være en porter-pottie i stua eller noe det da TS Anonymkode: df24d...a82 Takk for svar Jeg skal også pusse opp bad om et par år. Lykke til med din oppussing Anonymkode: c7d1f...4de
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller dusje god god nabo? Anonymkode: c7d1f...4de Ja, det går jo an å lage en avtale på! Nå har vi svigermor bare et steinkast unna da, så det var ingen problem for henne at vi bruker hennes bad under oppussingen. Jeg kan som sagt dusje på jobb, veldig praktisk. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jeg skal også pusse opp bad om et par år. Lykke til med din oppussing Anonymkode: c7d1f...4de Takk! Lykke til selv Vi hadde også tenkt å vente et par år, men det er blitt så fukt- og muggskadet at vi må bare få det bort asap før det ''smitter'' resten av huset.. Gamle hus ass, det er oppskrytt Anonymkode: df24d...a82 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det går jo an å lage en avtale på! Nå har vi svigermor bare et steinkast unna da, så det var ingen problem for henne at vi bruker hennes bad under oppussingen. Jeg kan som sagt dusje på jobb, veldig praktisk. Takk! Lykke til selv Vi hadde også tenkt å vente et par år, men det er blitt så fukt- og muggskadet at vi må bare få det bort asap før det ''smitter'' resten av huset.. Gamle hus ass, det er oppskrytt Anonymkode: df24d...a82 Takk Anonymkode: c7d1f...4de
skruf Skrevet 5. mai 2018 #10 Skrevet 5. mai 2018 Vi holder på med totalrenovering av bad pga vannskade nå, alt utført av fagfolk. Snart ferdig, og det har tatt nesten 2mnd.. skikkelig drygt! Selve rivingen tok ikke så lang tid, var vel gjort på 4-5 dager. Deretter måtte badet stå å tørke i ca 3 uker. Og nå har de holdt på i noen uker med å bygge det opp igjen. Nye bærebjelker, isolering, membran, sementering, varmekabler, flislegging osv osv. Både snekkere, rørleggere, elektrikere,maler og murer er involvert. Vi har heldigvis et bad til, hvis ikke kunne vi ikke ha bodd her. Dusjing kunne vi gjort på jobb, men er dønn avhengig av et toalett. Takk og lov for god forsikring, hvis ikke hadde det blitt dyrt 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #11 Skrevet 5. mai 2018 Er vanskelig å svare på. Hvor lang er en hyssing-aktig.. Hvor stort er badet? Hva skal gjøres? Støpe nytt gulv? Varmekabler? fliser? Gulvbelegg? Våtromsplater? Skal det inn skillevegger eller dusjvegger? Belysning i tak? Hvilken innredning skal dere ha? (Det er ofte leveringstider på alt fra et par uker til 2-3 måneder når det kommer til interiør, fliser, servanter o.l dersom dere ikke har plukket ut det på forhånd og har fått det levert klart til arbeidet begynner). Fra du har fått pristilbud, skrevet kontrakten og arbeiderne står klare på trappa di til å begynne jobben vil jeg tippe rundt 3-6 uker. Anonymkode: b2f2f...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #12 Skrevet 5. mai 2018 Takk for råd @skruf og AB3b0 Hilsen en annen fremtidig baderomsoppusser, ikke TS. Anonymkode: c7d1f...4de 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #13 Skrevet 5. mai 2018 13 minutter siden, skruf skrev: Vi holder på med totalrenovering av bad pga vannskade nå, alt utført av fagfolk. Snart ferdig, og det har tatt nesten 2mnd.. skikkelig drygt! Selve rivingen tok ikke så lang tid, var vel gjort på 4-5 dager. Deretter måtte badet stå å tørke i ca 3 uker. Og nå har de holdt på i noen uker med å bygge det opp igjen. Nye bærebjelker, isolering, membran, sementering, varmekabler, flislegging osv osv. Både snekkere, rørleggere, elektrikere,maler og murer er involvert. Vi har heldigvis et bad til, hvis ikke kunne vi ikke ha bodd her. Dusjing kunne vi gjort på jobb, men er dønn avhengig av et toalett. Takk og lov for god forsikring, hvis ikke hadde det blitt dyrt Takk for svar! Ja, dette med toalett blir et problem. Er ikke problem å dra bort til svigermor for å gjøre ''det verste'' en gang for dagen, men trasig å måtte opp om natten og gå bort dit for å tisse Kanskje vi drar på ferie en stund mens de driver på Vet at dette blir styggdyrt, er ikke noe forsikringssak i vårt tilfelle. Fikk heldigvis huset svært, svært billig da, siden det trenger mye oppgradering. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vanskelig å svare på. Hvor lang er en hyssing-aktig.. Hvor stort er badet? Hva skal gjøres? Støpe nytt gulv? Varmekabler? fliser? Gulvbelegg? Våtromsplater? Skal det inn skillevegger eller dusjvegger? Belysning i tak? Hvilken innredning skal dere ha? (Det er ofte leveringstider på alt fra et par uker til 2-3 måneder når det kommer til interiør, fliser, servanter o.l dersom dere ikke har plukket ut det på forhånd og har fått det levert klart til arbeidet begynner). Fra du har fått pristilbud, skrevet kontrakten og arbeiderne står klare på trappa di til å begynne jobben vil jeg tippe rundt 3-6 uker. Anonymkode: b2f2f...3b0 Badet er ca. 8 kvm. Ja til alle de andre spørsmålene 😂Må støpe nytt og legge ned varmekabler ja. Skal ha gulvbelegg og plater på veggene. Dusjkabinett, så ingen ekstra vegger. Belysning i tak ja. Innredningen skal vi kjøpe på IKEA, så slipper heldigvis å vente på den Heller kanskje mer mot å vente med oppstart til etter sommeren. Anonymkode: df24d...a82 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Ja, dette med toalett blir et problem. Er ikke problem å dra bort til svigermor for å gjøre ''det verste'' en gang for dagen, men trasig å måtte opp om natten og gå bort dit for å tisse Kanskje vi drar på ferie en stund mens de driver på Vet at dette blir styggdyrt, er ikke noe forsikringssak i vårt tilfelle. Fikk heldigvis huset svært, svært billig da, siden det trenger mye oppgradering. Badet er ca. 8 kvm. Ja til alle de andre spørsmålene 😂Må støpe nytt og legge ned varmekabler ja. Skal ha gulvbelegg og plater på veggene. Dusjkabinett, så ingen ekstra vegger. Belysning i tak ja. Innredningen skal vi kjøpe på IKEA, så slipper heldigvis å vente på den Heller kanskje mer mot å vente med oppstart til etter sommeren. Anonymkode: df24d...a82 Det er ikke lurt å være bortreist mens de holder på med oppussing av badet, hvis du ikke har en venn/ slektning som kan komme innom hos deg daglig mens du er på ferie og se etter at arbeiderne ikke plutselig velger "smarte" løsninger som du ikke har godkjent/ avtalt. Anonymkode: c7d1f...4de 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 Det kommer vel mest an på hvor lang tid det går fra det er befaring/dere aksepterer tilbud fra leverandør og de kan sette i gang. Her jeg bor er det flere leverandører som tilbyr nytt bad på 10-14 dager, da har de både murer, rørlegger, elektriker og tømrer som jobber sammen. Holder på nå hos ene naboen min med en slik løsning, nå er kl 14:30 på en lørdag og det er fult av arbeidsfolk der borte så de sluntrer ikke unna i alle fall. Begynte på onsdag, så jeg skal skal følge med når de er ferdig, og bruke samme firma dersom naboen er fornøyd. Har pusset opp et bad tidligere, men da bodde jeg ikke i leiligheten å kunne ta det litt til og fra, det som definitivt tok lengst tid var å vente på at ting skal tørke, støp, membran, maling, fliselim, fuger osv. Anonymkode: fc9fd...53e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #16 Skrevet 5. mai 2018 Et godt planlagt bad, der alt er kjøpt inn og levert, og med godt koordinerte handverkere, har jeg erfart at selve oppussingen tar rett under to uker. Dette var et 20kvm stort bad med badekar, dusj, nystøpt gulv, nytt vindu og dør, vegghengt toalett og dobbel servant. Planleggingsprosessen tar lang tid. Og det er alltid forsinkelser i leveransen. Insister på at det ikke begynnes før alt er levert. Blant annet var det slurvet med tall i kvm fliser, så tok det 3 uker å få ettersendt det som manglet. Deretter er det viktig at snekkerne prioriterer badet fulltid mens det står på, og gjør ting i riktig rekkefølge, for eksempel flislegging som siste ting slik at limet tørker over natta. Og at rørleggeren stiller akkurat når han skal, han må opp 2-3 ganger i løpet av prosessen. Anonymkode: 1cbd6...f79 3
Gladgutten79 Skrevet 5. mai 2018 #17 Skrevet 5. mai 2018 Om alt er klappet å klart får de det til på 1 uke, jeg rev badet å la fliser satte opp baderomsplater å monterte utstyr på 1 uke, men jeg jobba med det fra 17-23 hver kveld etter jobb vel å merke, elektriker la varmekablene, ellers var det egeninsats 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #18 Skrevet 5. mai 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lurt å være bortreist mens de holder på med oppussing av badet, hvis du ikke har en venn/ slektning som kan komme innom hos deg daglig mens du er på ferie og se etter at arbeiderne ikke plutselig velger "smarte" løsninger som du ikke har godkjent/ avtalt. Anonymkode: c7d1f...4de Liker du å jobbe med ryggsekk??? Seriøse firmaer jukser ikke om de vil leve lenge for det er en knallhard bransje. Anonymkode: f766a...643
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #19 Skrevet 6. mai 2018 Der hvor jeg jobber har vi kontraktsfestet 4 uker. Noen ganger tar det kortere tid. Blandt annet skal membranen tørke mellom lagene, noe som gjør at det går litt tid. Hadde aldri valgt et firma som lover nytt bad på 10 dager. De firmaene som opererer med polakker som jobber døgnet rundt i 10 dager og deretter reiser hjem til Polen for å bruke pengene, er ikke noe å støtte. Var nettopp ute for at en nabo brukte et slikt firma til å pusse opp badet sitt siden de var så «rimelig». Det aktuelle firmaet hadde sagt at det gikk fint å bruke de gamle kobberrørene og det gamle gulvsluket. (Så i realiteten fikk badet bare en facelift, ikke totalrenovering) Naboen skal nå selge og har hatt takstmann, i rapporten står det at badet får TG3 pga at rørkonstruksjoner har kort tid igjen av forventet levetid. (Så de som kjøper må rive og pusse opp på nytt om få år pga unnasluntring og at de ikke har fulgt loven om å bytte rørene) Så da fikk naboen ikke prisstigning på de 190 000 han har brukt på badet, noe han hadde fått om han hadde brukt et skikkelig firma. Husk å sjekke aktuelle firma om de er godkjent våtromsbedrift/ mesterbedrift osv. Anonymkode: 7e18b...51b 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #20 Skrevet 6. mai 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Liker du å jobbe med ryggsekk??? Seriøse firmaer jukser ikke om de vil leve lenge for det er en knallhard bransje. Anonymkode: f766a...643 Vel, det var snakk om at noen kommer innom 1 gang pr dag for å se på arbeidet (hovedsaklig etter at arbeiderne har gått hjem, evt i arbeidstiden dersom man trenger å snakke med arbeiderne), dersom man selv er bortreist. Hva om vedkommende er hjemme selv da? Arbeider arbeiderne med ryggsekk da, dersom eieren av huset ser over arbeidet etter at arbeiderne har gått hjem??!!!! Anonymkode: c7d1f...4de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå