Gå til innhold

Brent hull i skjørtet mitt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie (ikke innlogget)

Jeg klarte å ødelegge et helt nytt skjørt i helgen... :-? Det var første gang jeg brukte det, og jeg klarte å falle slik at jeg fòr bortover et gulv. :oops: Dermed ble det brent hull i skjørtet. :o

Skjørtet er i 100% polyester. (huff, meg og mine polyesterklær som jeg ødelegger hele tiden... :oops: )

Hørte tanta mi fable om noe med at det går an å få kjøpt en spray eller noe som "limer igjen" hullet...

Noen son har peil?

Er i grunnen litt surt å betale 400kr for et skjørt jeg får brukt en eneste gang, og dessuten skal jeg snart i et festlig lag igjen der jeg absolutt burde ha dette skjørtet....

Hilfe!!

Gode råd mottas med stor TAKK.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da, hvordan gikk det med deg da?

Hørtes ikke noe godt ut iallefall...

Har aldri hørt om en slik spray, og vet ikke hvor de kan selge noe slikt heller.

Hva med å sy, lime en liten lapp på vrangen av skjørtet da?

Kommer selfølgelig an på hvilken farge skjørtet er, og hvor stort hullet er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Joda, det gikk forholdsvis bra med meg. Hadde jævlig vondt i kneet et par-tre dager etterpå, men jeg overlevde da! Takk for omtanken! :D

Jeg har tenkt på å sy/lime på en liten lapp på vrangen, men det brennemerket har liksom "tynnet ut" stoffet rundt hul¨let.. Så jeg vet ikke om det blir så mye penere da...

Hullet er ikke så veldig stort, ca. 1cm i omkrets tenker jeg. Skjørtet er svart. Men det blir vel ikke noe pent når det er "tynnet ut" stoffet rundt hullet? *sukk* Typisk meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sybutikken får man kjøpt flisilin (litt usikker på stavingen her...), som er tynt stoff med lim på som man f.eks. kan stryke på baksiden av hull.

Finnes ihvertfall i sort og hvitt.

På bruksanvisningen står det hvor varmt strykejernet må være når det strykes på. Litt viktig å sjekke med vaske-anvisningen på plagget slik at man ikke brenner et nytt og mye større hull med strykejernet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...