Gå til innhold

Ekspanderende hageslange

Melonas

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med dette? Mitt behov er en slange som jeg kan bruke når jeg skal spyle terrassen, vaske bilen og vanne blomster. Jeg har ikke plass til å henge opp en trommel eller lignende ved utekranen, så jeg trenger noe som er lett å kveile sammen og henge på en krok i garasjen.

Jeg har sett disse ekspanderende hageslangene. Er det greit til mitt behov, eller er det bare "ræl"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjøpte i 2017, men har ikke tatt den i bruk fordi vi manglet riktig kobling til krane. Veldig sårlige koblingsprodukter i pakken. 

Anonymkode: 64521...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en sånn, brukt et par ganger. Jeg hadde tenkt den som en enklere måte å få vannet blomster på enn å dra ut den vanlige hageslangen. Den funker for så vidt greit, og til ditt bruk tror jeg den kan være et godt alternativ, men jeg byttet bare en ulempe med en annen.

Ulempen i forhold til en vanlig slange er at når du er ferdig med å bruke den og har skrudd av vannet må du bruke litt tid på å la den tømme seg og trekke seg sammen før du kan rydde den bort. Dette høres innlysende ut, men er lett å glemme ved første gangs bruk. Jeg fant det ut "the hard way", ved å skru av vannet og løsne slangen fra krana mens sprederhodet i andre enden var lukket. Det er mer praktisk å tømme den kontrollert via sprederhodet, for å si det sånn. :fnise:

Anonymkode: 9fdea...391

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sånn, brukt et par ganger. Jeg hadde tenkt den som en enklere måte å få vannet blomster på enn å dra ut den vanlige hageslangen. Den funker for så vidt greit, og til ditt bruk tror jeg den kan være et godt alternativ, men jeg byttet bare en ulempe med en annen.

Ulempen i forhold til en vanlig slange er at når du er ferdig med å bruke den og har skrudd av vannet må du bruke litt tid på å la den tømme seg og trekke seg sammen før du kan rydde den bort. Dette høres innlysende ut, men er lett å glemme ved første gangs bruk. Jeg fant det ut "the hard way", ved å skru av vannet og løsne slangen fra krana mens sprederhodet i andre enden var lukket. Det er mer praktisk å tømme den kontrollert via sprederhodet, for å si det sånn. :fnise:

Anonymkode: 9fdea...391

Takk for fin og nyttig opplæring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg tror jeg kanskje kommer til å prøve en sånn. Ikke er de så dyre heller. Kom gjerne med flere erfaringer, hvis noen har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Melonas skrev:

Takk for svar. Jeg tror jeg kanskje kommer til å prøve en sånn. Ikke er de så dyre heller. Kom gjerne med flere erfaringer, hvis noen har!

Europris har noen og Rusta har to ulike  -  en billig og en dobbelt så dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/5/2018 at 11:53 AM, Melonas said:

Er det noen som har erfaring med dette? Mitt behov er en slange som jeg kan bruke når jeg skal spyle terrassen, vaske bilen og vanne blomster. Jeg har ikke plass til å henge opp en trommel eller lignende ved utekranen, så jeg trenger noe som er lett å kveile sammen og henge på en krok i garasjen.

Jeg har sett disse ekspanderende hageslangene. Er det greit til mitt behov, eller er det bare "ræl"? 

Jeg kjøpte en i fjor med samme tanke som deg. Men i løpet av sommeren ble plastikkdelene ødelagt og jeg har kjøpt meg "vanlig" slange og håper den holder! Mine foreldre kjøpte en svindyr (1500+), men den ble også ødelagt. Ingen standardeler å få tak i, feks fra gardena, så de måtte også returnere hele slangen. Jeg ville ikke anbefalt en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slik og er veldig fornøyd. Men ja, du må huske å tømme den. Men det gjør du bare ned i en sluk utenfor, til å vanne resten, i en grøft e.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...