Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ridetimer, og der øver vi på bla. lettridning... ridelæreren min sier at jeg lener meg altfor langt bak. Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre! Når jeg rir, føles det ut som jeg sitter helt rett, og jeg rir bare annenhver uke!!! Jeg har jo nesten ikke noe tid til å øve meg, det blir pause i 2 uker nå, og søstra mi og jeg bytter på så da blir det 3 uker! Jeg har fórhest sammen med en annen jente, men hesten er 25 år gammel og hun andre jenta skal på fotballtrening hver uke! Hva skal jeg gjøre??! Jeg føler meg kvalm bare ved tanken!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å stresse så mye som du gjør :) slapp heeeelt av. 

Når du rir lett så bør du ha det i bakhodet st ridelærer mener du lener deg for mye bakover, å selv om du føler at du sitter rett så len deg litt frem. Få ridelæreren til å si når du er rett, du er vandt til å lene deg bakover å dermed vil det i starten føles litt rart å sitte på en annen måte. 

Anonymkode: 6f926...b05

Gjest Anthrax
Skrevet

Få ridelærer til å filme deg neste gang så får du sett hva du selv faktisk gjør. 

Gjest catalula
Skrevet

Mine tips til god sits:

Tenk at du har en medaljong på brystet som du skal vise frem. 

Helen ned, tenk at det skal gå en loddrett linje fra skulder til albue, til hofta og ned til helen. Om du får det på plass, så vil du se at du slutter å lene deg bakover. Husk å ha tyngde i rompa og ri utfra rompe og hofte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...