Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #1 Skrevet 24. februar 2005 kattungen min på ca fem mnd promper - noen ganger når vi løfter han, i dag promper han åpenbart nesten hele tiden, bare han beveger seg... Han får Olivers kitten, og har vel egentlig ikke prompa så mye før i det siste. Han får nesten ikke noe annet enn tørrfor, innimellom får han sånne små tørkede fisker beregnet på katter - kan det være disse han fiser av? Magen virker bra ellers...
Lia Skrevet 24. februar 2005 #2 Skrevet 24. februar 2005 Gir du ham melk? En del katter reagerer nemlig på melk - blir løse i magen av det. :-? De bør helst få vann. Ønsker man å gi kattungen melk, kan man evt. kjøpe den fra Whiskas som er beregnet for kattunger.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #3 Skrevet 24. februar 2005 Nei, det er flere uker siden han fikk melk, og da fikk han bare bittelitt, eller Whiskas. Har nesten ikke gitt han noe som helst annet enn vann og tørrfor. Men kanskje det er de små smulene av andre ting (f eks fikk han en smak av makrell i tomat her en dag, og en bitteliten ostebit en annen dag. Det er jo melk i ost, da forsåvidt..) som gjør utslaget, det skal kanskje ikke så mye til.
Lia Skrevet 25. februar 2005 #4 Skrevet 25. februar 2005 Det kan hende han har reagert på makrellen eller osten. Vet at noen katter er veldig glade i skalldyr, f. eks. Men så blir de dårlige av det. Dersom det ikke gir seg, synes jeg du skal ringe til dyrlegen og spørre. De kan ta en titt på katten, og kanskje du kan få noe spesialfôr, evt. medisin som kan hjelpe.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #5 Skrevet 25. februar 2005 takk for svar, begge to:) Vi får prøve å la være å gi han noe annet enn tørrforet en stund... Ellers går det mot slutten av en Olivers-sekk, kanskje kvaliteten på foret har tapt seg litt? Han har brukt over en måned på å tømme sekken. Vi er ellers fornøyd med dette foret, han liker det og har blitt blankere og tettere i pelsen. Vi får se det an litt til, heldigvis virker han frisk ellers, men en katt som promper "hele" tiden er det vel noe rart med.
Gjest Catwoman Skrevet 25. februar 2005 #6 Skrevet 25. februar 2005 Det er faktisk ganske mange katter som promper når de koser seg. Jeg har vært borti flere katter som promper når de sitter på fanget og maler feks. Jeg vet ikke hvorfor de gjør det. Men katten din promper vel hele tiden og ikke bare når han koser seg?
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #7 Skrevet 25. februar 2005 tja, ikke hele tiden, men i ulike situasjoner - noen ganger når han blir løftet (vi tar stort sett tak "foran", klemmer ikke på den myke delen av buken) - da tror jeg noen ganger det er stress, hvis han feks blir flyttet etter å ha gjort noe galt, dessuten er han ikke så veldig glad i å bli båret, selv om han er blitt bedre. Men de siste dagene har det vært fising til stadighet; når han løper, går, løfter på halen... og når han slapper av og koser seg, ja. Hm. HELE tiden er det vel ikke, men i forhold til "normalt" for han er det litt påfallende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå