Aanonym1 Skrevet 5. mai 2018 #1 Del Skrevet 5. mai 2018 Aldri hatt det før.. men i går våknet jeg med at det ene øyet var klistret sammen. Og var rødt hele dagen. Nå våknet jeg med at det andre øyet var klistret sammen, og er vondt på øyet. Nå er begge helt røde. Har litt tåkesyn Høres dette ut som øyekatarr ?? Bør jeg gå til legen med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Del Skrevet 5. mai 2018 Hei det er nok øyekatarr ja. Du kan jo prøve å skylle og rense jevnlig med saltvannsoppløsning først og se om det blir bedre, hvis ikke kan du få øyedråper av legen. De sier vel at de skal kunne gå over av seg selv til slutt men du må jo vurdere hvor plagsomt det er. Vi har en runde selv på dette hjemme, guttungen pådrar seg det i bhg og smitter sine foreldre, hater øyekatarr! Anonymkode: fb697...d7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Del Skrevet 5. mai 2018 Høres ut som det ja. Gå på apoteket først og få saltvann til å skylle godt med. Med mindre det er mye smerte i øynene da, da ville jeg gått på legevakt. Anonymkode: e18c5...bff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Del Skrevet 5. mai 2018 Ja jeg begynte i går og skylle med saltvann.:) men skjønner ikke hvordan jeg har fått det, har ikke vært i nærheten av noen som har det. Men jeg lurer på om det kanskje kan vær hornhinnebetennelse pga jeg gikk o snøen uten solbriller (det var så lyst og vondt,snøblindhet:p ) ?? Noen som har erfaring med det ? Men da hadde jeg kanskje ikke våknet med masse gult puss i øynene ? Anonymkode: 19ad4...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Del Skrevet 5. mai 2018 1 time siden, Aanonym1 skrev: Aldri hatt det før.. men i går våknet jeg med at det ene øyet var klistret sammen. Og var rødt hele dagen. Nå våknet jeg med at det andre øyet var klistret sammen, og er vondt på øyet. Nå er begge helt røde. Har litt tåkesyn Høres dette ut som øyekatarr ?? Bør jeg gå til legen med det? Probleme ri øymene av denne typen oppsøker du lege for. Synet er ikke noe du gamler med. Kom deg på legevakten. Anonymkode: 5a578...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Del Skrevet 5. mai 2018 Øyebetennelse er veldig smittsomt. Så det kan være nok at du har tatt på et håndtak hvor noen andre med smitte på hendene har tatt på før deg. Hvis du er usikker så drar jo på legevakten. Men når det er puss på øynene som du beskriver så høres det nøyaktig ut som øyebetennelse, som er svært vanlig. Vanlige symptomer ved hornhinnebetennelse er smerter, lysskyhet, tåreflod, nedsatt syn og rødt øye. Og det kommer nesten alltid av en mikroorganisme. Anonymkode: d2acd...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Del Skrevet 5. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øyebetennelse er veldig smittsomt. Så det kan være nok at du har tatt på et håndtak hvor noen andre med smitte på hendene har tatt på før deg. Hvis du er usikker så drar jo på legevakten. Men når det er puss på øynene som du beskriver så høres det nøyaktig ut som øyebetennelse, som er svært vanlig. Vanlige symptomer ved hornhinnebetennelse er smerter, lysskyhet, tåreflod, nedsatt syn og rødt øye. Og det kommer nesten alltid av en mikroorganisme. Anonymkode: d2acd...f67 Ok men da venter jeg og ser det litt an:) Hornhinnebetennelse kommer jo av snøblindhet og ? Jeg har ikke smerte. Men er veldig rød Anonymkode: 19ad4...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå