AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Dette spørsmålet har jeg lurt på i mange år. Da jeg gikk gravid med ett sv barna mine så mistet jeg en tvilling. De var altså 2, men den ene døde. Dette skjedde hjemme ved kraftige blødninger og en klump som havnet i dopapiret. Jeg forklarte lege hvordan den så ut og fikk beskjed om at det hørtes ut som riktig størrelse og utseende på en morkake. Jeg hadde hyperremesis med flere innleggelser i dette svangerskapet. Det barnet som ble født frisk og rask har flere ganger sagt at h*n har følt seg ensom og at noe mangler. H*n har sagt at h*n føler på ett savn av det døde fosteret. Trur dere det er en mulighet for at dette kan stemme, at h*n savner denne døde tvillingen? Det er faktisk bevist at barn kan oppleve ting allerede i fosterstadiet som de kan bære med seg videre i livet, så kanskje barnet mitt virkelig har ett savn. Anonymkode: 96ff2...507
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Dere har vel fortalt om den døde tvillingen, hadde dere ikke gjort det hadde nok ikke barnet uttrykt noe savn heller. Du mistet vel også tidlig i svangerskapet, så at det gjenlevende barnet skulle ha noen erindringer av å ha delt mage med noen tror jeg er så godt som umulig. Anonymkode: 98b52...af9 16
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Har også mistet en tvilling, og har lest om dette. Jeg er spent, men han er for liten til å uttrykke dette enda. Har tenkt å fortelle han om tvillingen men håper å kunne gjøre det på en måte som gjør at det ikke blir en sorg for han. Mistet i uke 21. Anonymkode: c2eb9...bdb
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Min mor skulle fått tvillinger når hun fikk meg, de fant morkakerester og fosteranlegg til en tvilling. Det er jo klart jeg har tenkt på hvordan det hadde vert å ha en tvilling. Fantaserte mye om det når jeg var liten. Men hadde hun aldri fortalt meg om det hadde det ikke vert noe jeg hadde savnet. Ikke noe jeg tenker over i voksen alder. Anonymkode: 55037...a7b 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 Man savner ikke noe man ikke vet om.... For noe tull. Jeg sluttet aldri å forundre meg over hvilken problemer folk skaper for barna sine... Anonymkode: 6eeaa...92f 10
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 jeg tror det er som mange sier: fordi dere har fortalt det - og man tenker på det. Alle dagdrømmer om noe mer.. Anonymkode: 93b87...3fd 3
Alvario Skrevet 5. mai 2018 #7 Skrevet 5. mai 2018 Høres ut som dere har overført disse tankene til barnet deres. Så utrolig trist at h*n skal vokse opp med denne følelsen. 10
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette spørsmålet har jeg lurt på i mange år. Da jeg gikk gravid med ett sv barna mine så mistet jeg en tvilling. De var altså 2, men den ene døde. Dette skjedde hjemme ved kraftige blødninger og en klump som havnet i dopapiret. Jeg forklarte lege hvordan den så ut og fikk beskjed om at det hørtes ut som riktig størrelse og utseende på en morkake. Jeg hadde hyperremesis med flere innleggelser i dette svangerskapet. Det barnet som ble født frisk og rask har flere ganger sagt at h*n har følt seg ensom og at noe mangler. H*n har sagt at h*n føler på ett savn av det døde fosteret. Trur dere det er en mulighet for at dette kan stemme, at h*n savner denne døde tvillingen? Det er faktisk bevist at barn kan oppleve ting allerede i fosterstadiet som de kan bære med seg videre i livet, så kanskje barnet mitt virkelig har ett savn. Anonymkode: 96ff2...507 Spontanaborterer du med flerlinger så mister du ikke bare den den ene men har så stor fare for å miste den andre at du vanligvis blir innlagt deretter fulgt tett i resten av svangerskapet. I de fleste tilfeller så dør det eller de andre fosteret/fosterne og kommer ut sammen med den eller de gjenlevende barnet/barna. Anonymkode: 6d397...94d 4
kvinneguide Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 Det å føle et savn etter en sjelevenn er noe alle føler på i løpet av livet. De som vet at de har hatt en tvilling vil kanskje knytte dette til tvillingen de ikke fikk. 3
Ulrikke Skrevet 5. mai 2018 #10 Skrevet 5. mai 2018 Jeg tror barnet savner idéen av å ha en tvilling... Ikke selve tvillingen. Høres ut som om det såpass tidlig at jeg ikke tror det er mulig. Barnet har vel hørt historien, og man kan jo "savne" en man aldri har kjent (feks savne en far man aldri har truffet, bare hørt om). 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #11 Skrevet 5. mai 2018 Jeg mistet to identiske søstre, i 7 mnd, har savnet de mye, noe har manglet hele livet. Husker også ekstremt kraftig lys, veldig sensetiv for lys den dag i dag, men det var faktisk en fot inn i døden. Anonymkode: 5ef72...fed
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #12 Skrevet 9. mai 2018 På 5.5.2018 den 9.18, AnonymBruker skrev: Spontanaborterer du med flerlinger så mister du ikke bare den den ene men har så stor fare for å miste den andre at du vanligvis blir innlagt deretter fulgt tett i resten av svangerskapet. I de fleste tilfeller så dør det eller de andre fosteret/fosterne og kommer ut sammen med den eller de gjenlevende barnet/barna. Anonymkode: 6d397...94d Dette stemmer ikke. Ofte hvis man har en kraftig blødning tidlig i svangerskapet men man likevel finner et vitalt foster og ingen annen grunn til blødning hender det en tenker at det kan ha vært en tvilling og at man har abortert. Senere i svangerskapet er det som du sier. Anonymkode: c2eb9...bdb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #13 Skrevet 9. mai 2018 Veldig mange svangerskap starter som flerlinger og ender med ett barn født. Veldig vanlig at de andre forsvinner. Anonymkode: 9ff10...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå