Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var liten hadde jeg ofte mareritt om at jeg på en måte ble kilt. Ja, kaller det mareritt, for det var helt forferdelig. Det kunne være en person, og forskjellig person hver gang som kom og stakk fingrene i sidene på meg og bare ble stående slik. Det var en blanding av ekstrem kilefølelse og litt vondt og jeg kom meg ikke løs for alt i verden. Prøvde å skrike i drømmen, men fikk det ikke til. Våknet alltid av at jeg skrek i virkeligheten og var kjempe redd. Nå i voksen alder har disse drømmene plutselig kommet tilbake et par ganger igjen.

Er det noen som er flinke til å tyde drømmer her som kan ha en anelse om hva dette betyr? Ikke ble jeg kilt mye som barn heller, så kan ikke være noe med det.

Anonymkode: d4ce1...eeb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du opplever noen som altfor nærgående i ditt privatliv?

Anonymkode: 29a3b...de3

• Liker 1
Gjest PeleWasShite
Skrevet

Kanskje du har vært et tradisjonelt skotsk klesplagg i et tidligere liv?

Gjest Tutte
Skrevet (endret)

h

Endret av Tutte
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du opplever noen som altfor nærgående i ditt privatliv?

Kan ikke si det er noe som har plaget meg som barn heller. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke si det er noe som har plaget meg som barn heller. 

Du får lukke øynene og ta pusteøvelser i yogastilling og se hva som dukker opp.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Det er nok noe som har låst deg fast på en eller annen måte. Det kan være en tanke, en idé, en situasjon e.l. Og nå har noe som minner om dette kommet inn i livet ditt igjen.

Jeg må presisere at jeg er en kristen, og tar fullstendig avstand fra okkult kunnskap og spådommer. Følte bare at jeg skulle svare på denne.

Anonymkode: baf9a...2e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drømmer betyr ikke noe. Drømmer er bare hjernen som behandler sanseinntrykk og minner du har laget deg. Dette skjer på en kaotisk måte, og du husker bare bruddstykker av en drøm. Det er bare hjernen som stokker om kortene og arkiverer dem. Glem drømmen din du. Hjelper ingenting å sitte å fundere på hva den "betydde".

Anonymkode: bacbb...06b

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drømmer betyr ikke noe. Drømmer er bare hjernen som behandler sanseinntrykk og minner du har laget deg. Dette skjer på en kaotisk måte, og du husker bare bruddstykker av en drøm. Det er bare hjernen som stokker om kortene og arkiverer dem. Glem drømmen din du. Hjelper ingenting å sitte å fundere på hva den "betydde".

Shush. 

Drømmer betyr veldig mye. Det høres ut som om ts har noe uoppgjort fra barndommen. Mest sannsynlig en 'onkel' som kilte henne og gjorde andre mindre uskyldige ting. 

Skrevet
2 minutter siden, FrodeF said:

Shush. 

Drømmer betyr veldig mye. Det høres ut som om ts har noe uoppgjort fra barndommen. Mest sannsynlig en 'onkel' som kilte henne og gjorde andre mindre uskyldige ting. 

Drømmetydning er svært uglesett. Vi vet ikke hva drømmer betyr, men det er mange teorier rundt det.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, FrodeF skrev:

Shush. 

Dette har vært litt i mine tanker. Husker absolutt ingenting, men kanskje drømmene prøver å fortelle noe. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drømmer betyr faktisk veldig mye av den grunnen du nevner. Behandler sanseinntrykk og minner. Nettopp derfor jeg er så opptatt av hva det kan være.

AnonymBruker
Skrevet

Så interessant drømmesymbol! Men er visst mer vanlig enn jeg trodde (Google 'dream of being tickled'). Noen betydninger :

- noe lite som ligger i bakgrunnen og irriterer deg. En ubetalt regning f.eks. Men drømmen din er for intens og opptrer for sjelden til dette, tror jeg. 

- Følelse av hjelpeløshet og mangel på kontroll i det daglige. Hvem er det som kiler deg, er han knyttet til noe kjent? 

- Et tegn på mangel på humor i hverdagen? 

- Kiledrøm og kilefølelse er også knyttet til innledning til søvnparalyse. Kanskje opplever barn oftere søvnparalyse fordi de sover lengre? 

Anonymkode: 6f70c...a96

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det var søvnparalyse.

Klarte du å bevege deg?

Anonymkode: a5fb5...c73

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det var søvnparalyse.

Klarte du å bevege deg?

Tror ikke det er søvnparalyse. Er helt tydelig at det er en drøm og er ikke våken på noen måte. Tror jeg klarte å bevege meg i drømmene, men bare umulig å komme seg unna.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så interessant drømmesymbol! Men er visst mer vanlig enn jeg trodde (Google 'dream of being tickled'). Noen betydninger :

- noe lite som ligger i bakgrunnen og irriterer deg. En ubetalt regning f.eks. Men drømmen din er for intens og opptrer for sjelden til dette, tror jeg. 

- Følelse av hjelpeløshet og mangel på kontroll i det daglige. Hvem er det som kiler deg, er han knyttet til noe kjent? 

- Et tegn på mangel på humor i hverdagen? 

- Kiledrøm og kilefølelse er også knyttet til innledning til søvnparalyse. Kanskje opplever barn oftere søvnparalyse fordi de sover lengre? 

Anonymkode: 6f70c...a96

Som regel har det vært ukjente personer og har sjelden fått med meg ansiktet. Bortsett fra en gang, da var det faktisk en kjent person fra tv på den tiden av alle ting.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ekstremt ubehagelige mareritt lenge som mer enn antydet at jeg har opplevd ting barn ikke skal behøve å oppleve. Jeg prøvde alt, men fikk dem ikke til å stoppe. De kom igjen og igjen og igjen. 

Så fikk jeg tips om å skrive et brev til hjernen min for å be den om å gi meg en pause. Det føltes litt kleint, men jeg skrev flere sider med brev til min egen hjerne og sa, kraftig forkortet: 

«Kjære hjernen min. Jeg skjønner at du prøver å fortelle meg noe viktig, men jeg orker ikke mer av disse marerittene akkurat nå. Du vet at jeg nesten ikke får sove, at jeg ikke greier å spise, at jeg er redd og gråter hele tida og at jeg ikke fungerer på jobb. Jeg skjønner som sagt at du prøver å fortelle meg noe viktig og jeg prøver virkelig å høre etter og ta det til meg, men akkurat nå trenger jeg en pause. Vær så snill å gi meg i det minste noen dager til å hente meg inn og til å fordøye det jeg har fått vite. Med vennlig hilsen Karin.»

Deretter leste jeg brevet høyt for meg selv sikkert ti ganger. Den natta og minst en uke etterpå hadde jeg ikke antydning til mareritt, og når de begynte igjen, skrev jeg til hjernen min på nytt. 

«Kjære hjernen min. Takk for at du tok hensyn til meg og gav meg en pause. Jeg gjør hva jeg kan for å prøve å forstå hva du prøver å fortelle meg for jeg skjønner at det er viktig. Jeg forstår at noe kanskje skjedde meg da jeg var rundt fem år på grunn av de gule sandalene jeg har på meg i drømmen, og jeg skjønner at det var noe vondt og vanskelig som du nå føler at jeg er klar til å begynne å huske igjen. Jeg forstår at det kommer til å bli vanskelig å ta inn og at jeg derfor får vite ting trinnvis, men jeg trenger å vite litt mer for å kunne begynne å bearbeide det som skjedde. Jeg trenger å vite hvem som gjorde meg vondt. Med vennlig hilsen Karin.»

Den natta og alle nettene deretter fikk mannen i marerittene mine et ansikt. 

Etter dette har jeg skrevet til hjernen min mange ganger når jeg har hatt drømmer som gjentar seg mange ganger. Jeg har bedt den gi meg pauser, bedt den gi meg mere opplysninger, bedt den klargjøre ting eller bedt den bekrefte eller avkrefte min tolkning av det som skjer i drømmene. Og hver eneste gang har drømmene sluttet, tatt pause, blitt mer detaljerte eller klart endret seg i en eller annen retning. 

Jeg sier ikke nødvendigvis at din situasjon ligner på min, men jeg prøver bare å slå et slag for å kommunisere med underbevisstheten sin. Man kan sikkert gjøre det på andre måter enn å skrive brev også, men den metoden har fungert bra for meg. Så dersom du virkelig føler at det er viktig for deg å forstå hva denne drømmen handler om, kan du jo prøve å spørre om kanskje hjernen din kan gi deg litt mer opplysninger? Men da må du også være klar for å deale med de opplysningene som kommer - uansett hvor ubehagelig det eventuelt måtte bli. For det kan hende du får vite mye og det kan hende du får vite noe jævlig - og det vanskeligste vil i såfall være at du ikke engang kan vite sikkert om det du får vite stemmer, med mindre det finnes måter å bekrefte eller avkrefte det på. 

Anonymkode: 24241...273

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ekstremt ubehagelige mareritt lenge som mer enn antydet at jeg har opplevd ting barn ikke skal behøve å oppleve. Jeg prøvde alt, men fikk dem ikke til å stoppe. De kom igjen og igjen og igjen. 

Så fikk jeg tips om å skrive et brev til hjernen min for å be den om å gi meg en pause. Det føltes litt kleint, men jeg skrev flere sider med brev til min egen hjerne og sa, kraftig forkortet: 

«Kjære hjernen min. Jeg skjønner at du prøver å fortelle meg noe viktig, men jeg orker ikke mer av disse marerittene akkurat nå. Du vet at jeg nesten ikke får sove, at jeg ikke greier å spise, at jeg er redd og gråter hele tida og at jeg ikke fungerer på jobb. Jeg skjønner som sagt at du prøver å fortelle meg noe viktig og jeg prøver virkelig å høre etter og ta det til meg, men akkurat nå trenger jeg en pause. Vær så snill å gi meg i det minste noen dager til å hente meg inn og til å fordøye det jeg har fått vite. Med vennlig hilsen Karin.»

Deretter leste jeg brevet høyt for meg selv sikkert ti ganger. Den natta og minst en uke etterpå hadde jeg ikke antydning til mareritt, og når de begynte igjen, skrev jeg til hjernen min på nytt. 

«Kjære hjernen min. Takk for at du tok hensyn til meg og gav meg en pause. Jeg gjør hva jeg kan for å prøve å forstå hva du prøver å fortelle meg for jeg skjønner at det er viktig. Jeg forstår at noe kanskje skjedde meg da jeg var rundt fem år på grunn av de gule sandalene jeg har på meg i drømmen, og jeg skjønner at det var noe vondt og vanskelig som du nå føler at jeg er klar til å begynne å huske igjen. Jeg forstår at det kommer til å bli vanskelig å ta inn og at jeg derfor får vite ting trinnvis, men jeg trenger å vite litt mer for å kunne begynne å bearbeide det som skjedde. Jeg trenger å vite hvem som gjorde meg vondt. Med vennlig hilsen Karin.»

Den natta og alle nettene deretter fikk mannen i marerittene mine et ansikt. 

Etter dette har jeg skrevet til hjernen min mange ganger når jeg har hatt drømmer som gjentar seg mange ganger. Jeg har bedt den gi meg pauser, bedt den gi meg mere opplysninger, bedt den klargjøre ting eller bedt den bekrefte eller avkrefte min tolkning av det som skjer i drømmene. Og hver eneste gang har drømmene sluttet, tatt pause, blitt mer detaljerte eller klart endret seg i en eller annen retning. 

Jeg sier ikke nødvendigvis at din situasjon ligner på min, men jeg prøver bare å slå et slag for å kommunisere med underbevisstheten sin. Man kan sikkert gjøre det på andre måter enn å skrive brev også, men den metoden har fungert bra for meg. Så dersom du virkelig føler at det er viktig for deg å forstå hva denne drømmen handler om, kan du jo prøve å spørre om kanskje hjernen din kan gi deg litt mer opplysninger? Men da må du også være klar for å deale med de opplysningene som kommer - uansett hvor ubehagelig det eventuelt måtte bli. For det kan hende du får vite mye og det kan hende du får vite noe jævlig - og det vanskeligste vil i såfall være at du ikke engang kan vite sikkert om det du får vite stemmer, med mindre det finnes måter å bekrefte eller avkrefte det på. 

Takk, det var interessant lesing og verdt å prøve. Har vel ikke hatt disse drømmene mer enn et par ganger nå i voksen alder, men hvis jeg spør så kanskje de kommer igjen mer detaljerte. Men det var så intenst så blir redd bare av tanken på å prøve og be om å oppleve den drømmen igjen.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det var interessant lesing og verdt å prøve. Har vel ikke hatt disse drømmene mer enn et par ganger nå i voksen alder, men hvis jeg spør så kanskje de kommer igjen mer detaljerte. Men det var så intenst så blir redd bare av tanken på å prøve og be om å oppleve den drømmen igjen.

Lykke til!

Sånne drømmer er virkelig ikke gøy og jeg skjønner godt at du helst ikke vil oppleve det igjen. 

Spørsmålet er vel om du klarer å legge fra deg mistanken din om hva drømmen betyr eller om det er noe som stadig vekk gnager på deg. For hvis det gjør det, er det kanskje like greit å prøve å finne ut av om det stemmer. 

Jeg mener fortsatt at noe av det vanskeligste med å forstå hva man reelt drømmer om er at man sjeldent kan vite om det er sant eller ikke. Men min erfaring er at dersom man virkelig lytter til magefølelsen sin så vet man. Sånn innerst inne.

I mitt tilfelle har jeg fått bekreftet at det meste av hva jeg har drømt om faktisk har skjedd, men det kan man jo ikke regne med. 

AnonymBruker
Skrevet

Drømmer er et produkt av underbevissheten din.

Har du problemer med intimsoner?

Er du en kontrollerende eller passiv person?

Er du en alfa eller en beta?

Blir du lett krenket, har du lett for å krenke (gjennom f.eks humor?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...