AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Hva betyr det? Når jeg trykker på søk bruker det å være kun de jeg følger selv som kommer opp, men nå kom det opp noen jeg søkte på for noen dager siden? Tømte søkeregister slik jeg alltid gjør etter søk så hvorfor kommer disse opp som forslag? Andre jeg har søkt på har aldri kommet opp som forslag noensinne etter at jeg tømmer søkeregisteret. Noen her som vet hva dette er? Anonymkode: c95b8...5ce
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 De kommer jo opp fordi du har søkt! Det er da veldig enkelt. Men nå gidder ikke jeg og analysere hvorfor folk kommer opp. Det kan være at de venner på facebook, følger deg, eller følges av folk du følger.... Anonymkode: 0f1f9...47a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De kommer jo opp fordi du har søkt! Det er da veldig enkelt. Men nå gidder ikke jeg og analysere hvorfor folk kommer opp. Det kan være at de venner på facebook, følger deg, eller følges av folk du følger.... Anonymkode: 0f1f9...47a Nei det kan umulig være derfor. Hvorfor kommer ikke de hundre andre opp som forslag også da?? Jeg har sett mer på de enn disse tre. Flere ganger attpåtil. Anonymkode: c95b8...5ce
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det kan umulig være derfor. Hvorfor kommer ikke de hundre andre opp som forslag også da?? Jeg har sett mer på de enn disse tre. Flere ganger attpåtil. Anonymkode: c95b8...5ce Jeg får opp helt tilfeldige også, etter jeg har trykket på en bokstav også. Det kan være at venner har liket bildet deres f.eks. hvis du går på hjem/utforsk , så kommer det opp masse bilder av folk du ikke følger. Disse kommer fordi venner følger dem, eller har liket bilde. Det kan også komme opp fordi du har likt et bilde til noen du ikke følger, og da fortsetter det komme bilder fra disse Anonymkode: 0f1f9...47a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Hva betyr det? Når jeg trykker på søk bruker det å være kun de jeg følger selv som kommer opp, men nå kom det opp noen jeg søkte på for noen dager siden? Tømte søkeregister slik jeg alltid gjør etter søk så hvorfor kommer disse opp som forslag? Andre jeg har søkt på har aldri kommet opp som forslag noensinne etter at jeg tømmer søkeregisteret. Noen her som vet hva dette er? Anonymkode: c95b8...5ce Det er algoritmer som styrer hvem de tror at er mest interessant for deg å få øverst på lista. Dette er basert på tidligere søkehistorikk og kan være koblet mot tredjeparter osv. La oss si du har søkt på en venns Insta via Google, eller har en person som venn på Facebook. Da vil disse rangere høyere. Litt fordi du har data på deg som person at du gikk inn på en spesifikk konto via Google. Litt fordi Facebook eier Instagram og all data du gir fra deg der, konverteres til relevans-algoritmer i Insta. Og ja: at du sletter loggen gir kun oversikt for egen del: selvfølgelig har fortsatt Insta, Facebook og Google dataene dine? Anonymkode: 4377f...f29
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er algoritmer som styrer hvem de tror at er mest interessant for deg å få øverst på lista. Dette er basert på tidligere søkehistorikk og kan være koblet mot tredjeparter osv. La oss si du har søkt på en venns Insta via Google, eller har en person som venn på Facebook. Da vil disse rangere høyere. Litt fordi du har data på deg som person at du gikk inn på en spesifikk konto via Google. Litt fordi Facebook eier Instagram og all data du gir fra deg der, konverteres til relevans-algoritmer i Insta. Og ja: at du sletter loggen gir kun oversikt for egen del: selvfølgelig har fortsatt Insta, Facebook og Google dataene dine? Anonymkode: 4377f...f29 Jeg følger ikke venner og har ikke venner som følger meg. Har heller ikke facebook eller andre SoMe. Er helt ny på insta og burde isåfall fått opp helt andre personer som forslag ut fra søkehistorikk på google. Anonymkode: c95b8...5ce
jaeols Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 5.5.2018 den 2.04): Nei det kan umulig være derfor. Hvorfor kommer ikke de hundre andre opp som forslag også da?? Jeg har sett mer på de enn disse tre. Flere ganger attpåtil. Anonymkode: c95b8...5ce Jeg får bare opp forslag om helsevesen sykehus og lignende. Hvorfor får jeg det, og hvordan søker jeg etter folk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå