Gå til innhold

De "små" tingen du tar med til varmere strøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å skrive pakkeliste. Klær, hud og hår er greit. Det er alle de småtingene som fort blir glemt. Hva står på din liste?
Jeg har hyssing, klesklyper, vinopptrekker, telys og lighter. 
Hva mangler jeg? Hva ville du tatt med deg?

Anonymkode: 589de...73b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å skrive pakkeliste. Klær, hud og hår er greit. Det er alle de småtingene som fort blir glemt. Hva står på din liste?
Jeg har hyssing, klesklyper, vinopptrekker, telys og lighter. 
Hva mangler jeg? Hva ville du tatt med deg?

Anonymkode: 589de...73b

Hva skal du med hyssing ?  Vinopptrekkere pleier å være i skuffen av og til, om du har leilighet. Det andre , som klesklyper, telys og lighter får du kjøpe over alt. Men glem ikke lader til mobil!

Anonymkode: 3d8dd...bd6

• Liker 8
Gjest Citronella
Skrevet

Jeg tar med et duftlys fra Voluspa, en god hårkur (hotellshampoo går helt greit så lenge man setter i en hårkur) og en kimono av silke (tar omtrent null plass og da er man kledd på hotellrommet).

Alltid med meg, om det er ferie eller jobb.

Skrevet

Div apotekprodukter som er kjente for meg:paracet, allergimedisin i tilfelle insektsbitt, sårrens, plaster, gnagsårplaster, idoform, Imodium, eurax, aloe verakrem. 

Ellers:telefonnr skrevet på papir for å få sperret mobil, bankkort og til forsikringsselskap. Kopi av pass: skanner og mailer det (samt reisedokumenter) til meg selv. 

Biotex vaskemiddel i porsjonsposer. Trekk til solsenga. 

• Liker 5
Skrevet

Neglsaks og pinsett, bøker, gnagsårplaster, vinopptrekker, gammel håndduk som kan kastes/legges igjen, yatzee, kortstokk. 
Ellers kommer det an på jeg skal bo i leilighet eller hotell. Om jeg skal bo i leilighet tar jeg alltid med salt og pepper også. 

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet

Pass, fotoapparat, to bøker, mobiltelefon og datamaskin med ladere, reisehøyttaler med bluetoothtilkobling, kontanter i lokal valuta og solkrem (fordi jeg er litt kresen på det). 

AnonymBruker
Skrevet

Nåler 

Pyrisept/bomull

Nesespray

Anonymkode: 50fa8...487

AnonymBruker
Skrevet

Plaster og desinfiksjonsmiddel. Er også nysgjerrig på hva du skal med det du har nevnt i HI. Og generelt får man kjøpt alt man trenger. 

Anonymkode: dab80...bc0

• Liker 3
Skrevet

Bruker alltid å ta med en kortstokk og yatzy, koselig å sitte på verandaen med mannen og barna om kveldene å spille kort/yatzy. 

Bøker har jeg også alltid med meg. 

Og et lite førstehjelpskrin med innhold som jeg setter sammen selv (inkludert utstyr til å sy kuttskader med). 

AnonymBruker
Skrevet

Innesko. Smågodt. Et norsk magasin. Nesespray. Smertestillende. Pastiller og en bok til flyturen. Lyddempende øretelefoner skulle jeg gjerne hatt. 

Anonymkode: 0d0e1...889

AnonymBruker
Skrevet

Kokosolje. Erstatter de fleste produktene man kan glemme 

Anonymkode: 91883...003

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plaster og desinfiksjonsmiddel. Er også nysgjerrig på hva du skal med det du har nevnt i HI. Og generelt får man kjøpt alt man trenger. 

Anonymkode: dab80...bc0

...inkludert plaster og desinfeksjonsmiddel.

Jeg har med sov-i-ro i tilfelle det er mye støy fra de andre flypassasjerene, samt en plastflaske jeg fyller på med vann på flyplassen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Spritservietter og ørepropper. 

Endret av LeneXCII
AnonymBruker
Skrevet

Fikk vondt, betent gnagsår med flis...... nåler sparte meg for legebesøk, pluss pyrisept da..

Les på Tripadvisor, får mye tips der ang stedet en skal bo.¨

Se også etter bedbugs, koffert i badekar/bad.

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

¨

koffert i badekar/bad.

Hm, mulig jeg er treig, men hva innebærer det? :)

Skrevet
7 timer siden, hjertesukka skrev:

Hm, mulig jeg er treig, men hva innebærer det? :)

Vedk mener vel at du skal plassere og åpne kofferten i badekaret for å unngå bed bugs. Noe jeg forøvrig aldri har erfart, men det kan sikkert være et problem. 

• Liker 1
Skrevet

Gnagsårplaster, idoform, hydrokortison (for soleksem), nyco, neglelakk, liten pung til penger og kort, ørepropper, 

Skrevet

Øretelefoner som stenger flystøy ute (husker ikke hva de heter ) Husk å laste ned filmer på iPad  til å ha på flyet

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kvalitet skrev:

Øretelefoner som stenger flystøy ute (husker ikke hva de heter ) Husk å laste ned filmer på iPad  til å ha på flyet

Bose headset?

Anonymkode: 5f2ed...15c

Skrevet
2 timer siden, LeneXCII skrev:

Vedk mener vel at du skal plassere og åpne kofferten i badekaret for å unngå bed bugs. Noe jeg forøvrig aldri har erfart, men det kan sikkert være et problem. 

Ok, takk for svar. Det har jeg aldri tenkt på før, men sikkert en god ide.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...