Nesly Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Vi er invitert i konfirmasjon til min brors samboers barn fra tidligere forhold. Hvor mye ville dere gitt i pengegave?🤔 Tips?
Infinitum Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Hadde gitt det samme som om det var mine biologiske tante/onkelbarn. 1000kr. 12
Nesly Skrevet 4. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2018 4 minutter siden, Infinitum skrev: Hadde gitt det samme som om det var mine biologiske tante/onkelbarn. 1000kr. Hadde faktisk tenkt å legge oss på 1000, men vet ikke om jeg er helt enig å gi samme som biologiske tantebarn..
Infinitum Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, Nesly skrev: Hadde faktisk tenkt å legge oss på 1000, men vet ikke om jeg er helt enig å gi samme som biologiske tantebarn.. Her hjemme er alt av barn likestilte hos alle i familien tvers på generasjoner også, så det er nok grunnlaget til svaret mitt. Min manns bror har tre stebarn som han "fikk" når ungene var 6 mnd, 2 år og 3 år gamle. Alle der er selvsagt sidestilt med den ene biologiske og både vi, foreldrene, besteforeldre og alle rundt tenker ikke på at de egentlig er bare "stebarn". 19
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 1000 kr. Det ga vi til datteren til dama til broren til mannen;) Anonymkode: 695c4...d91 5
Nesly Skrevet 4. mai 2018 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, Infinitum skrev: Her hjemme er alt av barn likestilte hos alle i familien tvers på generasjoner også, så det er nok grunnlaget til svaret mitt. Min manns bror har tre stebarn som han "fikk" når ungene var 6 mnd, 2 år og 3 år gamle. Alle der er selvsagt sidestilt med den ene biologiske og både vi, foreldrene, besteforeldre og alle rundt tenker ikke på at de egentlig er bare "stebarn". Jeg mener absolutt det er en forskjell her. Disse "stetantebarna" har jo egne biologiske tanter og onkler. Jeg har er annet forhold til mine biologiske tantebarn da jeg er deres ekte tante, og har vært der fra begynnelsen av. 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 8 minutter siden, Nesly skrev: Hadde faktisk tenkt å legge oss på 1000, men vet ikke om jeg er helt enig å gi samme som biologiske tantebarn.. Hvorfor spør du her da? Anonymkode: 8a126...def 6
Xertio Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 Er på en måte enig med Infinitum over her, da jeg selv er i lignende situasjon. Samtidig kommer jo akkurat det både an på familieforholdet og på hvor gammelt barnet var da det kom inn i familien/hvor lenge det er siden. Synes 1000 kr er en fin sum uansett 2
Nesly Skrevet 4. mai 2018 Forfatter #9 Skrevet 4. mai 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du her da? Anonymkode: 8a126...def For å høre hva andre mener og om de er enige med min tankegang? Merkelig spørsmål 2
SesameStreet Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 Jeg syns 1.000 kroner er et fint beløp å gi. (En relevant opplysning er om man kom inn i barnets liv som tante når barnet var 2 eller 13, i forhold til å gi det samme som til biologiske tantebarn. Jeg ser på familie som familie, uansett, om det ligger blodsbånd mellom eller ikke.) 2
skruf Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 Her er barna likestilte om de er ste eller biologiske tante/onkelbarn, så alle får likt. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 Tenk om jeg skulle fått mindre enn mine søsken, fordi jeg teknisk sett har stefar. (Ingeb kontakt med biofar). Om relasjonen er lik, har det vel lite å så hvem som står i fødselsattesten? Anonymkode: 852c4...0b6 8
Infinitum Skrevet 5. mai 2018 #13 Skrevet 5. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenk om jeg skulle fått mindre enn mine søsken, fordi jeg teknisk sett har stefar. (Ingeb kontakt med biofar). Om relasjonen er lik, har det vel lite å så hvem som står i fødselsattesten? Anonymkode: 852c4...0b6 Nemlig. Som tante så kunne det ikke brydd meg hva barnet får av andre. Grunnlaget for min gave består ikke av utregning på hvor mange andre kjente og kjære som gir gave. 5
Nesly Skrevet 5. mai 2018 Forfatter #14 Skrevet 5. mai 2018 12 timer siden, skruf skrev: Her er barna likestilte om de er ste eller biologiske tante/onkelbarn, så alle får likt. Heldige med utfallet disse barna, de får jo sykt mye penger totalt, til konfen, med dobbelt sett besteforeldre, tanter/onkler.. 2
skruf Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, Nesly skrev: Heldige med utfallet disse barna, de får jo sykt mye penger totalt, til konfen, med dobbelt sett besteforeldre, tanter/onkler.. Nja, eldstedatteren min fikk ikke akkurat sykt mye penger da hun konfirmerte seg, selv om hun har fire familier kontra to familier som yngstejenta har.. I konfirmasjonen så ble stetanter/steonkler invitert og de satt til bords på lik linje som de biologiske. Tror ikke hun ser på seg selv som heldig heller, lillesøsteren er nok heldigere som har en oppvekst der hun har en mere stabil hverdag uten å dra frem og tilbake mellom to hjem. Derimot så er eldste heldig ift mange andre skilsmissebarn, hun har fire familier som alle er veldig glade i henne og som aldri har forskjellsbehandlet. 5
SesameStreet Skrevet 5. mai 2018 #16 Skrevet 5. mai 2018 26 minutter siden, Nesly skrev: Heldige med utfallet disse barna, de får jo sykt mye penger totalt, til konfen, med dobbelt sett besteforeldre, tanter/onkler.. De er heldige fordi at de må flytte mellom to hjem? Vet du hva, skam deg! 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #17 Skrevet 5. mai 2018 Min familie gir det samme til mitt bonusbarn som mine biologiske barn. Veldig glad for det, hvis ikke hadde det blitt store forskjeller. Anonymkode: d77e1...dc8 1
Antoinette Skrevet 5. mai 2018 #18 Skrevet 5. mai 2018 (endret) Synes det er helt på trynet å sortere barna på den måten. det man indirekte sier er at stebarn eller halvsøsken ikke er like mye verdt som helblodige - som om det var travhester det var snakk om. 1000 kr. er fint. Ikke for lite og ikke for mye. Hvis en gir mye mer enn andre kan det også tolkes negativt av enkelte når man kikker på gavebordet. Endret 5. mai 2018 av Antoinette 3
Nesly Skrevet 6. mai 2018 Forfatter #19 Skrevet 6. mai 2018 På 5. mai 2018 den 12.52, SesameStreet skrev: De er heldige fordi at de må flytte mellom to hjem? Vet du hva, skam deg! Eh... Det var dine ord. Ro deg ned!
Nesly Skrevet 6. mai 2018 Forfatter #20 Skrevet 6. mai 2018 Merker at dette var ett sårbart tema for mange. Håper det går ann å diskutere dette uten at noen hisser seg. I min ste-nevøs tilfelle, vet jeg at han har god kontakt med faren og besteforeldre, tanter og onkler på farssiden. Så ja, han kommer til å få mye gaver. Var dette jeg mente med at disse barna er "heldige"- i anførselstegn. Ikke begynn å dra inn jammen de flytter mellom to hjem og er ikke heldige blabla, ikke blant korta please..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå