Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erminea, latinsk navn for røyskatt. 

Men, er det fint som et barnenavn? 

Noen som vet om noen som heter det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det ble litt tungt... Kjenner ingen som heter det, men vet om ei Nimea og ei Minea.... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt for komplisert og rart synes jeg.. Andromeda er litt lignende stil men finere synes jeg, navn på galakse.

Anonymkode: 60e31...6d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om! Synes det ble litt vel spess. Hva med Ermina? Det er faktisk et navn.

Anonymkode: 82892...59e

• Liker 1
Skrevet

litt tungt, men er jo mange fine navn fra gresk mytologi: aretmis, Athena, Andromeda, Gaia, Afrodite. Om du velger et navn fra gresk mytologi anbefaler jeg bokserien Helter og monstre på himmelvelvingen, kjemefin serie som gjør barna kjent med mytologien bak stjernebildene.:)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Tanuki skrev:

litt tungt, men er jo mange fine navn fra gresk mytologi: aretmis, Athena, Andromeda, Gaia, Afrodite. Om du velger et navn fra gresk mytologi anbefaler jeg bokserien Helter og monstre på himmelvelvingen, kjemefin serie som gjør barna kjent med mytologien bak stjernebildene.:)

Flotte navn hvis du ønsker barnet ditt et liv som mobbeoffer.

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Flotte navn hvis du ønsker barnet ditt et liv som mobbeoffer.

for en saklig kommentar🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tanuki skrev:

for en saklig kommentar🙄

Gi barnet ditt navnet Andromeda du, så kan vi snakkes om ca 12 år og finne ut om det var saklig eller ei. Skulle jeg ta feil kommer jeg selvsagt med en uforbeholden unnskyldning.

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hvorfor vil du kalle ungen din Røyskatt?, Velg et normalt navn.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Gi barnet ditt navnet Andromeda du, så kan vi snakkes om ca 12 år og finne ut om det var saklig eller ei. Skulle jeg ta feil kommer jeg selvsagt med en uforbeholden unnskyldning.

har du tungt for det eller? Jeg listet noen greske navn som eksempler for en annen bruker. Åh js, husker en på barneskolen ble ertet for navnet, hun et Ingeborg.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tanuki skrev:

har du tungt for det eller? Jeg listet noen greske navn som eksempler for en annen bruker. Åh js, husker en på barneskolen ble ertet for navnet, hun et Ingeborg.

Nei, men mulig du selv har tungt for det? Du tipser om en rekke mildt sagt forjævlige navn. Jeg kommer med min mening om mulige konsekvenser av å kalle opp ungen sin noe så stygt. Og så blir du fornærmet over at jeg foreslår du kan kalle opp barnet ditt med disse navnene selv, ettersom du liker dem?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men mulig du selv har tungt for det? Du tipser om en rekke mildt sagt forjævlige navn. Jeg kommer med min mening om mulige konsekvenser av å kalle opp ungen sin noe så stygt. Og så blir du fornærmet over at jeg foreslår du kan kalle opp barnet ditt med disse navnene selv, ettersom du liker dem?

Selv om du ikke liker navnene betyr ikke at de er jævlige eller stygge. Ærlig talt ta deg sammen! Ikke rart det er mye mobbing i norge! 

Anonymkode: 79a9e...93e

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du ikke liker navnene betyr ikke at de er jævlige eller stygge. Ærlig talt ta deg sammen! Ikke rart det er mye mobbing i norge! 

Anonymkode: 79a9e...93e

Jo de er jævlige, og det kan jeg mene og synes, selv om du ikke synes det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sikkert sagt Hermine ei stund i starten. Det hadde vært lettere for meg å huske, som tidligere Harry Potter-fan. :fnise:

Når det gjelder mobbing for navn, kan man ha det "moro" med selv de mest tradisjonelle eller norrøne navn. Broren min heter Kjell, og en periode var det flere som syns det var veldig moro å rope en regle etter ham, med ting som rimer. Pell, potetskrell, fjell, karamell, dere skjønner greia. Og så har vi jo alle barna-vitser i ymse varianter. Jeg minnes også noen sommerferier i Sverige, min søster hadde på den tiden hatt en kjæreste som het Asle. Det tok en liten stund før det gikk opp for oss hvorfor vertene våre syns dette var så morsomt ... Så hvorfor Andromeda skal være så mye verre enn andre skjønner jeg ikke helt.

Anonymkode: ddd06...98f

Skrevet
15 hours ago, Snuffa99 said:

Jeg syns Erminea er et flott navn.

Skrevet

Nei. Vær så snill ikke!  

Jeg har sjelden i mot navn, men DETTE er virkelig Trailerpark..... Beklager.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Tanuki skrev:

Støtter deg. Jeg husker at Kjell, Helene, Rune og Mie ble mobbet. Og blant annet Tørres, Muhammed og Bjørg ikke ble det. 

Husker at mine foreldre var som opptatt av dette med "Mobbe" navn. Jeg trur det var vanligere på 50-60 tallet da forskjellene i samfunnet ellers var små, og man ikke hadde internasjonale impulser på samme måte som i dag. Verken da jeg var barn på 80 tallet, eller nå med egne barn, opplever jeg at mobbing av navnet er en greie. Folk heter jo alt mulig. 

Anonymkode: 373c0...1ed

Skrevet
2 timer siden, Muskath skrev:

Jeg syns Erminea er et flott navn.

Tusen takk:) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er litt tungt siden jeg måtte lese det flere ganger for å få med meg hvilken rekkefølge bokstavene faktisk sto i. Men sånt lærer man seg fort. 

Anonymkode: 13dea...fef

Skrevet
19 timer siden, Snuffa99 skrev:

https://www.ssb.no/navn

Det er færre enn 4 som heter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...