Gå til innhold

Dere over 30, hva gjør dere sammen med vennene deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er jeg som er blitt gammel og treig eller om det er vennene mine som er uvanlig opptatt av alkohol. 

De siste årene har jeg ikke giddet å dra så mye ut, og nå drikker jeg også sjeldnere og sjeldnere alkohol, fra 1 gang i måneden til annenhver måned, og da kun litt. Vennene mine vil kun møtes på bar og drikke, greit nok da drikker jeg gjerne alkoholfri øl. Problemet er at de hele tiden må kommentere hvor kjedelig det er å drikke alkoholfritt.

Det er knapt mulig å få dem med på noe annet, vi var på ski et par ganger, men da var det frem med lommelerken kl ti på formiddagen (samme for meg, men igjen mas om at jeg også skal drikke). De synes alt uten alkohol er kjedelig. 

Jeg festet mye da jeg var yngre, men er nå i slutten av 30-årene og synes ikke det er så gøy å være full. Har fått mange nye hobbier og vil heller utnytte dagene når jeg har fri. Tilbringer mye tid med samboer, men jeg savner å treffe venner uten at det med engang blir hovedfokus på å bli full. Lurer på om jeg må skaffe meg nye venner... 

Dere andre, hva gjør dere når dere treffer venner? Er det jeg som er unormal? 

Anonymkode: 1a89a...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat fylt 30. 

Er så og si ALDRI ute på byen, men litt godt i glasset med gode venner skjer nå og da :)

Har to barn så alkoholinntaket begrenses jo der etter...

Vi gjør vel som mange andre vokse. Møtes hjemme og drikker kaffe, går på kafè, inviterer på middag og den slags. 

• Liker 1
Skrevet

Vi møtes ofte hjemme hos hverandre, tar en kopp kaffe og skravler. Møtes for å gå tur med hunder /barnevogner. Tar en tur på kafé eller møtes for å spise middag ute eller hos hverandre. Skrur litt bil sammen. Drar på konsert, sånne ting. Blir noen øl noen ganger, men ikke noe must. Jeg ble ferdig med fylla som ungdom og i tidlig 20-årene. Er i 30 - årene nå. Kjenner at mas om fyll blir så kjedelig og dumt, vil være klar i hodet og fyllesyke er selvpåført tortur. 

Har fortsatt noen få venner som maser om drikking og festing, men det er folk som jeg har kjent siden ungdommen, er vel det som holder oss i kontakt. Jeg innrømmer at jeg finner dem litt enkle og umodne, med det maset om drikking. 

• Liker 1
Skrevet

I slutten av 30årene faktisk :overrasket: er vennene dine også like gamle? Jeg er vel 10 år yngre enn deg, og her drikkes det bare til spesielle anledninger, ikke jevnlig hvertfall. Jeg har tatt noen fag på universitetet igjen, og gjengen på studiene går ut endel uavhengig av alder, og det er artig det, men ville aldri orket å holde på sånn i lang tid når jeg er såpass gammel, jeg mistet den lysten på å feste da jeg bikket 23... Og gruppepress og lommelerke på ski var ikke en greie før det en gang, det høres bare ut som du har veldig spesielle venner...

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, ara skrev:

Har akkurat fylt 30. 

Er så og si ALDRI ute på byen, men litt godt i glasset med gode venner skjer nå og da :)

Har to barn så alkoholinntaket begrenses jo der etter...

Vi gjør vel som mange andre vokse. Møtes hjemme og drikker kaffe, går på kafè, inviterer på middag og den slags. 

vær så snill PLEASE slutt å si " noe godt i glasset " det høres så jevlig dumt ut......akkurat som den perioden det var kult å si " javiiist"....slutt , det høres dumt ut

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det er jeg som er blitt gammel og treig eller om det er vennene mine som er uvanlig opptatt av alkohol. 

De siste årene har jeg ikke giddet å dra så mye ut, og nå drikker jeg også sjeldnere og sjeldnere alkohol, fra 1 gang i måneden til annenhver måned, og da kun litt. Vennene mine vil kun møtes på bar og drikke, greit nok da drikker jeg gjerne alkoholfri øl. Problemet er at de hele tiden må kommentere hvor kjedelig det er å drikke alkoholfritt.

Det er knapt mulig å få dem med på noe annet, vi var på ski et par ganger, men da var det frem med lommelerken kl ti på formiddagen (samme for meg, men igjen mas om at jeg også skal drikke). De synes alt uten alkohol er kjedelig. 

Jeg festet mye da jeg var yngre, men er nå i slutten av 30-årene og synes ikke det er så gøy å være full. Har fått mange nye hobbier og vil heller utnytte dagene når jeg har fri. Tilbringer mye tid med samboer, men jeg savner å treffe venner uten at det med engang blir hovedfokus på å bli full. Lurer på om jeg må skaffe meg nye venner... 

Dere andre, hva gjør dere når dere treffer venner? Er det jeg som er unormal? 

Vi drikker øl, fester, går på konserter og løser verdensproblemer. Går sjelden på byen.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Snowbrigade skrev:

I slutten av 30årene faktisk :overrasket: er vennene dine også like gamle? Jeg er vel 10 år yngre enn deg, og her drikkes det bare til spesielle anledninger, ikke jevnlig hvertfall. Jeg har tatt noen fag på universitetet igjen, og gjengen på studiene går ut endel uavhengig av alder, og det er artig det, men ville aldri orket å holde på sånn i lang tid når jeg er såpass gammel, jeg mistet den lysten på å feste da jeg bikket 23... Og gruppepress og lommelerke på ski var ikke en greie før det en gang, det høres bare ut som du har veldig spesielle venner...

Ja de er like gamle, og ja synes det er rart at de ikke har andre interesser etterhvert...

Gjest O.G.
Skrevet

Jeg liker godt å ta en fest fremdeles, konserter er noe jeg prioriterer, men jeg har venner som har mistet interessen for det fullstendig og de blir invitert med på ting som foregår på hvor alkohol/festing ikke er en del av opplegget.

Gjest Overrasket
Skrevet
7 hours ago, bossman said:

vær så snill PLEASE slutt å si " noe godt i glasset " det høres så jevlig dumt ut......akkurat som den perioden det var kult å si " javiiist"....slutt , det høres dumt ut

Vet du hvor dumt "PLEASE" høres ut på norsk? Det har aldri vært kult å si. 

Med mine venner går det i middagsselskaper, fotturer, eller reiser sammen.

Skrevet

Nå er jeg over 40, men i min omgangskrets har det aldri vært slik at alkohol har vært veldig sentralt. Vi fester sammen noen få ganger i året, men vi har bestandig møtt hverandre mye mye oftere for en kopp kaffe, middag, gå en tur, reise, trene, kino eller fjellturer enn for å drikke. 

• Liker 1
Skrevet

Vi tar oss en fest sammen, men ikke veldig ofte da det sjelden klaffer for alle. Ellers trener vi en del, møtes for en kaffe, tar en spillkveld. Sånne ting. Drar på turer sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting, har ikke venner.

Anonymkode: 735c8...ba9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, kanskje jeg må prøve å utvide bekjentskapskretsen min, høres veldig hyggelig ut slik dere beskriver det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nå er nesten alle vennene mine småbarnsforeldre, så vi møtes oftest med unger. Men når jeg møter venner uten barn går det i spillekvelder, konserter, middager (som regel hjemme), en kopp te og skravling i sofaen/på verandaen, kino eller filmkveld hjemme, fjell/skogsturer, trening, på dugnad på Andelsgården, vi hjelper hverandre med oppussing eller kafébesøk.

Jeg er 33, og jeg har venner som er fra 25-40 ca. Ingen av dem drikker mer enn et par glass vin/øl, og festningen var jeg ferdig med i begynnelsen av 20-åra..

Høres ut som at du trenger nye venner..

Anonymkode: 48c70...8f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40, vennene fra 34 - 44. I ukedagene ses vi ikke så ofte, men kan møtes for en hjemmemiddag, kino, konsert, utstillingsåpning, ski eller gåtur. I helgene går vi turer (ski/ til fots) i marka, eller tar en rund i byen på markeder med kaffe, litt mat, en øl i sola. Vi byr ofte inn til typ meksikansk aften, med mat og øl, men da henger vi bare der, og har ikke som mål å gå ut. Ellers så leier vi en hytte på fjellet/ sjøen, Og vi reiser fremdeles på ferieturer om sommern/ weekendturer i Europa sammen hvor vi leier hus/ leilighet og fokuset er på å leke, slappe av, og samles rundt mat. Vår fellesnevner er at vi alle har kreative yrker, og har møttes gjennom utdanning, og dratt inn venners venner i gjengen.

Det nye er at vi har vi fått barn inn i gjengen, og de er fremdeles med når det passer (sammen med barna). 

Når vi samles er det enten i aktivitet, eller for å skravle, og om det er alkohol inn i bildet, så er den aldri i sentrum. Er veldig glad for de vennene jeg har!

Anonymkode: 109d3...085

• Liker 1
Skrevet

Er 31, og min bestevenninne og jeg møtes kanskje en gang hver måned. Da har vi sykveld og skravler. Ingen av oss drikker alkohol. ;) Ellers treffer jeg andre venninner dann og vann. Som regel spiser vi ute og skravler. Jeg drikker ikke alkohol, som nevnt, så det blir som regel til at det blir alkoholfritt. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 og venninnene mine er like gamle som meg. Dette er venninner jeg har hatt siden barneskolen og videregående. Vi prøver å møtes en gang i måneden, men hender det sklir ut og blir lengre mellom hver gang. Alle er småbarnsmødre nå. Vi møtes hjemme hos hverandre og lager ev mat sammen, eller vertinnen serverer noe. Drikker vin enkelte ganger, men nokså skjeden. Eller så møtes vi på restaurant og spiser sammen. Noen ganger møtes vi med barna, går på tur i skogen eller drar på aktiviteter sammen. Det er ikke så ofte vi fester lenger, men det hender. 

Anonymkode: 415f2...ac2

Skrevet

Klart det blir sjeldnere med mann og barn i hus, men det blir noen treff innimellom. Velger da gjerne litt rolige steder som ikke ligger midt i "gryta". Litt fuktig blir det naturligvis, men fylla er vi ferdige med. :)  

Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg har aldri vært noe glad i å feste, men jeg har kunne se hvorfor folk liker det. Men nå som jeg nærmer meg 40 med stormskritt, så har jeg enda mindre tiltrekning til det enn før. Og jeg synes vel det er rimelig patetisk også når man kommer såpass opp i årene og enda lever for fest og alkohol. Et glass vin eller tre med gode venner er en ting, party party og byturer i hytt og pine er noe annet. 

Men sånn ellers, så er vi ofte bare på besøk hos hverandre, med eller uten unger. Skravler og koser oss. Vi kan gå på kafe sammen, en tur på museum eller lignende. Bare ting vi begge liker og koser oss med sammen. Ofte vært at vi møtes på ulike messer og arrangementer rundt om og.

AnonymBruker
Skrevet

Tror mye kommer an på hvilken livssituasjon man er i. Du skriver ingenting om det, men hvis vennene dine er single er det vel kanskje ikke rart at de går en del ut på byen. Nå som jeg nærmer meg 40 og med samboer er det jaget etter å dra på byen for lengst over. Koser meg heller med ei god venninne en vanlig ukedag med et par glass rødvin. Men kan likegodt ta en kaffe/evt møtes for lunsj.

Anonymkode: 6bf0c...a19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...