AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Heisann! Har altså fått ei lita snuppe, som er navnløs.. Synes det er så vanvittig vanskelig å bestemme seg for et navn😂 Har ett som jeg liker veldig godt, Eline, men hun har ei storesøster som heter Selina, så jeg tenker det kanskje blir litt for likt? Hva synes dere? Anonymkode: 4c55a...747
Ulrikke Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Synes nok det er i likeste laget ja... Blir litt som Sindre og Sondre eller Markus og Magnus.... 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 Skjønner.. Hva med Elida? Anonymkode: 4c55a...747
Ulrikke Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 Synes forsåvidt ikke Elida er så mye bedre enn Eline, Elida har liksom nøyaktig samme ordbildet som Selina på en måte... Men det er dere som skal like navnet, og jentene kommer ikke til å bli nevnt i "samme åndedrag" resten av livet, men det kan jo bli noen år med litt forsnakkelser Men velg de navnene dere liker... Tydelig at dere liker navn som klinger omtrent likt.... Tror ikke nødvendigvis søstrene synes det er moro å ha så å si like navn når de vokser til, men det er jo for all del ikke noe verdensproblem
Mafoyo Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Heisann! Har altså fått ei lita snuppe, som er navnløs.. Synes det er så vanvittig vanskelig å bestemme seg for et navn😂 Har ett som jeg liker veldig godt, Eline, men hun har ei storesøster som heter Selina, så jeg tenker det kanskje blir litt for likt? Hva synes dere? Anonymkode: 4c55a...747 Hei! Gratulerer med lillesøster Jeg synes de er for like. Selina mangler bare en bokstav før Eline er inkludert i navnet. Du spør ikke, men forslag til andre navn som kunne passet med Selina, som er litt i samme gata (hvis det er det du ønsker): Selina og Mia Selina og Selma (Kanskje litt likt) Selina og Maria Selina og Louise Seline og Julie Selina og Anna Selina og Helene Selina og... Nei, dette var ikke så lett. Det er så veldig mange navn! Jeg liker godt både Linn og Linnea, de er jo veldig i samme gaten som Selina. Så det blir litt likt. Navnene jeg nevnte over var de jeg kom på i full fart. Men det finnes jo utallige fine! Spørs jo litt hvordan du vil at navnene skal "passe sammen" også. Klangen? Antall stavelser? A-ending? Opprinnelse/stil på navnet?
lille-sjøstjerne Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 Jeg synes Selina og Elida fungerer kjempefint, de navnene er jo ikke like i det hele tatt synes jeg! De har liksom en ulik klang i seg. Men er enig i at Eline og Selina er veldig like. Gratulerer så mye!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Skrevet 5. mai 2018 Synes Selina og Eline passer bra sammen. Hverken uttale eller skrivemåte ligner. De er heller ikke så like at du vil «blande» navna når du eks. roper på et av barna. Anonymkode: aad7d...ce5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes Selina og Eline passer bra sammen. Hverken uttale eller skrivemåte ligner. De er heller ikke så like at du vil «blande» navna når du eks. roper på et av barna. Anonymkode: aad7d...ce5 Hvordan kan du si at skrivemåten og uttale ikke ligner? 🤔 4 av 5 bokstaver i Eline er inkludert i Selina. Det er nesten hele navnet. Anonymkode: 34a16...d61 3
Mafoyo Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes Selina og Eline passer bra sammen. Hverken uttale eller skrivemåte ligner. De er heller ikke så like at du vil «blande» navna når du eks. roper på et av barna. Anonymkode: aad7d...ce5 Jeg synes skrivemåten er ganske lik? sELINa/e. Men når du seier navnene høyt vil de ikke forveksles nei, det har du rett i. Fine navn, men litt for like etter min smak
Mafoyo Skrevet 5. mai 2018 #10 Skrevet 5. mai 2018 38 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev: Jeg synes Selina og Elida fungerer kjempefint, de navnene er jo ikke like i det hele tatt synes jeg! De har liksom en ulik klang i seg. Men er enig i at Eline og Selina er veldig like. Gratulerer så mye! Er Alida bedre? Så kommer ikke E som første vokal i begge navn? De har uansett samme endelses-vokal.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #11 Skrevet 5. mai 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du si at skrivemåten og uttale ikke ligner? 🤔 4 av 5 bokstaver i Eline er inkludert i Selina. Det er nesten hele navnet. Anonymkode: 34a16...d61 Jeg kan si det fordi de ikke ligner. Anonymkode: aad7d...ce5
Ulrikke Skrevet 5. mai 2018 #12 Skrevet 5. mai 2018 Hvis du tar bort S'en i Selina står du igjen med Elina og Eline.... Jeg vil påstå det ligner 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #13 Skrevet 5. mai 2018 4 minutter siden, Ulrikke skrev: Hvis du tar bort S'en i Selina står du igjen med Elina og Eline.... Jeg vil påstå det ligner Nei. Helt forskjellige navn. Det kan både høres og leses. Anonymkode: aad7d...ce5
Ulrikke Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Helt forskjellige navn. Det kan både høres og leses. Anonymkode: aad7d...ce5 Da tror jeg vi bare skal være enige om at vi er uenige 1
Mafoyo Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 7 minutter siden, Ulrikke skrev: Da tror jeg vi bare skal være enige om at vi er uenige Hehe. Jeg er enig med deg Ulrikke 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #16 Skrevet 5. mai 2018 Hva med Aline? Selina og Aline er jo toppers! Anonymkode: b9f90...fec
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #17 Skrevet 5. mai 2018 Jeg synes også Eline blir for likt. Samme med Elida. Vet ikke helt hva jeg ville valgt selv, men tenker at f.eks Adele, Louise, Hermine, Frida, Andrine, Juliane eller Martine kan passe. Anonymkode: 958c4...4f7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #18 Skrevet 5. mai 2018 23 minutter siden, Ulrikke skrev: Da tror jeg vi bare skal være enige om at vi er uenige Det kan vi gjerne gjøre. Anonymkode: aad7d...ce5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå