Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Har altså fått ei lita snuppe, som er navnløs.. Synes det er så vanvittig vanskelig å bestemme seg for et navn😂

Har ett som jeg liker veldig godt, Eline, men hun har ei storesøster som heter Selina, så jeg tenker det kanskje blir litt for likt? Hva synes dere? 

Anonymkode: 4c55a...747

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes nok det er i likeste laget ja... Blir litt som Sindre og Sondre eller Markus og Magnus....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner.. Hva med Elida? 

Skrevet

Synes forsåvidt ikke Elida er så mye bedre enn Eline, Elida har liksom nøyaktig samme ordbildet som Selina på en måte... Men det er dere som skal like navnet, og jentene kommer ikke til å bli nevnt i "samme åndedrag" resten av livet, men det kan jo bli noen år med litt forsnakkelser ;) Men velg de navnene dere liker... Tydelig at dere liker navn som klinger omtrent likt.... Tror ikke nødvendigvis søstrene synes det er moro å ha så å si like navn når de vokser til, men det er jo for all del ikke noe verdensproblem ;)

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! Har altså fått ei lita snuppe, som er navnløs.. Synes det er så vanvittig vanskelig å bestemme seg for et navn😂

Har ett som jeg liker veldig godt, Eline, men hun har ei storesøster som heter Selina, så jeg tenker det kanskje blir litt for likt? Hva synes dere? 

Hei! Gratulerer med lillesøster :)

Jeg synes de er for like. Selina mangler bare en bokstav før Eline er inkludert i navnet.

Du spør ikke, men forslag til andre navn som kunne passet med Selina, som er litt i samme gata (hvis det er det du ønsker):

Selina og Mia

Selina og Selma (Kanskje litt likt)

Selina og Maria

Selina og Louise

Seline og Julie

Selina og Anna

Selina og Helene

Selina og...

Nei, dette var ikke så lett. Det er så veldig mange navn! Jeg liker godt både Linn og Linnea, de er jo veldig i samme gaten som Selina. Så det blir litt likt. Navnene jeg nevnte over var de jeg kom på i full fart. Men det finnes jo utallige fine! Spørs jo litt hvordan du vil at navnene skal "passe sammen" også. Klangen? Antall stavelser? A-ending? Opprinnelse/stil på navnet?

Skrevet

Jeg synes Selina og Elida fungerer kjempefint, de navnene er jo ikke like i det hele tatt synes jeg! De har liksom en ulik klang i seg. Men er enig i at Eline og Selina er veldig like.

Gratulerer så mye!

AnonymBruker
Skrevet

Synes Selina og Eline passer bra sammen. Hverken uttale eller skrivemåte ligner. De er heller ikke så like at du vil «blande» navna når du eks. roper på et av barna.

Anonymkode: aad7d...ce5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes Selina og Eline passer bra sammen. Hverken uttale eller skrivemåte ligner. De er heller ikke så like at du vil «blande» navna når du eks. roper på et av barna.

Hvordan kan du si at skrivemåten og uttale ikke ligner? 🤔 4 av 5 bokstaver i Eline er inkludert i Selina. Det er nesten hele navnet. 

Anonymkode: 34a16...d61

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes skrivemåten er ganske lik? sELINa/e. Men når du seier navnene høyt vil de ikke forveksles nei, det har du rett i. Fine navn, men litt for like etter min smak:)

Skrevet
38 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

Jeg synes Selina og Elida fungerer kjempefint, de navnene er jo ikke like i det hele tatt synes jeg! De har liksom en ulik klang i seg. Men er enig i at Eline og Selina er veldig like.

Gratulerer så mye!

Er Alida bedre? Så kommer ikke E som første vokal i begge navn? De har uansett samme endelses-vokal.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du si at skrivemåten og uttale ikke ligner? 🤔 4 av 5 bokstaver i Eline er inkludert i Selina. Det er nesten hele navnet. 

Anonymkode: 34a16...d61

Jeg kan si det fordi de ikke ligner.

Skrevet

Hvis du tar bort S'en i Selina står du igjen med Elina og Eline.... Jeg vil påstå det ligner ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ulrikke skrev:

Hvis du tar bort S'en i Selina står du igjen med Elina og Eline.... Jeg vil påstå det ligner ;) 

Nei. Helt forskjellige navn. Det kan både høres og leses.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Helt forskjellige navn. Det kan både høres og leses.

Da tror jeg vi bare skal være enige om at vi er uenige ;) 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Ulrikke skrev:

Hehe. Jeg er enig med deg Ulrikke:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Aline? Selina og Aline er jo toppers! 

Anonymkode: b9f90...fec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også Eline blir for likt. Samme med Elida.

Vet ikke helt hva jeg ville valgt selv, men tenker at f.eks Adele, Louise, Hermine, Frida, Andrine, Juliane eller Martine kan passe. 

Anonymkode: 958c4...4f7

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Ulrikke skrev:

Det kan vi gjerne gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...