AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Viser jo at jenta har hjerne Anonymkode: adc97...5eb
~Tor~ Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 For min del - absolutt ikke. Men nå har jeg vært fagforeningsleder i en brdrift som brukte en kvinnelig jurist i forbindelse med nedbemanning. Etter min mening en uryddig prosess. Damen hadde dette som sin spesialitet...
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 Er mann og statistiker. Er sammen med en advokat og synes intellekt er sexy. Anonymkode: 3fa34...ae8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 Har studert sammen med og jobbet med mange nok jurister/advokater til at jeg vet at utdanningen/yrke absolutt ikke tilsier at vedkommende har "hjerne". Å være advokat eller jurist er et håndverk man lærer seg på samme måte som en snekker. Det sier ingenting om intelligensen. Anonymkode: f8234...1d1 4
frekvens Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 Nei, ikke i det hele tatt. Kvinnfolk som utmerker seg i mannsdominerte yrker får min interesse.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 Nei, rett og slett fordi de som er jurister/advokater aldri er hjemme, bare på jobb, så da blir det lite sex..... Anonymkode: beb25...689 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 Jeg syns ikke noen yrker er "sexy". At man er jurist eller advokat tyder imidlertid ofte på at man har noe mellom ørene, og det er alltid positivt. Men statusen i seg selv som yrke er nok noe svært få menn tenker på. Sosial status er generelt høyere verdsatt hos kvinner. Anonymkode: 8fc8e...322 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 Tjaei. Jeg er det selv, så er jo altfor vant til det til å synes det er noe spesielt. Stort sett ok oppegående folk jeg har studert med, men bunnivået er ikke akkurat eksepsjonelt høyt, så det er ingen absolutt garanti. Sexy synes jeg vel heller ikke det er, men jeg merker jo selv at jeg (som mann) ofte får veldig positiv respons fra kvinner når jeg svarer på hva jeg er utdannet som. Om det betyr at jeg er et unntak, eller om det heller er vanligere at kvinner synes mannlige jurister/advokater er sexy enn at menn synes tilsvarende om kvinnelige jurister/advokater, vet jeg ikke. Så sitter det jo også jurister overalt i samfunnet, da, så det finnes sikkert også jurister i stillinger jeg kan synes er litt sexy. Men sånn i utgangspunktet er det ikke en turn-on om jeg møter en kvinner og det viser seg at vi begge har en master i rettsvitenskap, akkurat. Det betyr ikke så mye fra eller til. Anonymkode: e82a2...90b 1
eksentrisk Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Har studert sammen med og jobbet med mange nok jurister/advokater til at jeg vet at utdanningen/yrke absolutt ikke tilsier at vedkommende har "hjerne". Å være advokat eller jurist er et håndverk man lærer seg på samme måte som en snekker. Det sier ingenting om intelligensen. Anonymkode: f8234...1d1 Poenget her er vel at jurister i snitt har høyere intelligens enn f.eks snekkere. Det er ikke selve juristjobben eller snekkerferdighetene vi diskuterer. Så finnes det selvsagt noen forholdsvis dumme jurister, men de har i alle fall hatt alrighte karakterer på VGS, og kommet seg igjennom et medium-tøft studie. Snittet for å bli snekker er vel ikke akkurat på topp, men det betyr jo ikke at det finnes smarte snekkere. 2
Gjest Cathe. Skrevet 5. mai 2018 #11 Skrevet 5. mai 2018 Jeg er jurist. Har aldri følt (riktignok er jeg ganske nyutdannet) at mannlige ikke-jurister har blitt voldsomt interessert på grunn av yrket mitt (føler at menn som selv er jurister/advokater er mer opptatt av akkurat dét), men har heller aldri fått inntrykk av at det er en ulempe. Kommer vel an på mannen, som alltid ellers
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #12 Skrevet 5. mai 2018 2 timer siden, Cathe. skrev: Jeg er jurist. Har aldri følt (riktignok er jeg ganske nyutdannet) at mannlige ikke-jurister har blitt voldsomt interessert på grunn av yrket mitt (føler at menn som selv er jurister/advokater er mer opptatt av akkurat dét), men har heller aldri fått inntrykk av at det er en ulempe. Kommer vel an på mannen, som alltid ellers Hvordan får dere tid til sex, dere jobber jo 100 timer+ i uka......blir det kjappiser på kontorpulten? Anonymkode: beb25...689 1
RoH Skrevet 5. mai 2018 #13 Skrevet 5. mai 2018 (endret) For meg er det feminine sexy. Yrket fremstår temmelig motsatt, det handler om og vinne frem med sine argumenter, moral, etikk, rett og galt parkerer til fordel for vinning, finnes det en mulighet så hamres denne gjennom uavhengig av om saken har to sider. En livnærer seg av konflikter. Men de kvinnene jeg kjenner som er advokater er ikke sitt yrke. Endret 5. mai 2018 av RoH
Gjest Cathe. Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får dere tid til sex, dere jobber jo 100 timer+ i uka......blir det kjappiser på kontorpulten? Anonymkode: beb25...689 Innimellom må man være litt kreativ, men heldigvis har jeg den holdningen at jeg har tid til det jeg har lyst til 😜
SoWhat? Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har studert sammen med og jobbet med mange nok jurister/advokater til at jeg vet at utdanningen/yrke absolutt ikke tilsier at vedkommende har "hjerne". Å være advokat eller jurist er et håndverk man lærer seg på samme måte som en snekker. Det sier ingenting om intelligensen. Anonymkode: f8234...1d1 Selvfølgelig sier det noe om intelligensen. En snekker kan selvfølgelig være like intelligent, det var litt teit skrevet. Sjekk ut hva som må til i en juss-utdanning du. Du kommer ingen vei om du ikke er intelligent. Ikke at jeg tenker at så høyere intelligens er mer sexy enn en på gjennomsnittlig nivå. Men nå er jeg ikke mann. Måtte bare kommentere dette.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #16 Skrevet 5. mai 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan får dere tid til sex, dere jobber jo 100 timer+ i uka......blir det kjappiser på kontorpulten? Anonymkode: beb25...689 Det er jo ikke alle advokater og jurister som har absurd høy arbeidsmengde. Kjæresten er advokat og hun har helt vanlig arbeidsuke og valgte stilling fordi den kunne kombineres med normalt familieliv. Anonymkode: c731b...ebc
DominantHr Skrevet 5. mai 2018 #17 Skrevet 5. mai 2018 Gjennom et langt yrkesliv har jeg truffet noen hundre advokater. Det er tre sexy kvinnelige advokater i Norge, og ingen mannlige som jeg frivillig ville gått ut og tatt en øl med. Hvis du ikke er trist og lei i utgangspunktet, så blir di det gjennom studiet.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #19 Skrevet 8. mai 2018 På 5.5.2018 den 8.06, AnonymBruker skrev: Hvordan får dere tid til sex, dere jobber jo 100 timer+ i uka......blir det kjappiser på kontorpulten? Anonymkode: beb25...689 Jurister jobber da ikke så mye. Advokater derimot gjør ofte det. Finnes stillinger for jurister i det offentlige som et typisk 8 til 16-jobb. Anonymkode: d3181...cab
MrBig4u Skrevet 9. mai 2018 #20 Skrevet 9. mai 2018 På 5.5.2018 den 5.54, Cathe. skrev: Jeg er jurist. Har aldri følt (riktignok er jeg ganske nyutdannet) at mannlige ikke-jurister har blitt voldsomt interessert på grunn av yrket mitt (føler at menn som selv er jurister/advokater er mer opptatt av akkurat dét), men har heller aldri fått inntrykk av at det er en ulempe. Kommer vel an på mannen, som alltid ellers Heia... Selv en filosofistuderende, tar bachelor/master i "ondskapens system", og hopper over de trivielle spørsmål, nevnt av foregående, men undret meg over din avsluttende del : " Kommer vel an på mannen, som alltid ellers 😊", og hva tanken din var bak det?? I all useriøsitet og i disse #MeToo tider, så skulle det sett seg ut å ta opp tråden med ei skjønne advokat :-) ....men jeg undret meg altså på "som alltid ellers"?? Ellers er det både sexy og svært tilfredsstillende - særlig hvis hun bruker sin kløkt til å være leken og har ett godt liv. At ei dame valger et krevende yrke, hvor hun får alle muligheter som menn, er hva jeg ønsker for min datter - men det viktigste for både damer og menn, er vel å være tilstede når man faktisk er det... Så kan en alltids som Mann ta turen ned på hennes kontor, hvis ens KVINNE jobber seint - så blir det sikkert både pick'nick og ett glass vin mot slutten av lang arbeidsdag .... om ikke han er den hjemme som passer barna. Hadde gjort det glatt. Er ikke dette hva kvinnefrigjøring faktisk handlet om, at det er likhet for kvinner vs menn, at de blir belønnet for sin innsatts - og blir belønnet likt!! Dette er vel det mest nærliggende å spørre om?? Stå på frk.advokat!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå