AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Hei! Ei jeg kjenner går voksenopplæringen v/vgs (allmenn vg3) som ønsker å være russ neste år. Hun er 26 da. Er det innafor eller bare teit? Kan elever ved voksenopplæring i det hele bli russ/få russepass? Anonymkode: 5c083...e64
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Jeg syntes det er helt innafor at du har lyst til å oppleve hvordan det er å være russ, selv om det finnes mange vriompeiser her på KG som er sterkt uenig Anonymkode: a6c72...932
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 Er de andre i klassen henens russ? Hvis ja så kjør på, men litt stusselig å være den eneste i en voksenopplæringsklasse som går i russeklær. Anonymkode: 83f3e...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er de andre i klassen henens russ? Hvis ja så kjør på, men litt stusselig å være den eneste i en voksenopplæringsklasse som går i russeklær. Anonymkode: 83f3e...b2c Hm, det vet jeg ikke enig i at det blir noe stusselig å være eneste russ i klassen Anonymkode: 5c083...e64
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 Det skader jo ingen, så jeg tenker det bare er å kjøre på om man først har lyst. Men jeg er enig i at det ville blitt rimelig pussig hvis hun var den eneste i klassen sin, da. Anonymkode: e1852...f61 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 Hvis det er en gjeng på voksenopplæring som vil være det kan det jo være gøy det. Ville ikke valgt det selv men skjønner jo hvorfor noen vil Men som eneste blir det nok ganske stusselig Anonymkode: 07676...bfa
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 Hæ? Kan man være russ i voksen alder? Trodde det måtte stå noe ish på deg at du gikk noe som tilsvarte 3 vgs.? Anonymkode: b5eda...c7c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ? Kan man være russ i voksen alder? Trodde det måtte stå noe ish på deg at du gikk noe som tilsvarte 3 vgs.? Anonymkode: b5eda...c7c Når man tar allmenn påbygg som voksen så tilsvarer det vg3 trodde jeg. Anonymkode: 5c083...e64
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 Russen er jo strengt talt voksne de også. Men som 26 åring ville jeg ventet til evt fadderuke i studietiden,hvis bachelor/master er i planene dine:) Anonymkode: 2c713...a47
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Russen er jo strengt talt voksne de også. Men som 26 åring ville jeg ventet til evt fadderuke i studietiden,hvis bachelor/master er i planene dine:) Anonymkode: 2c713...a47 Såvidt jeg vet så står høyere utdanning på planen til neste høst 😊 Anonymkode: 5c083...e64
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #11 Skrevet 5. mai 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Når man tar allmenn påbygg som voksen så tilsvarer det vg3 trodde jeg. Anonymkode: 5c083...e64 Ja, helt enig: men da må du ta russ RETT ETTER påbygg se, ja? Anonymkode: b5eda...c7c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #12 Skrevet 5. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, helt enig: men da må du ta russ RETT ETTER påbygg se, ja? Anonymkode: b5eda...c7c MÅ ikke, men det er nok det beste Anonymkode: 5c083...e64
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #13 Skrevet 5. mai 2018 En 26 åring hører strengt tatt til i jobb eller høyere utdsnning, ikke på vgs skolebenken og i russedress. Når det er sagt (spar dere for kommentarer) så er det helt ok om noen velger å ts vgs i voksen alder. Men å fly rundt i russedress sammen med 95% 18-19 åringer og feste, mens mennesker på din egen alder forsvarer masteroppgaver eller har sitt 8nde år på karrierestigen, nei det blir patetisk! Anonymkode: 42519...b93 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En 26 åring hører strengt tatt til i jobb eller høyere utdsnning, ikke på vgs skolebenken og i russedress. Når det er sagt (spar dere for kommentarer) så er det helt ok om noen velger å ts vgs i voksen alder. Men å fly rundt i russedress sammen med 95% 18-19 åringer og feste, mens mennesker på din egen alder forsvarer masteroppgaver eller har sitt 8nde år på karrierestigen, nei det blir patetisk! Anonymkode: 42519...b93 Sant nok, men folk velger da selv hva de vil. Anonymkode: 5c083...e64
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En 26 åring hører strengt tatt til i jobb eller høyere utdsnning, ikke på vgs skolebenken og i russedress. Når det er sagt (spar dere for kommentarer) så er det helt ok om noen velger å ts vgs i voksen alder. Men å fly rundt i russedress sammen med 95% 18-19 åringer og feste, mens mennesker på din egen alder forsvarer masteroppgaver eller har sitt 8nde år på karrierestigen, nei det blir patetisk! Anonymkode: 42519...b93 Alle har jo sin unike fremgang her i livet og ikke alle passer inn i A4-rammen hvor de fullfører både det ene og det andre rett etter hverandre. Anonymkode: 184ed...546 2
FluffyJuggernaut Skrevet 5. mai 2018 #16 Skrevet 5. mai 2018 Jeg syns det er ganske patetisk om hun skal feste og herje sammen med 18-19 åringer. Toget bør være gått for sånt tull når man er over 20 år. En del av grunnen for at russens sprell er akseptert, er for at voksenverden og ansvar kommer til å innhente dem kjapt, og de fleste av oss unner dem ett siste hurra hvor de kan være egoistiske, litt dumme og uansvarlig. (Sier ikke at alle russ er slik). Men når du er 26 år og ønsker å ta del i russetiden, så virker det litt som du prøver å klore deg fast i noe som er forbi. Jeg skjønner at man ønsker å feire at man er ferdig med skolen, men å prøve å ta del av russetiden er litt krampaktig. Blir som de som kler på seg gamle russedressen for å få være med på russefest. Eller 18-19 åringer som kjøper øl for å få henge sammen med 15-16 åringer. Man kan ha det gøy sammen, men alle syns det er rart at de heller ikke vil henge med de på sin alder. Helt til man skjønner at de trives og klarer seg bedre i "ungdomstiden" enn med andre på sin alder, og da blir det litt stakkarslig. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #17 Skrevet 5. mai 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sant nok, men folk velger da selv hva de vil. Anonymkode: 5c083...e64 Jeg har da ikke sagt at hun ikke får velge selv. Selvsagt velger folk selv hva det vil gjøre, men det gjør ikke ting mindre patetisk. Anonymkode: 42519...b93
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #18 Skrevet 5. mai 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle har jo sin unike fremgang her i livet og ikke alle passer inn i A4-rammen hvor de fullfører både det ene og det andre rett etter hverandre. Anonymkode: 184ed...546 Ah, du måtte bare kommentere. Går fint å fullføre utd i sitt tempo som jeg jo skrev, men å dra på seg russedress i en alder av 26 år er sosialt selvmord og ubertragisk. Anonymkode: 42519...b93 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #19 Skrevet 5. mai 2018 Jeg synes at det er teit. Jeg forstår heller ikke hvorfor noen er interessert i det i en alder av 26 år. Det er flott å fullføre en utdanning uansett alder, men russefeiringen er no helt annet. Anonymkode: a11ea...023 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå