AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Altså måtte "dysleksi", når man er voksen? Anonymkode: 73f59...c25
stan Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Ta kontakt med en rådgiver eller elevtjenesten ved en litt større videregående skole. De kan kanskje hjelpe deg videre. Men hvorfor trenger du vite det?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 5 minutter siden, stan skrev: Ta kontakt med en rådgiver eller elevtjenesten ved en litt større videregående skole. De kan kanskje hjelpe deg videre. Men hvorfor trenger du vite det? Jeg er voksen, får ikke vitnemål før jeg har bestått matten. Jeg kan få bedre hjelp med en diagnose. Anonymkode: 73f59...c25
stan Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er voksen, får ikke vitnemål før jeg har bestått matten. Jeg kan få bedre hjelp med en diagnose. Anonymkode: 73f59...c25 Skjønner. Men da er du kanskje i kontakt med en skole? De kan kanskje hjelpe? Det jeg har sett i noen tilfeller er at folk begynner på et for høyt nivå når de skal lære seg matematikk. Matematikk bygger veldig på det som er lært før. Så videregående matematikk kan være for vanskelig å gå rett på. Men ofte er det for lite tid til å ta det grunnleggende nøye nok. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 Er det fortsatt slik at man kan få fritak fra matte når man har duskalkuli og vil studere videre som voksen. Altså at det ikke gjør noe at en ikke har bestått matte? Anonymkode: 73f59...c25
Severin Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 Ser du skriver "voksen", men ikke en bestemt alder. Det du bør gjøre er å ta kontakt med kommunens PP-tjeneste for en utredning. Dette vil gå over et viss antall timer hvor du måtte gå gjennom diverse tester. Deretter vil du bli kontaktet når de har kommet frem til en konklusjon. Du kan, i visse tilfeller, få unntak fra karakter i matematikk, fra videregående, om du vil søke høyere utdanning.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 9 timer siden, Severin skrev: Ser du skriver "voksen", men ikke en bestemt alder. Det du bør gjøre er å ta kontakt med kommunens PP-tjeneste for en utredning. Dette vil gå over et viss antall timer hvor du måtte gå gjennom diverse tester. Deretter vil du bli kontaktet når de har kommet frem til en konklusjon. Du kan, i visse tilfeller, få unntak fra karakter i matematikk, fra videregående, om du vil søke høyere utdanning. PPT utreder kun barn☺ Anonymkode: 73f59...c25
Severin Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: PPT utreder kun barn☺ Anonymkode: 73f59...c25 Dette stemmer ikke. Du kan få tilbud også etter fylte 18 år. Men dette er selvsagt avhengig av kommunen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå