Gå til innhold

Jogging i Oslo (På mykt underlag)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Som relativt nyinnflyttet har jeg ikke all verdens kjennskap til hvilke steder det kan være bra å jogge, og hadde håpet noen kunne gi meg tips. Gjerne til steder som er enkle å nå fra sentrum  Jeg sliter litt med leggene, og forsøker derfor å jogge mest på mykt underlag. 

Hittil har jeg vært på Grefsen (den toppen), rundt nøklevann og Østensjø, langs Akerselva og rundt i de forskjellige parkene. Oslo har mye å by på!😊 Hvilke andre steder kan være fine å jogge? Har ikke vært på Sognsvann enda, da jeg hører det kan være en smule folksomt der. Finnes det noe innover ved Bjerke?

På forhånd takk🌸

Anonymkode: 6f5e1...120

AnonymBruker
Skrevet

https://www.aftenposten.no/osloby/i/X5zx/16-lopeturer-du-bor-prove-i-Oslo Her er det iallfall noen tips du kan se på. 

Ellers er det nærmest bare å slå seg løs. I bydel Bjerke finner du blant annet Hestejordet, hvor du kan ta inn og finne en helg haug av stier. Ut.no har fine kart som viser stier. https://www.ut.no/kart/?lat=59.9631991&lng=10.8754994

Anonymkode: bd5ef...879

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en grusvei som går fra Brekke og innover Maridalen til Hammeren. På andre siden av Maridalsvannet går det grusvei fra Oset eller Langsetløkka til Sander gård. 

Høres ut som du har vært på Grefsenkollen, regner med da grusveien fra Akebakkeskogen? Fra Akebakkeskogen går det også grusvei til Linderudkollen. 

Inn fra Ellingsrudåsen går det grusvei inn til Mariholtet og så opp til Haukåsen tårnet. 

Anonymkode: d2444...3b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker Ekeberg veldig godt :) Starter fra utsiktspunktet (der hvor skrik ble malt) også jogge inn i Ekebergparken og mot Holtet hvor det er en løpebane. Fin løype med utsikt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...