AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Vi har en 1.klassing i august. Skolestart er 16.8,SFO er regnes derfor som sommer SFO fra 01.08 til skolestart. (,SFO holder kun stengt de tre siste ukene i juli i vår kommune)Vi har meldt datter på SFO med oppstart i denne perioden. På foreldremøte denne uka fikk vi et skjema til utfylling for hvilket tidsrom (klokkeslett) barnet skal være på SFO disse ukene før skolen starter. Det var viktig grunnet bemanning..... svarfrist rer 29.mai. jeg jobber i vaktsystem som blir fastsatt ca 01.08 hver år. Altså vet jeg ikke nå hvordan jeg skal jobbe,eller når datter vil trenge SFO. Er det vanlig med slik påmelding i andre kommuner og er fristen like tidlig? Trodde liksom hun kunne komme å være der mens vi var på jobb,men da blir det jo lange dager når alt er nytt.....bor langt unna familie i fht til å få hente hjelp. Ferien er lagt før denne infoen kom,og jeg ser jeg burde har lagt ferien min (om det hadde blitt godkjent av arb.giver )til SFO start..... Anonymkode: ae2c1...026
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Det er bedre at dere skriver henne på for mange timer enn for få. Skriv henne omså opp på en vanlig full dag, forutseter at hun har full sfo plass Anonymkode: c3593...453 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 Du kan fint svare at du ikke vet. De vil ha en viss oversikt over hvor mange som kommer, og det er alltid noen som ikke kan svare så tidlig. Om de vet at 25 kommer, 20 kommer ikke og 5 vet ikke så er det svar godt nok. Sånn har det hvertfall vært for oss i både barnehage og SFO. Anonymkode: 7b374...c4a 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 De er forresten ofte opptatt av ting som om barnet skal være der før 08 eller etter 16 når de skal planlegge. Ingen vits å åpne 07:15 i hvis ingen kommer før 08. Anonymkode: 7b374...c4a
SesameStreet Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har en 1.klassing i august. Skolestart er 16.8,SFO er regnes derfor som sommer SFO fra 01.08 til skolestart. (,SFO holder kun stengt de tre siste ukene i juli i vår kommune)Vi har meldt datter på SFO med oppstart i denne perioden. På foreldremøte denne uka fikk vi et skjema til utfylling for hvilket tidsrom (klokkeslett) barnet skal være på SFO disse ukene før skolen starter. Det var viktig grunnet bemanning..... svarfrist rer 29.mai. jeg jobber i vaktsystem som blir fastsatt ca 01.08 hver år. Altså vet jeg ikke nå hvordan jeg skal jobbe,eller når datter vil trenge SFO. Er det vanlig med slik påmelding i andre kommuner og er fristen like tidlig? Trodde liksom hun kunne komme å være der mens vi var på jobb,men da blir det jo lange dager når alt er nytt.....bor langt unna familie i fht til å få hente hjelp. Ferien er lagt før denne infoen kom,og jeg ser jeg burde har lagt ferien min (om det hadde blitt godkjent av arb.giver )til SFO start..... Anonymkode: ae2c1...026 Muligens jeg ikke skjønte hva helt hva du mente nå. Har du fått beskjed om å fylle ut påmeldingen om hvilke klokkeslett hun skal være der de ukene hun er påmeldt i ferien...?
Ulrikke Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 Jeg er SFO-leder. Dette gjøres ulikt fra SFO til SFO og kommune til kommune. Hos oss har vi mange som enten skriver 07-17 (hele åpningstiden) eller informerer om at de venter på turnus, for eksempel. Det er helt ok. Det gjelder ikke 60 stk, så de det gjelder er helt innafor! Viktig at du da følger opp og faktisk gir beskjed når du vet, men hvis du informerer om jobb osv, så burde det være HELT ok. Si evt. at alternativet er at du skriver fra de åpner til de stenger og ikke overholder tidspunktene. Jeg er overhodet ikke vanskelig når det gjelder sånne ting, selv om vi også ber om tidspunkter for å ha flest folk på jobb når ungene faktisk er der! Noen kan faktisk ikke gi beskjed, og det er helt ok så lenge de informerer om det! Noen VET at de alltid jobber 08-1530 uansett om det er august eller mars, og for dem er det jo lett å si når barnet trenger SFO.... Også har vi litt slingringsmonn begge veier, bestandig! 3
Arkana Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 Dette er nok ulikt fra sted til sted. Her må alle melde fra om barnet skal være på SFO i sommerferien eller ikke, men påmeldingsfristen er ikke før juni en gang og vi trenger ikke spesifisere tidspunkter, kun krysse av for kommer eller kommer ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 14 timer siden, SesameStreet skrev: Muligens jeg ikke skjønte hva helt hva du mente nå. Har du fått beskjed om å fylle ut påmeldingen om hvilke klokkeslett hun skal være der de ukene hun er påmeldt i ferien...? Hun er 1.klassing så begynner på SFO 06.august. SFO leder ønsker å vite hvilket tidspunkt hun skal være på SFO(fra-til) hver dag fram til skolestart siden det er sommer SFO, så bemanning blir god nok. Fristen for det er 29.mai. Jeg sliter da ned å svare,siden min vaktplan for høsten ikke er klar før ca 01.august....kanskje trenger hun ikke morgen og ettermiddag dersom jeg begynner sent eller slutter tidlig... Anonymkode: ae2c1...026
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 12 timer siden, Ulrikke skrev: Jeg er SFO-leder. Dette gjøres ulikt fra SFO til SFO og kommune til kommune. Hos oss har vi mange som enten skriver 07-17 (hele åpningstiden) eller informerer om at de venter på turnus, for eksempel. Det er helt ok. Det gjelder ikke 60 stk, så de det gjelder er helt innafor! Viktig at du da følger opp og faktisk gir beskjed når du vet, men hvis du informerer om jobb osv, så burde det være HELT ok. Si evt. at alternativet er at du skriver fra de åpner til de stenger og ikke overholder tidspunktene. Jeg er overhodet ikke vanskelig når det gjelder sånne ting, selv om vi også ber om tidspunkter for å ha flest folk på jobb når ungene faktisk er der! Noen kan faktisk ikke gi beskjed, og det er helt ok så lenge de informerer om det! Noen VET at de alltid jobber 08-1530 uansett om det er august eller mars, og for dem er det jo lett å si når barnet trenger SFO.... Også har vi litt slingringsmonn begge veier, bestandig! Du sommer SFO leder....er aktivitetene på sommer SFO også fra ca kl 14(det som blir skoleslutt) og utover,eller foregår de hele dagen siden det ikke er skole enda? Har ferie 2av dagene og tenkte en kort dag da,men er vil jo ikke ta fra henne det sosiale ? Anonymkode: ae2c1...026
SesameStreet Skrevet 5. mai 2018 #10 Skrevet 5. mai 2018 (endret) 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er 1.klassing så begynner på SFO 06.august. SFO leder ønsker å vite hvilket tidspunkt hun skal være på SFO(fra-til) hver dag fram til skolestart siden det er sommer SFO, så bemanning blir god nok. Fristen for det er 29.mai. Jeg sliter da ned å svare,siden min vaktplan for høsten ikke er klar før ca 01.august....kanskje trenger hun ikke morgen og ettermiddag dersom jeg begynner sent eller slutter tidlig... Anonymkode: ae2c1...026 Har jeg aldri vært borti før, noen gang. Vi krysser av hvilke dager de skal være der, men vi har ikke fått påmeldingen til sommerferien ennå. Det pleier å stå på ukeplanen at: Barn må komme innen det og det klokkeslettet den dagen fordi at vi drar ditt og ditt på det klokkeslettet. Nå har jeg ikke barn i første klasse lengre så de drar jo på turer rundt omkring i nærområdet! Kan du ikke bare ta kontakt med skolen og forklare situasjonen, si at det er vanskelig for å svare akkurat nå? De fleste forstår det. Endret 5. mai 2018 av SesameStreet
Ulrikke Skrevet 5. mai 2018 #11 Skrevet 5. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sommer SFO leder....er aktivitetene på sommer SFO også fra ca kl 14(det som blir skoleslutt) og utover,eller foregår de hele dagen siden det ikke er skole enda? Har ferie 2av dagene og tenkte en kort dag da,men er vil jo ikke ta fra henne det sosiale ? Anonymkode: ae2c1...026 Det tør jeg ikke svare på... Hos oss er "hovedaktivitetene" 10-14-ish... Nettopp fordi folk gjerne er litt fleksible, noen kommer senere, blir hentet tidligere osv... Men jeg tør jo ikke svare på hvordan det er hos andre
SesameStreet Skrevet 5. mai 2018 #12 Skrevet 5. mai 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sommer SFO leder....er aktivitetene på sommer SFO også fra ca kl 14(det som blir skoleslutt) og utover,eller foregår de hele dagen siden det ikke er skole enda? Har ferie 2av dagene og tenkte en kort dag da,men er vil jo ikke ta fra henne det sosiale ? Anonymkode: ae2c1...026 Jeg vet du egentlig ikke spurte meg nååå, men som mamma til en tidligere førsteklassing så kan jeg si at jeg opplevde et veldig rolig aktivitetsnivå det første året. Ingen hovedaktiviteter. De skulle bli litt kjent med området, med skolen, med de voksne og med de andre elevene. Ofte så var de ute og lekte på lekeplassen, plukket blomster, lagde sølekaker, husket. En tidlig dag kan gå begge veier. Det kan hende at hun syns det er veldig ubehagelig å begynne på skolen, eller at hun syns det er så gøy fordi at hun får seg så mange nye venner at hun ikke vil gå hjem. På mange måter nå så kjenner jeg at jeg er takknemlig over at jeg ikke er nødt til å få fylle ut klokkeslett så jeg kan ha litt kontroll over dagene selv, på den måten. Endret 5. mai 2018 av SesameStreet
Arkana Skrevet 5. mai 2018 #13 Skrevet 5. mai 2018 Her er det ingen spesielle aktiviteter på SFO for førsteklassingene de første ukene. De drar ikke på tur og holder seg på skolen eller i skolegården. Fokus er på å bli kjent og gjøre seg trygg. De har barnemøte hver dag hvor de snakker om hva som skjer på SFO og hvilke regler de har. Jeg har aldri opplevd at vi må fylle ut klokkeslett, hverken til ferier hvor det er heldags-SFO og ikke på noen av trinnene. Jeg har heller aldri opplevd at SFO trenger å vite nøyaktig klokkeslett for å kunne bemanne riktig. Alle barn er der i kjernetiden (10 til 15) uansett og det er da de har størst bemanning og også da de drar på turer eller finner på noe spesielt. Det står spesifisert på planen hvilke dager de er på tur og når barnet må være der for å rekke det eller risikere å være igjen på skolen. Jeg synes skolen til TS lager unødvendig mye styr.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 SFO på vår skole har fysisk aktivitet i gymsalen eller ute hver dag mellom 1430-1530. Ellers er der inne akt som Lego,tegning,veving,sying,strikking, sjakk, konstruksjons lek med teknikk,forming etc. De har også tema som karneval og jul.. Dette er akt som foregår når skolen har begynt.....så hvordan det er når skolen har fri vet jeg ikke(da vi ikke har startet enda). Spurte SFO leder på møte,hun bad meg sette opp tidspunkt for når min datter kom og når hun gikk. Fikk ikke svar på om dagsrytmen var annerledes ved skolefri.....rektor og kontaktlærer er begge nyansatt fra august,lite vits i å spørre de.... Anonymkode: ae2c1...026
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå