AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 har hørt om dette nå vil typen ha pause blabla , alle sier til meg at "pause er bare annet ord for SLUTT". Ikke vent på kjæresten i en pause , ta hintet det er over. Mulig det.. Men hvis en venn sier det , hva da?? Er det vanlig trykke på pause knappen som venn og så null kontakt, og er det meningen j skal ta hintet etter en stund? (nei tenker jeg , men har aldri hørt om det før og jeg ble fortalt at enkelte ting sier seg selv så jeg må forstå ting selvom det ikke sies rett ut..) Noen her som har vært på pause fra en venn også trykket hun på play igjen etter en stund istedenfor stop? j23... Anonymkode: fda63...527 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 For et par år siden måtte jeg ta en pause fra et vennskap. Hun var psykisk syk og brukte meg som terapi og det var ikke bra for noen av oss. Jeg ble ekstremt påvirket av at hun hadde det så kjipt og hun fikk ikke kvalifisert hjelp til å takle problemene sine. Hadde ca 6 måneder uten noe kontakt. Så ble det en samtale her og der og nå er vi venner igjen, men på en sunnere måte enn før pausen. Hva pause betyr i din situasjon er jo umulig for oss å svare på da. Jeg håper det ordner seg sånn du ønsker det skal gå! Anonymkode: 4be66...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 Har aldri vært i en sånn situasjon før. Men jeg tenker at dersom venninnen din trenger en pause fra å være venninnen din, så er ikke hun mye venninne og en person som sikkert er greit å bli kvitt. Anonymkode: 29acb...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har aldri vært i en sånn situasjon før. Men jeg tenker at dersom venninnen din trenger en pause fra å være venninnen din, så er ikke hun mye venninne og en person som sikkert er greit å bli kvitt. Anonymkode: 29acb...2cc ikke snakk stygt om henne er du snill , du kanskje hadde kanskje sagt motsatt hvis du hadde snakket med henne.. ville bare si det , for jeg har ingen ting vondt å si om henne. Det jeg lurer på er om hva som er vanlig og hvordan j vet hvor hintet er når jeg får høre av en annen person som hjelper meg , at jeg må forså noen ting selvom det ikke er sagt rett ut.. men han vet ikke detaljene eller noe mer så j vet ikke om jeg kan høre på det. Anonymkode: fda63...527 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et par år siden måtte jeg ta en pause fra et vennskap. Hun var psykisk syk og brukte meg som terapi og det var ikke bra for noen av oss. Jeg ble ekstremt påvirket av at hun hadde det så kjipt og hun fikk ikke kvalifisert hjelp til å takle problemene sine. Hadde ca 6 måneder uten noe kontakt. Så ble det en samtale her og der og nå er vi venner igjen, men på en sunnere måte enn før pausen. Hva pause betyr i din situasjon er jo umulig for oss å svare på da. Jeg håper det ordner seg sånn du ønsker det skal gå! Anonymkode: 4be66...f8a takk for solskinns historien Sa du: "jeg trenger pause og vi snakkes om 6 mnd" eller sa du "jeg trenger pause" også ventet hun og det ble tilfeldigvis 6 mnd? Sa du det helt plutselig en dag eller sa du en dag at snart så trengte du pause? hvordan reagerte hun? Hvordan ble det en samtale her og der var det du som kontaktet igjen og trykket på play? Litt mange spm.. Takk Anonymkode: fda63...527
Ymra Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 Jeg har aldri opplevd at noen har sagt direkte at vennskapet vårt har en pause. Men jeg opplever i alle fall at mange av mine vennskap har kortere eller lengre naturlige pauser. Det vil jo være helt naturlig for eksempel når man flytter på seg, eller havner i en ny livssituasjon for eksempel hvor man går fra studier til jobb. Min erfaring er at noen vennskap tar seg opp igjen og noen siver helt ut, slik at man kanskje ikke regner hverandre som venner lenger. Men da ligger det på ingen måte noen dramatikk i det. Når det gjelder vennskap er det også en glidende overgang mellom pauser og det bare å ha lite kontakt. Jeg har for eksempel mange venner jeg bare har kontakt med en gang i året eller så. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: takk for solskinns historien Sa du: "jeg trenger pause og vi snakkes om 6 mnd" eller sa du "jeg trenger pause" også ventet hun og det ble tilfeldigvis 6 mnd? Sa du det helt plutselig en dag eller sa du en dag at snart så trengte du pause? hvordan reagerte hun? Hvordan ble det en samtale her og der var det du som kontaktet igjen og trykket på play? Litt mange spm.. Takk Anonymkode: fda63...527 Jeg hadde over lang tid sagt ifra i blant at det ble litt tungt for meg å bære alle problemene hennes. Da hjalp det en stund før det gled ut og jeg igjen fikk en terapeut-rolle. Så jeg skrev til slutt en lang melding og fortalte hvordan jeg følte det og at jeg trengte distanse for å skjerme meg selv. Jeg understrekte hvor glad jeg var i henne og at det ikke hadde noe med henne som person å gjøre, bare at jeg selv var i en sårbar posisjon og ikke tålte så godt sånn vennskapet vårt var på den tiden. Jeg nevnte ingen tidsramme, men var nøye på at jeg kun så for meg en pause - jeg hadde aldri intensjon om å avslutte vennskapet vårt. Hun reagerte veldig fint. Hun hadde stor forståelse og tok det hele veldig godt, selv om hun så klart syns det var trist. Kontakten oppsto igjen ved at jeg ønsket henne gratulerer med dagen på melding og vi kom litt i prat. Så noen uker senere kom hun uanmeldt på døren og ga meg en julegave, noe jeg syntes var veldig hyggelig. Så ble det etterhvert flere samtaler på melding og det ble bare en naturlig greie at vi tok opp kontakten. Men jeg husker én gang hvor hun spurte om jeg syntes det var greit at hun startet samtalene igjen. Så det lå nok en del usikkerhet hos henne angående hvor grensene lå på en måte, noe jeg forstår etter en sånn periode. Anonymkode: 4be66...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 Inni meg er det pause og det har ingen andre noe med siden ddet er det siste som ble sagt og gjelder fremdeles , men så får jeg høre at det beste er å gjøre sånn og sånn og at generelt betyr det og det.. jeg lurer derfor på i andre situasjoner hva som har skjedd og hvorfor det ble trykket på play/stop til slutt. Er det virkelig sånn at "ting sier seg selv , du må ta hint og fortså selv om det ikke blir sagt rett ut" når det ikke føles sånn , skal man ikke stole på vennen og seg selv? Hvis jeg stoler på , noe jeg mener er det riktige og som jeg gjør , er det bare pause og hun tar kontakt igjen for å si fra. Hvis jeg hører på de som forstår litt mer enn meg men som ikke vet detaljer om dette og snakker mest generelt , da er det ikke sikkert det noen gang blir trykket på play og det er ikke sikkert jeg får vite om det hvis stop knappen har blitt trykket på heller! Håper dere skjønner hva jeg mener.. det er fortvilende. Anonymkode: fda63...527
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inni meg er det pause og det har ingen andre noe med siden ddet er det siste som ble sagt og gjelder fremdeles , men så får jeg høre at det beste er å gjøre sånn og sånn og at generelt betyr det og det.. jeg lurer derfor på i andre situasjoner hva som har skjedd og hvorfor det ble trykket på play/stop til slutt. Er det virkelig sånn at "ting sier seg selv , du må ta hint og fortså selv om det ikke blir sagt rett ut" når det ikke føles sånn , skal man ikke stole på vennen og seg selv? Hvis jeg stoler på , noe jeg mener er det riktige og som jeg gjør , er det bare pause og hun tar kontakt igjen for å si fra. Hvis jeg hører på de som forstår litt mer enn meg men som ikke vet detaljer om dette og snakker mest generelt , da er det ikke sikkert det noen gang blir trykket på play og det er ikke sikkert jeg får vite om det hvis stop knappen har blitt trykket på heller! Håper dere skjønner hva jeg mener.. det er fortvilende. Anonymkode: fda63...527 Spør vennen din direkte. Det kommer ikke noe godt ut av at du sitter hjemme og spekulerer når spekulasjoner aldri gir noe svar. Anonymkode: 4be66...f8a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør vennen din direkte. Det kommer ikke noe godt ut av at du sitter hjemme og spekulerer når spekulasjoner aldri gir noe svar. Anonymkode: 4be66...f8a Nei for en pause er pause og jeg respekterer det , og forbeholder meg til at det ikke er noe annet enn det til hun sier noe annet og derfor vil jeg ikke spekulere her, selv om jeg blir litt forvirret av alle andres meninger om pauser generelt. Det er hvordan det har vært i andre sine situasjoner jeg lurer på egentlig. Noen ganger er det sånn her: "alle vet jo det da" og "det er jo alltid sånn det ender".. når gjelder dette for en situasjon og når gjelder det ikke? Hvordan skal jeg vite om det er jeg som ødelegger vet å ikke ta hintet som jeg ikke tror er der , men som alle andre ville sett i følge noen? Så lurer jeg på andres situasjoner pga av det. Anonymkode: fda63...527
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakten oppsto igjen ved at jeg ønsket henne gratulerer med dagen på melding og vi kom litt i prat. Så noen uker senere kom hun uanmeldt på døren og ga meg en julegave, noe jeg syntes var veldig hyggelig. Så ble det etterhvert flere samtaler på melding og det ble bare en naturlig greie at vi tok opp kontakten. Men jeg husker én gang hvor hun spurte om jeg syntes det var greit at hun startet samtalene igjen. Så det lå nok en del usikkerhet hos henne angående hvor grensene lå på en måte, noe jeg forstår etter en sånn periode. Anonymkode: 4be66...f8a Hvis du under pausen hadde tenkt "jeg føler meg bedre uten kontakt" også ikke ville trykket på play igjen , hadde du sagt fra? oOg hvis ikke , g hadde venninnen din skjønt det av seg selv etter lang tid uten at du sa noe? (takk for at du svarte så langt forresten!) Anonymkode: fda63...527
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du under pausen hadde tenkt "jeg føler meg bedre uten kontakt" også ikke ville trykket på play igjen , hadde du sagt fra? oOg hvis ikke , g hadde venninnen din skjønt det av seg selv etter lang tid uten at du sa noe? (takk for at du svarte så langt forresten!) Anonymkode: fda63...527 Jeg tror jeg hadde sagt fra. Hadde ikke hatt samvittighet til å la henne gå rundt og tro at vi skal være venner igjen uten at jeg hadde noen planer om det. Men jeg tror eventuelt hun hadde skjønt det til slutt. De fleste innser vel at noen ikke vil være venn med deg om det går måneder eller år uten noe initiativ fra deres side. Anonymkode: 4be66...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: har hørt om dette nå vil typen ha pause blabla , alle sier til meg at "pause er bare annet ord for SLUTT". Ikke vent på kjæresten i en pause , ta hintet det er over. Mulig det.. Men hvis en venn sier det , hva da?? Er det vanlig trykke på pause knappen som venn og så null kontakt, og er det meningen j skal ta hintet etter en stund? (nei tenker jeg , men har aldri hørt om det før og jeg ble fortalt at enkelte ting sier seg selv så jeg må forstå ting selvom det ikke sies rett ut..) Noen her som har vært på pause fra en venn også trykket hun på play igjen etter en stund istedenfor stop? j23... Anonymkode: fda63...527 Helt normalt. Anonymkode: a04ba...38c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 Det er bare en annen måte å si at vennskapet er over. Det finnes ikke pause i relasjoner. Anonymkode: 84f6f...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå