Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet på sykehjem de siste årene og kjenner jeg skulle prøve noe annet. Tenkt på barnehage før men ser at de søker barnehagelærere (ser ingen søker vernepleiere lenger). Så tenkte på boliger. Hvordan er det å jobbe der? Med funksjonshemmede? Har kun vært i praksis og da syns jeg det var fryktelig kjedelig. Var alene sammen med en bruker hele arbeidsdagen, klokken gikk rett og slett ikke. Men stedet jeg var har jeg hørt mye negativt om. Derfor jeg lurer på hvordan det er andre steder? Jeg er litt avhengig av og samarbeide med kolleger i løpet av dagen for å trives.. 

Anonymkode: f840d...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet på sykehjem de siste årene og kjenner jeg skulle prøve noe annet. Tenkt på barnehage før men ser at de søker barnehagelærere (ser ingen søker vernepleiere lenger). Så tenkte på boliger. Hvordan er det å jobbe der? Med funksjonshemmede? Har kun vært i praksis og da syns jeg det var fryktelig kjedelig. Var alene sammen med en bruker hele arbeidsdagen, klokken gikk rett og slett ikke. Men stedet jeg var har jeg hørt mye negativt om. Derfor jeg lurer på hvordan det er andre steder? Jeg er litt avhengig av og samarbeide med kolleger i løpet av dagen for å trives.. 

Anonymkode: f840d...013

Jeg jobber i omsorgsbolig/bofellesskap der beboere er psykisk utviklingshemmede. Trives godt med dem type bruker grupper. Anbefales! Finnes også avlastning for barn som er spennende. Hos oss er det veldig forskjellig i forhold til hva beboerne skal i løpet av en dag. Om du er fast ansatt i kommunen kan du se om det er noe ledig eller be om omskolering inn som miljøterapeut (hvis du er sykepleier, vernepleier) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i avlastning og der er de fleste sammen på fellesarealene store deler av dagen. Jeg trives utrolig godt! Orker ikke å jobbe inne i en leilighet alene jeg heller. Du kan også søke på stilling som støttepedagog i bhg med barn med spesielle behov.

Anonymkode: 24952...b5f

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i bolig de siste årene og er snart vpl selv. Blir å bytte jobb etterpå. Stille og rolig jobb, men til tider kjedelig. Sltfor

Anonymkode: 4a09f...0d2

Skrevet

Ta kontakt med styrket barnehagetilbud, da kan du jobbe med barn som krever ekstra oppfølging i vanlige barnehager.

Ellers er det muligheter som miljøterapeut på skole f.eks?

Jeg er en av dem som heller ikke har trivdes i PUH boliger, men jeg tror det er stor forskjell fra bolig til bolig.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jobbe på psykiatrisk avdeling? De jeg kjenner som jobber der trives veldig.

Anonymkode: 3910e...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...