Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #1 Skrevet 24. februar 2005 har noen lykketetra i stort akvarium.. ca 15 stk.. men sammen med noen andre fisker. men jeg tror diss elykkettaraene spiser på halen til hverandre. den ene døde en brutal død i går da den ikke klarte å svømme mer.. og nå er det to til uten hale.. de svømmer faktisk enda men... har prøvd å følge med og tror de gjør det på hverandre og at det ikke er de andre typene.. hva skyldes dette?
Englepus Skrevet 24. februar 2005 #2 Skrevet 24. februar 2005 Tviler litt på at de spiser på hverandre. Tetraer er som regel ganske snille. Hvilke andre fisker har du? Ta deg en tur på www.nettakvariet.no Der kan du lære masse.
Lia Skrevet 24. februar 2005 #3 Skrevet 24. februar 2005 Jeg ville spurt i dyrebutikken - snakk med en som er ekspert på akvarier. Det kan nemlig hende du har fått sykdomsutbrudd i akvariet ditt. :-? Vi hadde akvarium for en del år siden. Der hadde vi noen maller med slike "barter." Plutselig begynte disse bartene og munnene deres å falle av. :o Ganske ekkelt. Husker ikke nå lenger hva slags sykdom dette var. Uansett finnes det medisiner for slike sykdomsutbrudd - kanskje du kan få noe å tilsette i vannet. Lykke til, da!
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #4 Skrevet 24. februar 2005 Husk at det er ikke alltid de i dyrebutikker vet. Jeg har opptil flere ganger opplevd skremmende uvitende betjening i dyrebutikker. De vet så vidt bak-frem på er marsvin mange av dem :-? Anbefaller heller å finne en profesjonell som ikke gir feil råd...
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #5 Skrevet 24. februar 2005 hjelp nå ble jeg redd. har så masse dyre fisker oppi her som jeg aldeles ikke vil miste.... profesjonell? hm hvor får man tak id et da?
Englepus Skrevet 24. februar 2005 #6 Skrevet 24. februar 2005 Hvor bor du da? Hva slags fisker har du? Ta deg en tur på nettakvariet da vel. Der er det mange flinke og hyggelige folk. Kanskje noen kan anbefale en butikk evt. Kikket litt i akvarieboken min og det kan kanskje være finneråte. Det er en bakterieinfeksjon pga. dårlig vannkvalitet. Også pga. finnebiting og vitaminmangel. Et eksempel : http://www.nettakvariet.no/forum/showthrea...78&page=2&pp=15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå