Pedagogen Skrevet 4. mai 2018 #1 Del Skrevet 4. mai 2018 Hei. Datteren til en venninne av meg skal konfirmeres. Lurer derfor på hvor mye som er vanlig å gi i gave? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #2 Del Skrevet 4. mai 2018 200-300 kr Anonymkode: 7fe6a...ed7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 4. mai 2018 #3 Del Skrevet 4. mai 2018 Hvis jeg skulle gitt noe, ville jeg også gitt 2-300 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #4 Del Skrevet 4. mai 2018 2-300 dersom du er invitert. Ingen invitasjon: 0 kr Anonymkode: 4b6d8...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pedagogen Skrevet 4. mai 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 4. mai 2018 Er ikke invitert. Men tenker det er da vanlig å gi gave allikevel? Eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 4. mai 2018 #6 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Ingenting, siden du ikke er invitert. Endret 4. mai 2018 av Catalina Culès Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fleur Delacour Skrevet 4. mai 2018 #7 Del Skrevet 4. mai 2018 Pleier da å gi gave uten å være invitert. Venninnes barn; 4-500 Nabobarn; 200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 4. mai 2018 #8 Del Skrevet 4. mai 2018 Har aldri gitt konfirmasjonsgaver til venners barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #9 Del Skrevet 4. mai 2018 13 minutter siden, Pedagogen skrev: Er ikke invitert. Men tenker det er da vanlig å gi gave allikevel? Eller? Jeg mener at det er vanlig. Det er jo ikke slik at pappas tante eller onkel, naboen, bestevennen, eller kollegaen til mamma med barn på samme alder er invitert til selve konfirmasjonen. Viktig å huske på å sende gavekort til alle som har gitt noe da. Ingen selvfølge å få gaver/penger av andre utenom nær familie, men det er heller ikke unormalt. Anonymkode: 7fe6a...ed7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #10 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg har sendt kort/konvolutt med 500 kr til eldstesønnen til et vennepar av eksmannen min. Foreldrene er fadder til vårt barn og alltid flinke med å sende gave til jul og nyttår selv om vi sjelden treffes lenger - dessverre. Anonymkode: 64411...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 4. mai 2018 #11 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg har gitt 500kr, i tillegg har jeg bakt kake. Er gudmor til bestevenninna mi sin datter, der er jeg invitert i konfirmasjonen, så jeg kommer til å gi 1000kr. Pluss ei kake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #12 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg gir også 500 kr til storebroren til sønnens bestevenn, vi har vært mye sammen med familien. Her baker jeg også kake til selskapet. Til barn av naboer har jeg lagt meg på 200 kr. Synes det liksom ser teit ut med en hundrelapp og en tohundrelapp, selv om konfirmantene sikkert synes det er supert med en ekstra hundrings 😂 Anonymkode: 64411...8bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 4. mai 2018 #13 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg pleier å gi 200 eller 400 hvis jeg ikke er invitert, litt avhengig av hvor mye jeg har hatt med ungen å gjøre. For meg er det en selvfølge å gi til venners barn uansett. Det blir fort altfor mange gjester hvis konfirmantens foreldre skal be sine venner på toppen av alle de andre, så det dropper i alle fall de fleste jeg kjenner. Det er hyggelig å gi en liten oppmerksomhet likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 4. mai 2018 #14 Del Skrevet 4. mai 2018 Til naboer har jeg gitt 200 de siste ti-tolv årene, burde sikkert ha justert litt. Venners barn der jeg ikke er invitert kommer litt an på relasjonen til barnet, men stort sett 300 de siste årene (her har jeg oppjustert). Barn av veldig perifere venner har jeg ikke gitt til. Er jeg invitert har jeg gitt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #15 Del Skrevet 4. mai 2018 Det kommer helt an på hvor nære dere er og om du er invitert eller ikke. Og selvsagt din økonomiske situasjon. Hvis du ikke er invitert ville jeg gitt 200 kr, og 500 kr hvis du er invitert Anonymkode: 9385d...a15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2018 #16 Del Skrevet 5. mai 2018 Ifra 200-1000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå