Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liten utblåsning. Vi er 10 på jobb hvorav 8 er menn. Alle er 20 år eldre enn meg circa. Fikk som jobb å samarbeide med to av de. I møtet kom jeg med forslag, men da viste det seg at de tydeligvis hadde startet prosessen og lagt mye klart. Jeg hadde null påvirkningskraft. Følte meg totalt overflødig og allerede langt bak. De hadde nok snakket om dette i går allerede. Jeg spurte om de hadde tenkt noe i går, men fikk høre at vi fikk ta det i møtet i dag. F...er så forbannet. Jeg luftet ideen min, men jeg var på på trinn " ide" og ikke på trinn E ( priser innhetet osv)

Anonymkode: 524da...a73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liten utblåsning. Vi er 10 på jobb hvorav 8 er menn. Alle er 20 år eldre enn meg circa. Fikk som jobb å samarbeide med to av de. I møtet kom jeg med forslag, men da viste det seg at de tydeligvis hadde startet prosessen og lagt mye klart. Jeg hadde null påvirkningskraft. Følte meg totalt overflødig og allerede langt bak. De hadde nok snakket om dette i går allerede. Jeg spurte om de hadde tenkt noe i går, men fikk høre at vi fikk ta det i møtet i dag. F...er så forbannet. Jeg luftet ideen min, men jeg var på på trinn " ide" og ikke på trinn E ( priser innhetet osv)

det blir sånn når du ikke klarer å henge etter. slutt å skyld på menn som gruppe eller bringe likestilling eller kjønn inn i dette

Anonymkode: 07d10...0d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det blir sånn når du ikke klarer å henge etter. slutt å skyld på menn som gruppe eller bringe likestilling eller kjønn inn i dette

De har jo hatt møte uten meg. Dette er ikke samarbeid

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendigvis noen god ide å bare ture frem. Min erfaring er at de som er først ute med å "implementere" en ide ikke har tenkt langt nok, og lager eller foreslås noe som må endres kort tid etter. Altså må noen andre rydde opp i etterkant 

Det er bare å sette seg i respekt, TS. Man skal kreve å få delta i prosessen dersom det var meningen at man skulle være med i utgangspunktet. I noen bransjer er det de som skriker høyest som blir hørt. Vær en av dem. 

Anonymkode: c94d0...1c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dette noe med kjønn å gjøre?

Anonymkode: 766c3...9e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har jo hatt møte uten meg. Dette er ikke samarbeid

Ts

Skjønne at dette er sykt frustrerende, men det kan ha med erfaring og at de har jobbet på lignende prosjekter sammen før, ikke med kjønn. 

Anonymkode: 06d3b...cc8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dette noe med kjønn å gjøre?

Anonymkode: 766c3...9e4

Fordi fremtoningen til de fleste kvinner er langt mer ydmyk, særlig hos unge kvinner, men ser at dette kunne vært tilfellet på et sted dominert av kvinner. Du bonder ofte med det samme kjønn og det er uheldig. Ideen er veldig preget av menn. Min ide var helt annerledes vinklet, men jeg kom med en ide, for trodde vi skulle idemyldre. Etter 10 minutter ble møtet avsluttet for da var ideen "landet" og de stormet ut av rommet. Bare en sånn " ja, noen bedre ideer?". Hva skulle jeg si, jeg hadde ikke noe bedre for hadde jo ikke et ferdig produkt å legge frem. I tillegg snakket de veldig fort. TS

• Liker 1
Skrevet

Tror du bare må bite det i deg og få respekt ved å jobbe enda hardere enn de og presentere en idé som er langt mer planlagt enn avtalen neste gang, hvis det er sånn at du skal jobbe mye med akkurat de? Skjønner det er frustrerende.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, jente 93 skrev:

Tror du bare må bite det i deg og få respekt ved å jobbe enda hardere enn de og presentere en idé som er langt mer planlagt enn avtalen neste gang, hvis det er sånn at du skal jobbe mye med akkurat de? Skjønner det er frustrerende.

Ja, har lært hvordan dette fungerer nå. Jeg stilte mer åpen. Spurte også om de hadde tenkt noe, men da sa de jo faktisk, nei. Henger bare med likesinnede på fritiden og vi er opptatt av at alle skal bidra og bli hørt, så dette er jeg ikke vant med. Her er det bare å bruke albuer, stille forberedt og selge inn seg og sitt. Tenkte vi kunne utfylle hverandre, ikke at det skulle være en dikatur, men sånn er næringslivet.TS

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er 10 på jobb hvorav 8 er menn. Alle er 20 år eldre enn meg circa.

Får vel mer inntrykk av at det er alder og erfaring som gjør at du føler deg overkjørt, for jeg tviler på at det hadde vært særlig annerledes om du byttet ut de to gubbene med to gamle tanter.

Av ren nysgjerrighet: Hvilken bransje er dette, og sånn omtrent hva er det prosjektet er ment å løse?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...