AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Hei Jeg begynte i en kommunal stilling for en mnd siden. Lønn hver mnd er jo 12. Når jeg da får lønn 12 juni, og går ut i ferie 1 juli, får jeg noen penger 12 juli? Anonymkode: 5a11d...600
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Hvilken type jobb har du innenfor kommunen? Anonymkode: 5ebaa...e07
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken type jobb har du innenfor kommunen? Anonymkode: 5ebaa...e07 Pedagog ☺ Anonymkode: 5a11d...600
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 Får du ferie fordi arbeidsplassen stenges for sommeren? Jeg jobber feks i skole og da får jeg ferie på likt med deg. Får da lønn 12 juli. Anonymkode: 5ebaa...e07
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 Kommuner pleier å trekke deg i lønn, like mange uker du skal ha ferie. Så er junilønnen som for deg blir liten siden du da ikke har opparbeidet deg feriepenger. Vi får lønn + feriepenger i juni, minus 5uker trekk i lønn og får da normal lønn i juli. Anonymkode: e80e3...733
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du ferie fordi arbeidsplassen stenges for sommeren? Jeg jobber feks i skole og da får jeg ferie på likt med deg. Får da lønn 12 juli. Anonymkode: 5ebaa...e07 Jeg skal ha fire uker ferie og bedriften er stengt i to av disse. De to ukene bedriften er stengt er de to siste ukene i juli, 16-31 juli. Jeg skal ha fri disse ukene og de to første. Anonymkode: 5a11d...600
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kommuner pleier å trekke deg i lønn, like mange uker du skal ha ferie. Så er junilønnen som for deg blir liten siden du da ikke har opparbeidet deg feriepenger. Vi får lønn + feriepenger i juni, minus 5uker trekk i lønn og får da normal lønn i juli. Anonymkode: e80e3...733 Får jeg ikke lønn i juni da? Jobbet i privat sektor i nabokommunen tidligere og begynte i denne jobben for en mnd siden ☺ Anonymkode: 5a11d...600
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får jeg ikke lønn i juni da? Jobbet i privat sektor i nabokommunen tidligere og begynte i denne jobben for en mnd siden ☺ Anonymkode: 5a11d...600 Hva med feriepenger fra tidligere arbeidsgivere? Har du allerede fått disse utbetalt, eller har du noe til gode som kommer i juni? Anonymkode: cb295...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 Jeg fikk feriepengene når jeg sluttet. Men jeg trodde lønn kom som vanlig i juni og at det ble feriepenger i juli (som jeg selvsagt ikke får.) Det jeg lurer på er at jeg får lønn 12 juni, også jobber jeg frem til ferien begynner 1 juli. Da burde jeg vel få lønn 12 juli for de to siste ukene i juni? 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med feriepenger fra tidligere arbeidsgivere? Har du allerede fått disse utbetalt, eller har du noe til gode som kommer i juni? Anonymkode: cb295...5f3 Anonymkode: 5a11d...600
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 Du får kun lønn for opptjent ferie når du tar ferie. Du startet i jobb for en måned siden, så da vil du ikke få lønn for de ukene du tar ut ferie. Dine eventuelle feriepenger er det tidligere jobb som dekker opp. Anonymkode: 81e36...079
Alvario Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 12 juni vil du få minuslønn(altså trekkes du for 5 ukers ferie) Dette vil gå automatisk om du ikke har søkt om å ta ut mindre ferie dette året. Her må du bruke feriepengene dine fra tidligere arbeidsgiver. Om du begynte i jobben i starten av mai fikk du lønn 12 mai som var 12 dager etterskuddsbetalt og 18 dager førskuddsbetalt. Junilønnen er den som skulle kommet 12 juni, men her blir du altså trukket for ferie. Den 12 juli får du normal mnd lønn. Slik har det vært i alle kommuner jeg har vært innom flere steder i landet.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #12 Skrevet 5. mai 2018 9 timer siden, Mariell77 skrev: 12 juni vil du få minuslønn(altså trekkes du for 5 ukers ferie) Dette vil gå automatisk om du ikke har søkt om å ta ut mindre ferie dette året. Her må du bruke feriepengene dine fra tidligere arbeidsgiver. Om du begynte i jobben i starten av mai fikk du lønn 12 mai som var 12 dager etterskuddsbetalt og 18 dager førskuddsbetalt. Junilønnen er den som skulle kommet 12 juni, men her blir du altså trukket for ferie. Den 12 juli får du normal mnd lønn. Slik har det vært i alle kommuner jeg har vært innom flere steder i landet. Jeg skal jo som nevnt ha ferie i hele juli. Men to av disse fire ferie ukene er bedriften jeg jobber i sommerstengt. Barnehage om du lurer. 😊 får jeg lønn for de to ukene der i juni? Siden jeg ikke har mulighet til å jobbe når det er stengt? Anonymkode: 5a11d...600
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #13 Skrevet 5. mai 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal jo som nevnt ha ferie i hele juli. Men to av disse fire ferie ukene er bedriften jeg jobber i sommerstengt. Barnehage om du lurer. 😊 får jeg lønn for de to ukene der i juni? Siden jeg ikke har mulighet til å jobbe når det er stengt? Anonymkode: 5a11d...600 Mener lønn for de to ukene av juli hvor det er stengt og det ikke er mulig å jobbe. Om jeg får dette i juni. Anonymkode: 5a11d...600
Alvario Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal jo som nevnt ha ferie i hele juli. Men to av disse fire ferie ukene er bedriften jeg jobber i sommerstengt. Barnehage om du lurer. 😊 får jeg lønn for de to ukene der i juni? Siden jeg ikke har mulighet til å jobbe når det er stengt? Anonymkode: 5a11d...600 Nei. Lønnstrekk for ferie vil alltid skje på lønnen i juni for alle feriedager. Dvs alle 5 ukene blir trukket da uavhengig om ferien tas i juli eller september. Det at barnehagen er stengt i to uker gjør bare at dere er bundet til to ferieuker og ingenting ellers. Lønn i juli er vanlig lønn selv om barnehagen er stengt da. Har du derimot søkt om mindre ferie (de to ukene må du ta i barnehagen uansett) kan arbeidsgiver trekke for mindre enn 5 uker i juni. Dette gjelder selvfølgelig også for arbeidstakere som starter i ny jobb etter juni. Da blir ferieukene de reelt tar trukket etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 8 timer siden, Mariell77 skrev: Nei. Lønnstrekk for ferie vil alltid skje på lønnen i juni for alle feriedager. Dvs alle 5 ukene blir trukket da uavhengig om ferien tas i juli eller september. Det at barnehagen er stengt i to uker gjør bare at dere er bundet til to ferieuker og ingenting ellers. Lønn i juli er vanlig lønn selv om barnehagen er stengt da. Har du derimot søkt om mindre ferie (de to ukene må du ta i barnehagen uansett) kan arbeidsgiver trekke for mindre enn 5 uker i juni. Dette gjelder selvfølgelig også for arbeidstakere som starter i ny jobb etter juni. Da blir ferieukene de reelt tar trukket etterhvert. Jeg skal bare ha fire uker i juli Anonymkode: 5a11d...600
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #16 Skrevet 5. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal bare ha fire uker i juli Anonymkode: 5a11d...600 Haha. Virker som noen har problemer med å få med seg dette! Du har jo nevnt det sånn 3-4 ganger i denne tråden Anonymkode: 52a6c...69e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #17 Skrevet 5. mai 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal bare ha fire uker i juli Anonymkode: 5a11d...600 Har du reservert deg mot å ta den femte ferieuken? Hvis ikke blir du trukket for den i juni. Anonymkode: 77d3d...ef2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #18 Skrevet 5. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du reservert deg mot å ta den femte ferieuken? Hvis ikke blir du trukket for den i juni. Anonymkode: 77d3d...ef2 Hvordan kan man bli trukket for fem uker ferie i juni når man ikke har feriepengegrunnlag? Må jeg betale den femte uka til jobben da eller? Anonymkode: 5a11d...600
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #19 Skrevet 5. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man bli trukket for fem uker ferie i juni når man ikke har feriepengegrunnlag? Må jeg betale den femte uka til jobben da eller? Anonymkode: 5a11d...600 Hvis du går i minus blir du kanskje trukket resten i juli? Det kan du sikkert spørre lønn om. Men ellers er det som andre har skrevet, ja. Du vil bli trukket for fem ukers ferie i juni, feriepengene du fikk fra tidligere arbeidsgiver skal dekke ferien din. I juli vil du få vanlig lønn (evt med ekstra trekk som nevnt over?). Det har ingen ting å si om du har ferien din i juli eller september, alt blir trukket i juni. Anonymkode: 43985...722
Alvario Skrevet 5. mai 2018 #20 Skrevet 5. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal bare ha fire uker i juli Anonymkode: 5a11d...600 Igjen; det har INGENTING å bety!! Alle ukene blir trukket på junilønningen om du ikke har gjort avtale om annet. Ja, 5 uker er litt mer i trekk en en mnd lønn, så du får heller ikke full lønn i juli. Har du spart feriepenger fra sist jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå