Gå til innhold

Har du uforskyldt havnet i en situasjon der du måtte være lengere periode fra arbeid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du måtte uforskyldt være lengere periode utenfor arbeid? 

hva gjorde det med deg?

hvordan kom du inn i arbeidsmarkedet?

hvordan gikk det med din selvtillit?

Hvor glad er du i jobben din?

Jobber du med det som du egentlig er utdannet deg til, eller har du måtte ta det som du fikk?

Saken er at jeg har vært en stund utenfor arbeid, og jeg liker ikke det, og ser hvor viktig det er med kontakter. Kontakter er gull verdt å ha, for å komme i arbeid når som helst og hva som helst. 

Anonymkode: 4ccff...a02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet jobben etter en kraftig nedbemanning i bedriften jeg arbeidet i. På grunn av kontakter der fikk jeg et vikariat i etterkant, men da vikariatet var over ble jeg arbeidsledig en god stund. 

Jeg innså til slutt at å finne meg nytt arbeid innen samme bransje var vanskeligere enn først ansatt, og søkte meg derfor inn på høyere utdanning i stedet. Jeg er heldigvis gift, og sparepengene mine samt det min ektefelle tjener er nok til å forsørge oss mens jeg studerer. 

Anonymkode: 869af...c08

AnonymBruker
Skrevet

Har havnet utenfor arbeid pga sykdom, kan ikke akkurat si at det er selvpåført da legene ikke aner noe om årsaken til sykdommen. Ikke er det noe å gjøre heller, annet en terapi. Det er ikke mulig å komme til terapi her pga det er ikke 'alvorlig' nok, det er jo 'bare' snakk om å lære bedre å takle smertene i hverdagen. Det er mange andre om beinet med mer alvorlige (psykiske) lidelser. Står på venteliste på psykomotorisk fysioterapi... ventet i 3 år...

Ingen tegn til forbedring, så da får man se hva Nav ønsker man skal gjøre av arbeidsutprøving og  slikt.

Selvtilliten er som før, med selvverdet er noe annet. Var glad i jobben, og kollegaene. Jobbet innen en av utdanningene mine, har flere, men ingen får jeg nyttet pga sykdommen.

Merker jeg blir mer isolert, langt mindre aktiv og dermed kommer også vektøktning. Ikke bare bare heller med sykdommen min. Det er kontstant psykisk jobb for å holde motet oppe, takle smertene osv.

Anonymkode: 5edb8...40b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...