AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Betaler for 8 gb med abonnementet mitt, men hver måned får jeg 8 gb ekstra som jeg ikke betaler for, så det blir totalt 16 gb. Sjekket Telenor-appen, og i følge den er de 8 gb-ene fra data rollover. Stusser litt i det, for jeg trodde data rollover bare gjaldt resterende data man ikke brukte opp forrige måned? Bruker alltid rundt 8 gb i måneden, i følge telleren på mobilen min. Er det jeg som har misforstått, eller er jeg bare veldig heldig? Anonymkode: 953ac...9f3
Gjest N-Nøff Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Betaler for 8 gb med abonnementet mitt, men hver måned får jeg 8 gb ekstra som jeg ikke betaler for, så det blir totalt 16 gb. Sjekket Telenor-appen, og i følge den er de 8 gb-ene fra data rollover. Stusser litt i det, for jeg trodde data rollover bare gjaldt resterende data man ikke brukte opp forrige måned? Bruker alltid rundt 8 gb i måneden, i følge telleren på mobilen min. Er det jeg som har misforstått, eller er jeg bare veldig heldig? Anonymkode: 953ac...9f3 Men bruker du ikke wifi?
Silfen Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 Du har vel hatt en der og to der som har rollet over til du nådde maks, som er 8 ekstra, 16 totalt.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 Hvis du bruker 8 GB så er det de fra rollover som går først, de nye 8 GB du får neste mnd er de 8 GB du betalte for forige mnd Anonymkode: 25b13...4b3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 Det er slik det skal være. Se på det på denne måten: Hver måned bruker du først opp det som har rullet over fra forrige måned før du begynner å spise av månedskvoten din. Du har 8 gb i abonnementet ditt, men bruker (altså i dette eksempelet) 7 gb hver måned. Første måneden blir da 1 gb overført, slik at du har 9 gb neste måned (de åtte inkluderte pluss den som har blitt med fra forrige måned). Neste måned bruker du opp den ekstra gigabyten, deretter 6 gb fra din månedskvote på 8 gb. Da overføres 2 gb til neste måned, og du bruker bare 5 gb av dine egne den neste måneden, slik at du får 3 gb med deg videre og bare trenger å bruke 4 gb av dine for denne måneden. Og så videre. Til slutt får du 8 gb som ruller over til neste måned fordi du bare bruker av forrige måneds overskuddskvote og får med hele denne månedens kvote over i neste måned. Så du har nok over tid brukt litt under 8 gb i snitt, slik at du til slutt har jobbet deg opp til å ha 8 gb å gå på. Anonymkode: 904d2...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du bruker 8 GB så er det de fra rollover som går først, de nye 8 GB du får neste mnd er de 8 GB du betalte for forige mnd Anonymkode: 25b13...4b3 Stemmer det, ja! Tenkte ikke over det Anonymkode: 953ac...9f3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 1 time siden, Neinøff skrev: Men bruker du ikke wifi? Ubegripelig irrelevant i denne sammenheng. Anonymkode: 42bff...649 6
Gjest N-Nøff Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ubegripelig irrelevant i denne sammenheng. Anonymkode: 42bff...649 Nei.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 2 timer siden, Neinøff skrev: Men bruker du ikke wifi? Jo? Anonymkode: 953ac...9f3 1
Gjest N-Nøff Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo? Anonymkode: 953ac...9f3 Hvis jeg bruker mest wifi, sitter jeg igjen med mye data på slutten av mnd, som blir overført.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, Neinøff skrev: Hvis jeg bruker mest wifi, sitter jeg igjen med mye data på slutten av mnd, som blir overført. Javel? Ts veit jo at mye av dataen er rollover. Anonymkode: 25b13...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Betaler for 8 gb med abonnementet mitt, men hver måned får jeg 8 gb ekstra som jeg ikke betaler for, så det blir totalt 16 gb. Sjekket Telenor-appen, og i følge den er de 8 gb-ene fra data rollover. Stusser litt i det, for jeg trodde data rollover bare gjaldt resterende data man ikke brukte opp forrige måned? Bruker alltid rundt 8 gb i måneden, i følge telleren på mobilen min. Er det jeg som har misforstått, eller er jeg bare veldig heldig? Anonymkode: 953ac...9f3 Ofte har de 6 måneders tilbud der du får ekstra data eller dobbel data. Kontakt telenor, ingen andre kan svare deg bedre enn Telenor. Anonymkode: ad13d...98b
Gjest N-Nøff Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel? Ts veit jo at mye av dataen er rollover. Anonymkode: 25b13...4b3 All kan være det.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #14 Skrevet 4. mai 2018 17 minutter siden, Neinøff said: All kan være det. Telenor vet ikke hvor mye man bruker wifi og telleren på mobilen teller bare det som kommer over mobilnettet. Anonymkode: b7ea2...42e
Gjest N-Nøff Skrevet 4. mai 2018 #15 Skrevet 4. mai 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Telenor vet ikke hvor mye man bruker wifi og telleren på mobilen teller bare det som kommer over mobilnettet. Anonymkode: b7ea2...42e Sikker på det? Her har jeg data lenger hvis jeg skrur av mobildata og kun bruker wifi..
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #16 Skrevet 4. mai 2018 7 minutter siden, Neinøff said: Sikker på det? Her har jeg data lenger hvis jeg skrur av mobildata og kun bruker wifi.. Selvsagt har du det, men da teller det ikke på mobilen eller hos Telenor heller. Det er bare det som er interessant her. Anonymkode: b7ea2...42e 1
Gjest N-Nøff Skrevet 4. mai 2018 #17 Skrevet 4. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt har du det, men da teller det ikke på mobilen eller hos Telenor heller. Det er bare det som er interessant her. Anonymkode: b7ea2...42e Det skjønte jeg ikke ass. Du får jo den dataen du ikke bruker, hvis du ikke bruker mobildata så bruker du ikke mobildata. Dataen er jo ikke wifidata.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #18 Skrevet 4. mai 2018 https://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/ Hvilket abn. Hos Telenor har du ts? Har du fleksi eller yng? Anonymkode: ad13d...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå