Bare Bea Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Jeg er en organiserings- og ryddenerd, og elsker tips som gjør livet lettere 😊 Noen som har noen slike smarte tips å dele? Et tips fra meg, jeg oppbevarer telefonladere i en stor settekasse slik at de ikke blander seg sammen og slik at de ikke flyter rundt. Denne ligger under sofaen. Hvis noen har et bedre tips til oppbevaring av ladere blir jeg veldig glad!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 (...Jeg leste "onanerings- og runketips tråd" Har nok blitt kvinneguiden-skadd.) Mitt beste tips er å aldri gå ut av et rom uten å ta med en ting (eller to) som ikke hører hjemme der! Er en rotekopp uten like, så det hjelper å ta litt og litt. Anonymkode: 921e0...b2a 1
Roci Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 Jeg har lite skuffe- og skapplass på kjøkkenet, så jeg har skrudd fast en tidsskriftholder i plast på innsiden av skapdøren under kjøkkenvasken, der jeg oppbevarer avfallsposer, folie, matpapir osv. Når det gjelder ladere, tenker jeg at en pen eske med lokk og avdelere inni er mer praktisk enn en settekasse, og du kan ha den oppå en hylle e.l. i stedet for under sofaen. 1
Bare Bea Skrevet 4. mai 2018 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2018 Takk for fine tips til dere! Jeg har også lite med skapplass og er egentlig en rotekopp, så jeg trenger sånne tips for at det skal gå litt av seg selv å ha det ryddig 😊 Her er er annet tips fra meg, til grønnsaksskuffen i kjøleskapet har jeg kjøpt sånne små bokser, så ikke alt bare flyter rundt 3
Roci Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 11 minutter siden, Bare Bea skrev: Takk for fine tips til dere! Jeg har også lite med skapplass og er egentlig en rotekopp, så jeg trenger sånne tips for at det skal gå litt av seg selv å ha det ryddig 😊 Her er er annet tips fra meg, til grønnsaksskuffen i kjøleskapet har jeg kjøpt sånne små bokser, så ikke alt bare flyter rundt Det der var faktisk kjempesmart, takk for bra tips 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 I kjøleskapdøren setter jeg stangselleri, vårløk, sguash og lignende stående. Har ett veldig lite kjøleskap og oppbevarer ikke drikke der. Drikker ikke melk eller juice heller. Planen er å finne firkantede høye bokser som passer nedi og fjerne all butikkplast etterhvert. Ett annet tips jeg har fulgt er å bytte ut garderobeskap til et mye mindre møbel og andre møbler til oppbevaring enn slike typiske veggseksjoner. Jeg kjører minimalistisk stil og har fjernet alle overskap på kjøkken og bruker nå en skuffeseksjon til bestikk, sleiver, kniver, tallerken, kopper, glas og gryter. En skuff til hver. Under oppvasken har jeg 3 spann med lokk til glass/metall, plast og restavfall. En seksjon til oppbevaring av verktøy, mopp (delbar) vaskemidler og annet. En seksjon til krydder, tørrvarer og kluter og annet smått. En stor kommode med 2 skuffer. 1 skuff er til sengetøy. 1 skuff er til bøker, dokumenter, pc og annet nødvendig som må beholdes. Ett skap med metallunderstell som egentlig er et pynteskap til stue står i garderobeområdet og passer på mine parfymer og minimalistisk utvalg av klær og undertøy. Ytterjakke henger på knaggen i gangen. Badet derimot har et stort skap under vask og overskap med speil. Her lagres håndklær, kluter, toalettpapir, bind, dusj/håndsåper og annet nødvendigt. Jeg har prøvd flere løsninger i garderobeområdet tidligere. Alt fra skyvedør til et mindre garderobeskap fra ikea og utrolig nok har det blitt overfylt og rotete hver gang etter en stund. Men nå som jeg har redusert størrelsen på de viktigste oppbevaringsmøblene er det mye enklere å se at jeg faktisk har mer enn nok av alt og å holde det ryddig. At det i tillegg gjør rommene større og luftigere er et stort pluss. For noen vil dette virke helt ekstremt men for meg er det riktig. Jeg har fortsatt endel jeg kan fjerne fordi det ikke er blitt brukt på minst 2 år. Anonymkode: afc36...b10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå