Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser stjernetegnet til daten så synest jeg mye stemmer på beskrivelsen som gir, tror dere det er noe sannhet i det - eller er det bare tull?

Må nevnes at jeg leser det kun for morro skyld. Jeg leiter ikke etter en mann innenfor visse stjernetegn.

Anonymkode: 7cf3c...480

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er humbug. Men det er en viss underholdningsverdi i hva "astrologer" klarer å lire fra seg.

• Liker 3
Skrevet

Det er bare tull. Hvis du ble presentert for et horoskop og fortalt at det var ditt/daten sitt, ville du ment at det stemte uansett. De er så generelt utformet alt nesten alt passer for nesten alle. Det er et stjerneeksempel på fenomenet Confirmation bias

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare tull. Les noen andres horoskop så vil du se mye av det "passer" også. Det er bare tilfeldigheter og antakelser som er konstruert for at alle skal kjenne igjen noen av elementene, så de som leser føler seg truffet

Anonymkode: 4b36b...07f

AnonymBruker
Skrevet

aries-basic-human-trait-taurus-basic-hum

Anonymkode: fd2e7...181

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Logikk tilsier jo i tillegg til fornuft at deg er umulig. Alle som er født i samme stjernetegn vil være like og få det samme?

Anonymkode: a162b...b41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg leser stjernetegnet til daten så synest jeg mye stemmer på beskrivelsen som gir, tror dere det er noe sannhet i det - eller er det bare tull?

Nei.

Anonymkode: e5b4d...694

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, men leser det for gøy av og til.

Skrevet

Jeg tviler litt. Det er litt påfallende at folk jeg har problemer med viser seg å være født i Skorpionens tegn. Det kan jo være helt tilfeldig, men jeg er en person som kommer overens med folk sånn normalt. Dessuten har jeg notert meg at de som er født i Skyttens tegn er de mest tolerante. 

Jeg kjenner faktisk tre personer som virkelig tror på Astrologi, og det er oppegående mennesker. Jeg har jo hørt en del fra dem, så derfor jeg noterer meg sånne ting.

Men neei, jeg tviler nok mye mer enn jeg tror på det. Men har respekt for dem som mener det er noe i det. Det er jo en vitenskap? Så de som tar det på alvor, som å kunne dybden i det, de kan jeg lytte til.

Ellers er jeg nok ganske jordnær. Syns bare det er litt interessant med visse refleksjoner. Utelukker lite, men tror på lite "overtro" også.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg leser det av og til som underholdning. Om jeg skulle ha den minste tro på slikt falt det helt i fisk etter at jeg fikk tre barn med samme stjernetegn. De tre er så ulike i personlighet som mulig er. Det er rett og slett vittig at de deler gener overhodet, for jeg kunne ikke fått tre mer ulike barn. 

Anonymkode: 4771d...037

Skrevet

Nei, det er jo bare tull. Men, artig å lese likevel, spesielt når det stemmer :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Går du dypere inn i det så skjønner du at alle kan være enhver stjernetegn til enhver tid i sitt liv.

Anonymkode: f0b84...540

AnonymBruker
Skrevet

Nei, var fyr på en datingside som åpnet med hvilket stjernetegn han var. Det og ingenting annet. Bare javel. Jeg har ikke skrevet noe om noe stjernetegn eller virker som den typen i min profil, så skjønte ikke helt poenget.

Så nei, jeg tror ikke på det. Det kan være underholdende å lese, men det er ikke noe jeg oppsøker akkurat. Kan lese det hvis jeg kommer over det i et dameblad eller noe.

Anonymkode: fcc55...391

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kanskje det aller dummeste jeg kommer på innen alternativbabbel. Premisset er helt ubegripelig tåpelig, og mekanismene som gjør at det kan virke overbevisende akkurat idet man leser et horoskop og frem til du har tenkt deg om i halvannet sekund er enkle og lettforståelige. Det er mye svindel der ute, men astrologi er virkelig noe av det verste. For de som er bittelitt mer lettlurte enn de som går på nigeriasvindler.

Anonymkode: 5a0a0...229

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må nevnes at jeg leser det kun for morro skyld. Jeg leiter ikke etter en mann innenfor visse stjernetegn.

Kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hvilke andre ting du tror på, merker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Akkurat som jeg ikke tror at jorden er flat. 

Anonymkode: 5cd81...357

Skrevet

Humbug og oppspinn, selvfølgelig. Leser innimellom, en og annen gang stemmer noe, men som regel er det helt på jordet. xD

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hvilke andre ting du tror på, merker jeg.

Hehe... tror også på julenissen jeg. 😁

TS

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

eAnonymkode: 7cf3c...480

Det er bare tull alt sammen, i alle disse "stjernetegnene" utformer de noe som passer for de aller fleste og som fanger deg. Det er bare tull, og ikke noe annet en bare tull alt sammen. Noe som de aller fleste forstår uten å måtte tenke veldig mye over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...