Gå til innhold

Hvor bør jeg kjøpe bønner, linser osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bruker dere mest av? Bønner som kan skylles og er klare for bruk eller kjøper dere tørre som så kokes selv?

Hvor bør jeg kjøpe slike ting?

Anonymkode: 8310e...282

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper tørre linser som jeg skyller og koker selv, tar max 10 min. Bønner kjøper jeg derimot hermetisert med mindre jeg har behov for veldig store kvanta.

Innvandrerbutikker er billigst dersom du har disse i nærheten, men de selger tørre linser og hermetiske bønner på dagligvarebutikker også

Anonymkode: d6d46...5db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lat og bruker de ferdigekokte hermetiske typene, men det er helt klart billigst å kjøpe tørre og koke selv. Hermetiske kjøper jeg på helt vanlig dagligvarebutikk, men tørre er lurt å kjøpe på slike grønnsaksbutikker(som ofte er drevet av innvandrere) :)

Anonymkode: 70f49...a19

AnonymBruker
Skrevet

Om du ønsker handle økonomisk kjøper du fra butikker som selger asiatiask mat

Kanskje noen år frem i tid vil flere norske bønder selge bønner. Norske bønder har nesten ingen konkurrenter når det gjelder salg av bønner og linser, så de som er først ute kan bli ganske så rike

Anonymkode: 6177b...98a

Skrevet (endret)

Såkalte innvandrerkvinner. De behandler måten bra, og det er så mye billigere i større kvanta! Gjerne asiatiske. 

Takk autokorrekt. InnvandrerBUTIKKER.

Endret av SoWhat?
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør det best økonomisk om du kjøper større pakker/poser, og kjøper dem i en asiabutikk/grønnsaksbutikk.

Her går det mest linser (røde, grønne og brune) og kikerter. Begge deler kjøpes tørt. Linser i kilospakke og kikerter i 2 kilospakker. Det finnes større pakker, men de størrelsene passer godt for meg.

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

InnvandrerBUTIKKER

Hva selger de i innvandrerbutikker? Innvandrere? :fnise: 

Anonymkode: 1dbb0...201

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør det best økonomisk om du kjøper større pakker/poser, og kjøper dem i en asiabutikk/grønnsaksbutikk.

Her går det mest linser (røde, grønne og brune) og kikerter. Begge deler kjøpes tørt. Linser i kilospakke og kikerter i 2 kilospakker. Det finnes større pakker, men de størrelsene passer godt for meg.

Hva selger de i innvandrerbutikker? Innvandrere? :fnise: 

Faen da! Du skjønner hva jeg mener? :)

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Faen da! Du skjønner hva jeg mener? :)

Selvsagt skjønner jeg hva du mener.

Det var en pre-teen som kom med den syrlige kommentaren om innvandrerbutikker, og hun hadde absolutt et svært godt poeng.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt skjønner jeg hva du mener.

Det var en pre-teen som kom med den syrlige kommentaren om innvandrerbutikker, og hun hadde absolutt et svært godt poeng.

Jeg skjønte kanskje ikke ironien. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...