Gjest Hanne Skrevet 2. mars 2011 #101 Del Skrevet 2. mars 2011 jeg tror at tarmen klarer å tømme seg selv for det som ikke skal være der! Du har sikkert vondt fordi dette er unaturlig og tømmer tarmen for det som ikke skal vere der, PLUSS det som SKAL være der! Tarmen har klart deg selv i flere tusen år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. mars 2011 #102 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg er trådstarter: Jepp, jeg er enig! lenge leve ignoransen! Det er ikke tull at opp til 4-5 kg med matrester o.l blir liggende i tarmen opp til 10 år! Hvis det hadde stemt hadde vi dødd av forgiftning alle i hop. Kroppen er selvrensende! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 6. mai 2011 #103 Del Skrevet 6. mai 2011 Dette stemmer ikke. Folk med en normalfungerende tarm har IKKE behov for tarmskylling. Det skal ganske spesielle årsaker til før dette er tilrådelig. Det samme gjelder alskens "rensende" remedier man får kjøpt i helsekosten. En frisk kropp har IKKE behov for detox, det er et behov utelukkende skapt av en industri. Jeg finner det ikke igjen, men skulle gjerne linket til en seriøs praktisk undersøkelse hvor et stort antall mennesker ble sjekket før og etter detox og tarmskylling, og en kontrollgruppe som ikke fikk noen av delene ble sjekket på samme måte. Resultatet var nedslående. For detox-industrien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 6. mai 2011 #104 Del Skrevet 6. mai 2011 - Hallo folkens , jeg fant saklig informasjon om tarmskylling på webstedet www.tarmskylling.info .........denne info syntes jeg var både velbalansert og informativ. Hilsen fra Hilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulaboer Skrevet 6. mai 2011 #105 Del Skrevet 6. mai 2011 Jo, tarmskylling er bra for tarmene. Hvor har du det fra? Hvem sier det er bra for tarmene? Legen? Dette er noe alle bør gjøre, spesielt de som har allergier, og forstoppelse osv.. Hvem sier det? Legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulaboer Skrevet 6. mai 2011 #106 Del Skrevet 6. mai 2011 - Hallo folkens , jeg fant saklig informasjon om tarmskylling på webstedet www.tarmskylling.info .........denne info syntes jeg var både velbalansert og informativ. Hilsen fra Hilde Informasjon fra "Oslo Alternative Klinikk". Alt som står på de sidene der er dermed ubrukelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 6. mai 2011 #107 Del Skrevet 6. mai 2011 Informasjon fra "Oslo Alternative Klinikk". Alt som står på de sidene der er dermed ubrukelig. ...Fra Hilde: Og hva begrunner du det med ? Er du skeptisk til skolemedisinere ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arctandria Skrevet 7. mai 2011 #108 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg er trådstarter: Jo, tarmskylling er bra for tarmene. Det kan ligge opp til 4-5 kg med dritt i tarmen som ikke går igjennom fordi det har stoppet opp. Dette er ikke bra, og man bør skylle tarmen sin en gang i året. Jeg gjorde det fordi jeg har vært plaget med mye luft i magen, og innimellom forstoppelse. Dessuten har jeg candida allergi, som jeg også ville rense igjennom. Det ligger bakterier og mye sopp på innsiden av tarmene som bør skylles ut igjen.. Hva som skjer er at man får en slange opp i rompa. Det var litt halvpinlig (heldigvis en kvinnelig lege som gjorde det), for jeg følte meg som et barn der hun la meg på siden og løftet på rompeballen min for å komme til. Hun stakk forsiktig inn slangen. Det var guffent, det var så "abnormal" likssom! Så skrur hun på kranen og temperert vann skylles igjennom tykktarmen. Det var en rar følelse. Også klemte hun på magen min imens. Hun holdte på i 30 minutter! Etter 20 min ble jeg utålmodig og fikk dessuten vondt. Dette kom nok av at jeg hadde mye luft i magen og fikk spasmer.. Jeg følte meg lettere etterpå, men nå har jeg ganske vondt.. Jeg skal tilbake på onsdag igjen. Gruer meg, men de sa at det blir bedre da om jeg er flink til å spise riktig (ikke kål og rå grønnsaker osv) Dette er noe alle bør gjøre, spesielt de som har allergier, og forstoppelse osv.. I morgen skal sambo dit og gjøre det. Jeg lurer på hvordan det går med han.. Syns synd på han!<span style='font-size:25pt;line-height:100%'></span> Hvis det virkelig stemmer at det var en LEGE ( og da mener jeg en person med medisinsk embetseksamen) som foretok denne "behandlingen" burde vedkommende miste sin lisens. Dette er HUMBUG og rett og slett FARLIG ! hvem er det som har inbilt deg alt dette tullet? Det er forresten merkelig at ikke alle disse kiloene med gammel mat kommer iveien i forbindelse med vanlige gastrokirurgiske inngrep. Burde hatt tarmskylling forut for etthvert inngrep ihh til disse usannhetene...... du er LURT menneske. Herregud !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Skrevet 7. mai 2011 #109 Del Skrevet 7. mai 2011 Mye rart som skrives om tarmskylling , men det skyldes vel mest at mange besserwisswere uten medisinsk bakgrunn påtar seg rollen som rikssynsere. Tarmskylling har blitt offer for mange vrangforestillinger , bl.a. at man "vasker ut de gode bakteriene" fra colon. Det stikk motsatte er tilfelle. Når større deler av overflaten blir rengjort , så vokser det flere bakteriekolonier med gode bakterier. Samtidig heves pH nivået i tarmen , hvilket er gunstig for utryddelse av candida albicans. I dag er det noen få eiendommelige leger som er "mot" tarmskylling , men det er kunnskapsløse besserwissere. Ofte leger du bare kan putte i baklomma. Det finnes kilovis med utenlands litteratur for leger om gastroenterologi , og colon-hydro-terapi er svært ofte anbefalt i forbindelse med terapiopplegg , gjerne sammen med glucosamin......... Leaking- gut -syndrome ( lekkasje av toxiner fra colon ut i kroppen )har man nu funnet er årsak til mange sykdommer som en før ikke forbandt med tykktarmen........ En visste rett og slett ikke bedre tidligere , akkurat som med amalgam som man påstå gav tette fyllinger , og som senere viste seg å lekke ut kvikksølv og derved å være rett og slett livsfarlig....... Man lærer etter hvert. -.-.- En av de mange gastroenterologer som anbefaler tarmskylling er Dr.med. Herbert Stamm , en anerkjent spesialist på området , han er ingen lommelege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arctandria Skrevet 7. mai 2011 #110 Del Skrevet 7. mai 2011 Mye rart som skrives om tarmskylling , men det skyldes vel mest at mange besserwisswere uten medisinsk bakgrunn påtar seg rollen som rikssynsere. Tarmskylling har blitt offer for mange vrangforestillinger , bl.a. at man "vasker ut de gode bakteriene" fra colon. Det stikk motsatte er tilfelle. Når større deler av overflaten blir rengjort , så vokser det flere bakteriekolonier med gode bakterier. Samtidig heves pH nivået i tarmen , hvilket er gunstig for utryddelse av candida albicans. I dag er det noen få eiendommelige leger som er "mot" tarmskylling , men det er kunnskapsløse besserwissere. Ofte leger du bare kan putte i baklomma. Det finnes kilovis med utenlands litteratur for leger om gastroenterologi , og colon-hydro-terapi er svært ofte anbefalt i forbindelse med terapiopplegg , gjerne sammen med glucosamin......... Leaking- gut -syndrome ( lekkasje av toxiner fra colon ut i kroppen )har man nu funnet er årsak til mange sykdommer som en før ikke forbandt med tykktarmen........ En visste rett og slett ikke bedre tidligere , akkurat som med amalgam som man påstå gav tette fyllinger , og som senere viste seg å lekke ut kvikksølv og derved å være rett og slett livsfarlig....... Man lærer etter hvert. -.-.- En av de mange gastroenterologer som anbefaler tarmskylling er Dr.med. Herbert Stamm , en anerkjent spesialist på området , han er ingen lommelege Kjære Ragnhild, Hvis denne Herbert Stamm er slik en fantastisk lege, syns jeg det er litt underlig at søk i alle internasjonale, samt tyske og franske gastroentologiske medisinske tidskrifter ved bruk av søkeordene *hydrocolontherapy, colonic lavage, gastrointestinal irrigation, gastrointestinal candidiasis og colonic saline lavage* ikke gir ETT eneste treff på navnet til denne anerkjente personligheten. Jeg finner det også det er underlig at han ikke har medlemskap i hverken tyske gastroenterologiske medisinske fagforeninger eller internasjonale selskap av samme art, samt at det ikke fins en eneste conference proceeding der han har redegjort for sine erfaringer med denne behandlingsformen i hverken tyske eller internasjonale fora. Hva er det med mennesker som gjør at man VIL tro på disse kvakksalverne som lanserer såkalte behandlingsformer som er regelrett skadelige. Hvis man sterkt tror at dette er noe som vil gagne mennesker med visse problemer, publiserer man iallefall en pilotstudie, og deretter bred forskning, slik at denne kunnskapen kan komme alle til gode. På hjemmesiden til denne legen kan man lese mye om hvordan man kan spyle 20 liter hypoton veske inn i tykktarmen (noe ingen leger hadde syntes var en god ide i utgangspunktet) for deretter å snakke litt om dysbakteriose mv. ( http://www.drstamm.de/template.php?seitenname=Hydro-Colontherapie) Men enhver indremedisiner eller gastroenterolog med kredibilitet hadde avsluttet et slikt innlegg med solide referanser! På denne legens hjemmeside finnes det ingen slike. Til orientering er denne personen også ansatt ved en privat klinikk, og ikke ved en akademisk institusjon. Han oppgir heller ingen affiliasjoner med noen slike. Nei, Herbert Stamm er ingen lommelege. Desverre er han nok mer en LommeBOKlege mer enn noe annet.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mawia Skrevet 8. mai 2011 #111 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Å rense tarmene med jevne mellom kan være godt for oss alle, ente vi er friske eller opplever spesielle mage plager. Det som derimot kan være ugunstig er måten vi velger å gjøre dette på. I tillegg er det heller ikke alltid slik at det som virker for "per" nødvendigvis viker for "pål". Men her er iallfall et alternativ som er både skånsom, sunt og smertefritt. Som mange er veldig fornyød med. Og hvem vet, kanskje du også vil bli fornøyd - Aloe Vera Gel - Aloe Berry Nectar - og Aloe Bits´n Peaches Er tre effektive aloe vera drikker som blant annet: - tilfører kroppen næringsstoffer - renser tarmen - forebygger mot urinveis infeksjon (aloe berry nectar) - smører tarveggen slik at slimveggen ikke tørker ut - og gir deg mer overskudds energi Normal dags dose: kun 1 shotteglass (hver morgen) Drikker du mer enn dette kan du risikere å bli kvalmen. Det er iallfall det jeg har fått tilbakmelding om fra de som har gjort det. Innlegg ryddet for reklame, ninuska_, moderator Endret 30. juni 2011 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jenny Skrevet 9. mai 2011 #112 Del Skrevet 9. mai 2011 Kjære Ragnhild, Hvis denne Herbert Stamm er slik en fantastisk lege, syns jeg det er litt underlig at søk i alle internasjonale, samt tyske og franske gastroentologiske medisinske tidskrifter ved bruk av søkeordene *hydrocolontherapy, colonic lavage, gastrointestinal irrigation, gastrointestinal candidiasis og colonic saline lavage* ikke gir ETT eneste treff på navnet til denne anerkjente personligheten. Jeg finner det også det er underlig at han ikke har medlemskap i hverken tyske gastroenterologiske medisinske fagforeninger eller internasjonale selskap av samme art, samt at det ikke fins en eneste conference proceeding der han har redegjort for sine erfaringer med denne behandlingsformen i hverken tyske eller internasjonale fora. Hva er det med mennesker som gjør at man VIL tro på disse kvakksalverne som lanserer såkalte behandlingsformer som er regelrett skadelige. Hvis man sterkt tror at dette er noe som vil gagne mennesker med visse problemer, publiserer man iallefall en pilotstudie, og deretter bred forskning, slik at denne kunnskapen kan komme alle til gode. På hjemmesiden til denne legen kan man lese mye om hvordan man kan spyle 20 liter hypoton veske inn i tykktarmen (noe ingen leger hadde syntes var en god ide i utgangspunktet) for deretter å snakke litt om dysbakteriose mv. ( http://www.drstamm.de/template.php?seitenname=Hydro-Colontherapie) Men enhver indremedisiner eller gastroenterolog med kredibilitet hadde avsluttet et slikt innlegg med solide referanser! På denne legens hjemmeside finnes det ingen slike. Til orientering er denne personen også ansatt ved en privat klinikk, og ikke ved en akademisk institusjon. Han oppgir heller ingen affiliasjoner med noen slike. Nei, Herbert Stamm er ingen lommelege. Desverre er han nok mer en LommeBOKlege mer enn noe annet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jenny Skrevet 9. mai 2011 #113 Del Skrevet 9. mai 2011 Jaså , er Dr.med. Herbert Stamm "bare" ansatt ved en privat klinikk ? Så grusomt. Da stiller han jo i samme klasse som lommelege Barexstein som sjiknaner tarmskylling hos Lommelegen. Vet du hva denne lommelegen tar for å skrive en resept , noe som kanskje tar et minutt ? 150 kroner. Og alle legene ved Volvat , de er jo "privat" ansatt. Så redselsfullt. Ingen man kan stole på .......annet enn "offentlige" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hildegunn Skrevet 9. mai 2011 #114 Del Skrevet 9. mai 2011 Apropos pengesugere , Lommelegen er vel bare noe privat lureri , "Helse" på internett , den var grei du. Spør om et eller annet ( og kanskje få et helt ubrukbrt svar ) og få svar i løpet av et døgn , de kaller det "express" , så må du betale 390 kroner for det , nei ikke 400 kr , bare 390 kr. Halleluja! For å si som Lommelege Barexstein skriver ------dtte er ikke noen terapi i det hele tatt , med kun en siker virkning , bankkontoen til lommeegen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2011 #115 Del Skrevet 9. mai 2011 Har litt lyst til å prøve tarmskylling men er så flau. Jeg må vise rektum til en ansatt sant? Og de får se min avføring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arctandria Skrevet 9. mai 2011 #116 Del Skrevet 9. mai 2011 Jaså , er Dr.med. Herbert Stamm "bare" ansatt ved en privat klinikk ? Så grusomt. Da stiller han jo i samme klasse som lommelege Barexstein som sjiknaner tarmskylling hos Lommelegen. Vet du hva denne lommelegen tar for å skrive en resept , noe som kanskje tar et minutt ? 150 kroner. Og alle legene ved Volvat , de er jo "privat" ansatt. Så redselsfullt. Ingen man kan stole på .......annet enn "offentlige" Ja, han jobber ved en privat klinikk og ikke en universitetsklinikk eller forskningsinstitusjon. Han har INGEN referanser som dokumenterer at det han driver med er ansett som god medisin. Han er ikke en internasjonal anerkjent ekspert. Om han mener tarmskylling er en fantastisk behandlingsform som han er ekspert på, lurer jeg på hvorfor ikke leger i inn og utland er enige? Men behandlingen skal kanskje holdes hemmelig slik at ikke så mange får vite om den? Det er kanskje bedre for pasientene hans????? Eller ????? Skjønner du hva noe av dette betyr ? Og hva hadde prisen med dette her å gjøre????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest birgitte Skrevet 9. mai 2011 #117 Del Skrevet 9. mai 2011 Og hvilke referanser har lommelege Barexstein paa at hans anbefaling er noe bedre enn andre legers ? /////////////// Det var mest leger og tannleger ved "forskningsinstitusjoner" som var klinkelde klar med at amalgam var helt ufarlig. Ikke noe farlig. Fra 1.januar ble det titalforbudt pga. giftighet og helseskade. /////Er veldig lite imponert over "forskningsprat" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roberta Skrevet 9. mai 2011 #118 Del Skrevet 9. mai 2011 .... Dere diskuterer visst tarmskylling. Med norsk tekst er det lite informasjon , mest fastgrodde innbitte motstandere eller tilhengere. Og alle banker hverandre i hodet med argumenter de selv synes er bra..... Det enkleste er vel selv finne ut om en liker effekten av behandlingen , men hvis man har eiendommelige forestillinger mot , bare --- ikke bry seg. Ta ingen behandling da vel.........bare la bli........Det er vel enkelt nok. La bli...... Men disse haukene som absolutt skal sjikanere folk som har effekt av tarmskylling ,de gidder jeg ikke bry meg om. For at noen definitivt blir mye bedre , det er det ingen tvil om. Bortforklaringer med placebo-GPP fester jeg ingen lit til. Noen besserwissere skal liksom redde verden med sine advarsler , nesten slik som religionstilhengere. Vil du kaste bort 390 kr , da kan du ringe inn en problemstilling til lommelegen. Da gir du lommelegen fetere bankkonto , og friskere blir du definitivt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arctandria Skrevet 9. mai 2011 #119 Del Skrevet 9. mai 2011 https://www.oag.state.tx.us/oagnews/release.php?id=295 Siden dere etterlyser utenlandske tekster, siden de norske visstonok er mangelfulle.... kanskje en ide og lese linken over.. amerikanske FDA har iallefall ikke godkjent denne behandlingsformen hvis det er det dere impliserer... Verden vil bedras sier jeg bare ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rita Skrevet 9. mai 2011 #120 Del Skrevet 9. mai 2011 Det er jo elementar barnelardom at FDA er i lommen på legemiddel-industrien. Eldgammelt nytt. FDA kan man deinitivt IKKE stole mer pa , de er jo kjopt og betalt...For.ex. Digitalis gidder ingen forske omkring mer , man kan ikke ta patent ....og tjene penger.....Nei , den som tror at FDA er verdens navle....goodbye til naivitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå