Gå til innhold

I dag har jeg tatt tarmskylling!

Anbefalte innlegg

Gjest elsa
Skrevet

https://www.oag.state.tx.us/oagnews/release.php?id=295

Siden dere etterlyser utenlandske tekster, siden de norske visstonok er mangelfulle.... kanskje en ide og lese linken over..

amerikanske FDA har iallefall ikke godkjent denne behandlingsformen hvis det er det dere impliserer...

Verden vil bedras sier jeg bare !.....................................................................................................

svar: Visst vil verden bedras!......Noen skriver: "Kanskje det er en ide og lese...."osv.osv......Ja, den som ikke engang har tatt med seg barnelaerdom fra folkeskolen om forskjellen på bindingsordet "og" kontra infinitivsmerket"aa" ( jeg skriver paa dansk computer, sorry )...den personen kan man ikke stole paa.........selv om personen proever aa briefe med kjennskap til FDA.....men norsk kan ha/hun ikke.......fantastisk imponerende....

Videoannonse
Annonse
Gjest pernille
Skrevet

Kanskje en ide for verdensmesteren "og" ta seg et norsk-kurs ?

Gjest johanne
Skrevet

Det enkleste av alt er norsk. Hvis du skriver "og" feil steder , smudrer kredabiliteten din opp , slik er det bare.

Gjest hjørdis
Skrevet

Mitt inntrykk etter å ha kastet bort 390 kr på et tullesvar fra lommelege Barexstein er at det er ingen terapi i det hele tatt , men ren humbug ,med kun en sikker virkning , bankkontoen til den som svarer. Så enkelt er det. Det finnes ingen som helst dokumentasjon på at lommelege har noen som helst positiv effekt.

• 4 uker senere...
Gjest Petra
Skrevet

Som man roper i skogen , slik får man iblant svar. Noen ganger kan du like godt spørre rørleggeren om tarmskylling , som å spørre en lommelege , det kan hende de har omtrent like mye greie på det...... det uundervises nemlig ikke om tarmskylling på medisinstudiet. Det i særklasse dummeste jeg har hørt en lege lire av seg om tarmskylling , var at "man skal ikke tukle med naturen"........De kan man jo lure på hvorfor fyren valgte å studere medisin i 6 år-----generelt sett bestyr en leges hverdag av "tukling med naturen".....At tarmen fikser alle problemer uten inngripen , er jo bare tull. ---- En vanlig misforståelse er at man "mister" de gode bakteriene ved tarmskylling. Det er bare manglende kunnskap som forårsaker slike misforståelser.................. antallet tarmbakterier ØKER etter tarmskylling ,fordi ren rene flaten inni tarmen der bakteriene gror ,blir større overflatemessig. Og det tar bare 20 minutter til det har skjedd en dobling av antallet gode bakterier. På en time tredobles antallet gode tarmbakterier. SURPRISE ! I land som har bedre helsevesen enn Norge , der er tarmskylling ordinær skolemedisin.

Skrevet
I land som har bedre helsevesen enn Norge

Hvilke land er det?

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Det virker fullstendig ulogisk på meg at vi gjennom evolusjonen skal ha utviklet et tarmsystem som trenger skylling.

...så du mener kroppen vår er "perfekt" fra naturens side? Hva med blinntarmen da? Følger man den filosofien burde alle sammen frastå fra å pusse tenna, klippe håret, bruke deo og la neglene vokse fritt...

Skrevet
...Fra Hilde: Og hva begrunner du det med ? Er du skeptisk til skolemedisinere ?

Det jeg begrunner det med er at såkalt "alternativ medisin" ikke har støtte i forskningen. Tvert imot viser forskningen at det er bløff. Hadde det hatt noe for seg, hadde det vært tatt opp i skolemedisinen.

Mye rart som skrives om tarmskylling , men det skyldes vel mest at mange besserwisswere uten medisinsk bakgrunn påtar seg rollen som rikssynsere.

Helt enig. Derfor synes jeg du skal slutte å spre skrøner, og heller forholde deg til hva ekte leger og forskere sier, og hva forskningen faktisk viser.

• Liker 4
Skrevet
Drikkene fant jeg på

Din egen nettbutikk ja. Skam deg, spammer!

Skrevet
...så du mener kroppen vår er "perfekt" fra naturens side? Hva med blinntarmen da? Følger man den filosofien burde alle sammen frastå fra å pusse tenna, klippe håret, bruke deo og la neglene vokse fritt...

Blindtarmen har faktisk en funksjon.

Tennene må vi pusse fordi vi spiser mat som gjør at vi får hull.

Håret klipper vi og deo bruker vi fordi vi vil pynte oss og dekke over egen kroppslukt.

Negler kan fint bites av.

Tarmskylling, derimot, har ingen reell funksjon, og kan faktisk være direkte skadelig.

Det er jo elementar barnelardom at FDA er i lommen på legemiddel-industrien. Eldgammelt nytt. FDA kan man deinitivt IKKE stole mer pa , de er jo kjopt og betalt...For.ex. Digitalis gidder ingen forske omkring mer , man kan ikke ta patent ....og tjene penger.....Nei , den som tror at FDA er verdens navle....goodbye til naivitet

Man kan stole mer på FDA enn på folk som promoterer farlige "behandlingsmetoder" som tarmskylling. Du selv tjener jo penger på tarmskylling, så hvordan er du bedre enn det du beskylder FDA for? Skam deg.

• Liker 5
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Nå er vel ingen av de som kommenterer over her leger, spesialister eller kurset/utdannet innenfor tarmskylling? Veldig morsomt å lese så hardnakkede påstander både for og mot. Selv vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.

Det jeg synes er merkelig er at det, ved enkelte behandlingsstededer (svært langt fra alle), er leger som utfører dette og visstnok skal de ha samme utdanning som de legene som sitter på fastlegekontorene og nekter for at dette kan ha noen effekt, påstår at det finnes null forskning som beviser det, sier at det til og med kan ha negativ effekt og selvfølgelig så langt ifra anbefaler det. Jeg en er skeptiker av natur, men samtidig nysgjerrig og liker å prøve ut ting. Er ikke det at jeg ikke tror på alternativ medisin og at det kan fungere, men jeg liker heller ikke å bli lurt. Placeboeffekten ble jeg ferdig med da jeg luktet på øl som 13-åring og ble dritings (ta den med en klype salt..). Har hørt om tarmskylling og ble nysgjerrig på det, slik havnet jeg på denne tråden. Har også lest en del andre tråder og litt mer seriøse uttaelser fra "ekte" leger. Blir ikke mer klok av det, for det er vel i medisinen som i idretten av "spesialistene", "de lærde" og de "høyt utdannede" strides seg imellom. Det man må være klar over hvis man skal begi seg ut på en slik prosedyre som tarmskylling, er at det finnes mange der ute som forteller deg det de vet du ønsker å høre, for å praktisk talt robbe deg for størst mulig sum penger. De vil ofte også gjerne anbefale at du gjentar denne prosedyren så-så mange ganger innenfor et visst tidsintervall og gjerne at du drikker den og den juicen eller tar de og de pillene mellom prosedyrene - selvfølgelig får du kun kjøpt disse produktene hos dem... Placeboeffekten må ikke undervurderes, så selv om noen kan merke "bedring" etter tarmskylling, kan det lett være at troen på og ønsket om at det skal fungere, er så sterkt at man rett og slett "kjenner forskjell". Endring eller bedring kan også forekomme, men så lenge det ikke er dokumentert effekt, kan man ikke med sikkerhet si at dette er grunnet tarmskyllingsprosedyren eller om det var et snedig sammentreff i tid.

Til sist må jeg påpeke at de som ønsker å prøve det, for all del må gjøre dette. Spesielt i tilfeller hvor man gjerne har prøvd "alt" som klassisk medisinere anbefaler, det ikke fungerer og man har gått med plager over lengre tid, vil det jo være verdt et forsøk. Så lenge det ikke advares sterkt mot (bortsett fra høy svindel-risiko og diagnosen "tømt lommebok") og noe forstyrret bakerieflora i tarmen, skal det være forholdsvis ufarlig. Jeg vurderer jo tross alt å prøve det selv. Lenge leve nysgjerrigheten!

På denen linken http://www.lommelegen.no/364464/tarmskylling kan man Finne en "ekte lege" sin uttalelse på saken, men som sagt; de lærde strides...

Skrevet

Tarmskylling er bare vås, og vil ofte føre til forstyrrelser av normal tarmflora, samt at risiko for skader på tarmepitelet oppstår. Det legger seg ikke noe slagg i tarmveggene. Cellene i tarmveggen fornyes svært ofte, i deler av tarmen så ofte som hver fjerde dag. Hvordan skal noe klare å feste seg i dette?

Behandlingen er meningsløs, og potensielt farlig. Er man forstoppet, holder det lenge med et klyster.

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Dette er bare tull, kvakksalveri av værste sort.

http://www.forskning.no/artikler/2011/juli/294317

At folk frivillig betaler for noe som er så totalt unødvendig er helt ubegripelig.

Det finnes ikke en!.! Medisinsk forskningsrapport som konkluderer med at hydrocolonoscopi er helsefremmende, men det finnes rapporter som konkluderer med at det kan være skadelig.

http://www.jfponline.com/Pages.asp?AID=9783&issue=August_2011

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Gjest O___o
Skrevet

Jeg er trådstarter:

Jo, tarmskylling er bra for tarmene. Det kan ligge opp til 4-5 kg med dritt i tarmen som ikke går igjennom fordi det har stoppet opp. Dette er ikke bra, og man bør skylle tarmen sin en gang i året.

Jeg gjorde det fordi jeg har vært plaget med mye luft i magen, og innimellom forstoppelse. Dessuten har jeg candida allergi, som jeg også ville rense igjennom. Det ligger bakterier og mye sopp på innsiden av tarmene som bør skylles ut igjen..

Hva som skjer er at man får en slange opp i rompa. Det var litt halvpinlig (heldigvis en kvinnelig lege som gjorde det), for jeg følte meg som et barn der hun la meg på siden og løftet på rompeballen min for å komme til. Hun stakk forsiktig inn slangen. Det var guffent, det var så "abnormal" likssom!

Så skrur hun på kranen og temperert vann skylles igjennom tykktarmen. Det var en rar følelse. Også klemte hun på magen min imens.

Hun holdte på i 30 minutter! Etter 20 min ble jeg utålmodig og fikk dessuten vondt. Dette kom nok av at jeg hadde mye luft i magen og fikk spasmer..

Jeg følte meg lettere etterpå, men nå har jeg ganske vondt..

Jeg skal tilbake på onsdag igjen. Gruer meg, men de sa at det blir bedre da om jeg er flink til å spise riktig (ikke kål og rå grønnsaker osv)

Dette er noe alle bør gjøre, spesielt de som har allergier, og forstoppelse osv..

I morgen skal sambo dit og gjøre det. Jeg lurer på hvordan det går med han.. Syns synd på han!<span style='font-size:25pt;line-height:100%'></span>

Er du overvektig?

Gjest O___o
Skrevet

Nevermind. Tråd fra etterkrigstiden jo :S

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Gjest Dr. Helmer
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere forsatt tenker på å ta tarmskylling.

Jeg vurderte selv å ta tarmskylling, men før jeg ringte å bestilte time, tenkte jeg at det ville hvert lurt å finne litt ut om denne behandlingen.

Når jeg søker opp "Tarmskylling" kommer det så mye negativt om denne behandlingen. Jeg har enda ikke funnet noen leger som anbefaler denne behandlingen.

Der denne behandlingen blir anbefalt, er hos de som utfører tarmskylling. Selvfølgelig sier ikke de noe vondt om tarmskylling. De skal jo tjene penger på dette.

Hvis du leter lenge nok, finner du sikkert en lege som anbefaler tarmskylling. Alle leger er ikke perfekte. minner om de legene som nekter å henvise gravide jenter til abort (idioter!)

Hvorfor tror dere at de skriver så mye negativt om tarmskylling. Ikke for å være morsomme vertfall!

Det er viking å hver kritisk til det du lester (vertfall det du leser på nette).

Selv om det står "Dr." betyr ikke det at han/hun er lege.

Hvis jeg virkelig hadde satt meg inn i dette, kunne jeg ha ramset opp en haug med kilder.

Det gidder jeg ikke. Det er bare å bruke Google, så finnere dere det dere trenger!

Mvh

Dr. Helmer

• Liker 1
Gjest O___o
Skrevet

Jeg er trådstarter:

Jo, tarmskylling er bra for tarmene. Det kan ligge opp til 4-5 kg med dritt i tarmen som ikke går igjennom fordi det har stoppet opp. Dette er ikke bra, og man bør skylle tarmen sin en gang i året.

Jeg gjorde det fordi jeg har vært plaget med mye luft i magen, og innimellom forstoppelse. Dessuten har jeg candida allergi, som jeg også ville rense igjennom. Det ligger bakterier og mye sopp på innsiden av tarmene som bør skylles ut igjen..

Hva som skjer er at man får en slange opp i rompa. Det var litt halvpinlig (heldigvis en kvinnelig lege som gjorde det), for jeg følte meg som et barn der hun la meg på siden og løftet på rompeballen min for å komme til. Hun stakk forsiktig inn slangen. Det var guffent, det var så "abnormal" likssom!

Så skrur hun på kranen og temperert vann skylles igjennom tykktarmen. Det var en rar følelse. Også klemte hun på magen min imens.

Hun holdte på i 30 minutter! Etter 20 min ble jeg utålmodig og fikk dessuten vondt. Dette kom nok av at jeg hadde mye luft i magen og fikk spasmer..

Jeg følte meg lettere etterpå, men nå har jeg ganske vondt..

Jeg skal tilbake på onsdag igjen. Gruer meg, men de sa at det blir bedre da om jeg er flink til å spise riktig (ikke kål og rå grønnsaker osv)

Dette er noe alle bør gjøre, spesielt de som har allergier, og forstoppelse osv..

I morgen skal sambo dit og gjøre det. Jeg lurer på hvordan det går med han.. Syns synd på han!<span style='font-size:25pt;line-height:100%'></span>

Er du/dere overvektige?

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg tar jevnlig en sånn "tømmning" for at tarmene skal være tomme før undersøkelse av tykktarm. Blir det samme effekt? Ser jo på skjermen at tarmene er tomme. Ville man ikke sette det der om det lå masse avfallsstoffer?

Skrevet

Tarmskylling eller stort klyster om du vil, egentlig det samme, er etter min oppfatning veldig bra for kroppen. Døden begynner i tarmen er det enkelte som mener. Som ung er tarmen din nok frisk nok for de fleste, men som eldre kan de virkelig store problemene dykke opp. Mange får tarmkreft, som kunne vært unngått. Det er ikke vanskelig å skjønne at en tarm med opphopet gammat avføring kan forårsake skader. Hva døde folk av i gamle dager? I vikingetiden ble de ikke særlig gamle.

Det er aldri for sent å starte rensingen av tarmen din, men jo tidligere du begynner, des bedre. Du kan gjerne starte på en klinikk og betale noen tusen kroner, men siden kan du fortsette selv hjemme, og det er helt gratis. Jeg tar klyster hver dag, og har drevet med dette i årevis. Utstyr får du kjøpt på apotek. Det finnes forskjellige ting å bruke fra gummiballong til plastposer og kanner med hull i bunnen og tilhørende slange Jeg bruker 4-5 liter rent vann hver dag, og fyller opp tykktarmen, holder på det noen minutter og tømmer så i do. Ingen stor kunst når du først har fått litt trening. Tarmen min er alltid ren! Jeg er 70 år og i utmerket form. Ingen leddplager og bra hud. Mageplager eksisterer ikke lenger. Kort sagt sunn og frisk på alle måter. Det er riktig det Colonklinikkene skriver om gode resultater.. Men resultatene kommer selvfølgelig ikke etter første gang. Her må man være tålmodig og drive på i årevis.

Frisk og sunn pensjonist på 70 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...