Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi jobber i kommunen, type vanlig kontorjobb fra 8-16. Har en nyansatt kommega nå som sjefen virkelig ELSKER. Hun jobber gratis utover kveldene, og sa i dag at hun var på jobb til kl 19 i går. 

Blir så irritert på sånn. Da forventer jo sjefen dette! Jeg skjønner jo min nye kollega, fordi hun ikke er fast ansatt, så ønsker hun å gjøre et best mulig inntrykk, men dette tar helt av nå...

Anonymkode: 0827d...2c3

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner jo denne nye kollegaen din godt jeg. Hun ønsker å gjøre ett godt inntrykk å bli fast ansatt. 

Anonymkode: 59fe6...ba1

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen har i hvert fall et ansvar for å si fra når det bir for mye overtidsarbeid, enten det er ubetalt eller betalt. 

Anonymkode: 027e4...8a9

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke kommunen har vondt av litt nytt ambisiøst blod som vil endre verden. Ser ikke problemet. Virker utelukkende positivt. 

Anonymkode: 756cc...d1d

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at noen prøver å gjøre en god jobb!! 

Anonymkode: d23ea...de1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det tar av? Høres ikke helt sånn ut, høres bare ut som hun gjør en veldig god jobb. Tommel opp for henne.

Anonymkode: 17e95...540

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men i all verden?!? KLART dama ikke skal gjøre det, hun ødelegger for alle ved å jobbe gratis!

Ser dere virkelig ikke problemet ved at noen jobber gratis??

Anonymkode: 61a5d...486

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi jobber i kommunen, type vanlig kontorjobb fra 8-16. Har en nyansatt kommega nå som sjefen virkelig ELSKER. Hun jobber gratis utover kveldene, og sa i dag at hun var på jobb til kl 19 i går. 

Blir så irritert på sånn. Da forventer jo sjefen dette! Jeg skjønner jo min nye kollega, fordi hun ikke er fast ansatt, så ønsker hun å gjøre et best mulig inntrykk, men dette tar helt av nå...

Hun kommer til å bli pålagt stadig flere arbeidsoppgaver av sjefen, sånn at hun til slutt kneler under belastningen.

Dette ordner seg helt av seg selv. Tro meg.

Anonymkode: 1982a...178

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Vel. Antakelig gjør hun en helt normal innsats, det er bare at som kommuneansatte har dere lagt lista utrolig LAVT i utgangspunktet. Jeg har snakket med folk som har kommet fra privat næringsliv til kommunen og som er helt sjokkert over det lave tempoet. Felles kaffepause med en gang man har kommet inn døra om morgenen, bare for å ta et eksempel. La henne heller inspirere dere til litt ekstra innsats.

Anonymkode: 9758b...021

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen har i hvert fall et ansvar for å si fra når det bir for mye overtidsarbeid, enten det er ubetalt eller betalt. 

Anonymkode: 027e4...8a9

Det er ubetalt. Vi andre jobber aldri overtid. Sjefen er henrykt!

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at noen prøver å gjøre en god jobb!! 

Det gjør vi andre også, men innenfor arbeidstiden.

ts

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i all verden?!? KLART dama ikke skal gjøre det, hun ødelegger for alle ved å jobbe gratis!

Ser dere virkelig ikke problemet ved at noen jobber gratis??

Anonymkode: 61a5d...486

Nettopp! Alle andre går hjem kl 16, hun ødelegger for alle.

ts

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kommer til å bli pålagt stadig flere arbeidsoppgaver av sjefen, sånn at hun til slutt kneler under belastningen.

Dette ordner seg helt av seg selv. Tro meg.

Anonymkode: 1982a...178

Ja, tanken har slått meg også.

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Antakelig gjør hun en helt normal innsats, det er bare at som kommuneansatte har dere lagt lista utrolig LAVT i utgangspunktet. Jeg har snakket med folk som har kommet fra privat næringsliv til kommunen og som er helt sjokkert over det lave tempoet. Felles kaffepause med en gang man har kommet inn døra om morgenen, bare for å ta et eksempel. La henne heller inspirere dere til litt ekstra innsats.

Absolutt ikke. Vi er en god hjeng med engasjerte og effektive ansatte, nå syntes jeg du har veldig fordommer mot ‘kommuneansatte’.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dessuten, hvis vi skulle jobbe like lange dager som i det private, så får de betale oss tilsvarende.

ts

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Alle andre går hjem kl 16, hun ødelegger for alle.

ts

De fleste andre i arbeidslivet jobber til de er ferdig med det som haster. Hvis alle går hjem på prikken klokken 16, så har dere nok ikke så altfor mye å gjøre tipper jeg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fleste andre i arbeidslivet jobber til de er ferdig med det som haster. Hvis alle går hjem på prikken klokken 16, så har dere nok ikke så altfor mye å gjøre tipper jeg. 

Vi kunne jobbet døgnet rundt, men vi har arbeidstid fra 8-16. Er jo ikke sånn at alle ser på klokken og går prikken 16:00, men vi Vi har ingen overtidsavtale og skal ikke jobbe overtid.

ts

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kunne jobbet døgnet rundt, men vi har arbeidstid fra 8-16. Er jo ikke sånn at alle ser på klokken og går prikken 16:00, men vi Vi har ingen overtidsavtale og skal ikke jobbe overtid.

ts

Men det er jo ikke slik at dette endres ved at den nye kollegaen legger ned ekstra arbeid. Det er jo ingen andre som gjør det. Det er ikke gunstig for arbeidstakernes interesser å gjøre dette, men kan kan heller ikke gå etter en enkelt arbeidstaker som gjør det.

Anonymkode: 2ac45...1ce

• Liker 1
Skrevet

Jeg er selv nyansatt som daglig leder. Jobber 11-13 timer daglig for tiden (har fastlønn på 8).

Grunnene er flere:

Vil gjøre et godt inntrykk på mine sjefer.

Lære meg jobben raskest mulig.

Vil forbedre butikken mest mulig etter forrige daglig leder samt øke omsetning mest mulig. Tar noen mnd å få fullført alle endringene mine.

Vil ha bonusen min på 300.000.

Jeg har høye ambisjoner for fremtiden.

Jeg har høy arbeidskapasitet og moral.

Du får hilse din fremtidige sjef fra meg. Mennesker som henne legges merke til og får en lys fremtid om hun ellers spiller kortene sine rett.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

At en nyansatt bruker lengre tid fordi hun ønskerå sette seg inn i jobben og få gjort alt hun skal er ikke et problem! Gjør hun det fortsatt etter et år er det muligens det, men jeg tviler litt... En ansatt gjør ekstra innsats som ny. Helt flott og faktisk naturlig dersom man har ambisjoner!! 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...