AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Nå er det faen meg nok! Terrassen min er full av pels etter siste krangel. Bare fra min katt. Det hoppet også av en hard klump fra en av kattene, og jeg aner ikke hva det er for noe. Ser nesten ut som et øre, men det kan da ikke være det. Mistenker at dette blir nok en runde med infiserte sår smertestillende medisiner og antibiotika. Nok er nok! Min katt har enda ikke kommet hjem igjen, så jeg kjenner skadeomfanget enda. Han angriper også den andre katten min, men denne gangen slapp hun unna. Hva kan man lovlig gjøre med dette? Jeg er så sint på den lille dritten at jeg nesten har lyst å banke han opp selv, men jeg kommer selvfølgelig ikke til å gjøre det. Må inrømme at jeg har kastet en sko etter han en gang da... ikke akkurat stolt av det Begge mine er kastrerte. Naboen sin katt er selvfølgelig ikke det. Jeg vet ikke hvem som eier den (bor i bofelleskap). Anonymkode: 8eacc...715 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Oj, ser det har falt bort et ord. Jeg kjenner ikke skadeomfanget. Og så skal det være komma mellom sår og smertestillende. Anonymkode: 8eacc...715 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 Huff ukastrerte katter er noe forbanna farnskap! ikke bare pisser de ned alt mulig men de terroriserer nabolag. heng opp lapper rundt om kring med en oppfordring om å ta ansvar for sitt eget dyr og kastrere kattene sine, slik at de som faktisk har tatt ansvar slipper å få hjem katter som er fulle av infiserte sår og andre skader. Ikke sikkert det hjelper men. Kontakt også Mattilsynet å hør hva de mener om dette. Anonymkode: 5cdf0...7fa 10
Tvist Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 Ville hengt opp en lapp, evt snakket med andre naboer for å finne eieren til katten, og bedt ham kastrere sin katt. Om ikke jeg fant eier hatte jeg kastrert nabokatten for egen regning. 9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, Tvist skrev: Ville hengt opp en lapp, evt snakket med andre naboer for å finne eieren til katten, og bedt ham kastrere sin katt. Om ikke jeg fant eier hatte jeg kastrert nabokatten for egen regning. Det å bare ta andres katter å få utført inngrep på dem er faktisk ikke lov. Det er ikke ulovlig å ha ukastrert katt, bare jævla idiotisk. Anonymkode: 5cdf0...7fa 10
Tvist Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det å bare ta andres katter å få utført inngrep på dem er faktisk ikke lov. Det er ikke ulovlig å ha ukastrert katt, bare jævla idiotisk. Anonymkode: 5cdf0...7fa Vet at det ikke er lov. Men i slike tilfeller synes jeg at målet helliger midlet. Jeg ser det som en handling i selvforsvar (forsvarer ikke deg selv men kattene dine), der man ikke skader noen. Hun bør jo uansett først prøve å få tak i eieren. Endret 4. mai 2018 av Tvist 10
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 Kan du snakke med eierne og tilby deg og dekke for kastrering? Anonymkode: f110e...90b 1
happiest Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 Er det flere i nabolaget som opplever det samme? Kanskje dere kan gå sammen og skrive et brev til vedkommende? Jeg synes egentlig ikke at du skal ta regningen, dette bør eier gjøre selv. De som har katt bør jo vite hvorfor hannkatter alltid bør kastreres. Ville kun betalt dersom naboen virket stokk dum, likegyldig og ikke orket å ta tak i problemet selv. Men da burde jo heller ikke vedkommende hatt katt... 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 Jeg har hørt en historie fra en venn om noen andre som hadde samme problemet. De har klart å fange katta og hive den i dusjenkabinet og gi den skikkelig dusj! Katta har ikke turt å nærme seg hagen deres siden da. Det kan høres drastisk ut men vann er jo ikke skadelig for en katt 😉 Jeg sliter faktisk nå med samme problem som deg, en utkastet nabokatta plager min steriliserte kattejente. Den katta er dessverre flink til å rømme når jeg dukker opp, ellers så ville jeg gjort det samme! Anonymkode: 29817...c16 11
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 Mente «ukastrert» ikke «utkastet» Anonymkode: 29817...c16
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 5 timer siden, Tvist skrev: Ville hengt opp en lapp, evt snakket med andre naboer for å finne eieren til katten, og bedt ham kastrere sin katt. Om ikke jeg fant eier hatte jeg kastrert nabokatten for egen regning. Eventuelt ikke sagt noe om det. Bare gjennomført og satt ut igjen etter rekonvalisens. Lovlig småvlig! Anonymkode: ca063...55c 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 Gi dyrlegeregningene til naboen. Eier er økonomisk ansvarlig hvis dyret gjør skade. Så skjønner hen nok fort at det er mer lønnsomt å kastrere katta;) Folk som ikke kastrerer katta si er noen idioter, har hatt det samme problemet selv. Anonymkode: abd92...6df 3
Tvist Skrevet 4. mai 2018 #14 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eventuelt ikke sagt noe om det. Bare gjennomført og satt ut igjen etter rekonvalisens. Lovlig småvlig! Anonymkode: ca063...55c Ja, men egentlig bør eier betale for det.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #15 Skrevet 4. mai 2018 Katten min kom tilbake med en sterk lukt av kattepiss, men ellers virker han Ok, bortsett fra at han halter lett på bakbeinet. Har massert han og ting tyder på at han ikke har sår denne gangen. Om ikke han skjuler det bedre enn tidligere. Det var en lur ide å sette opp lapper. Kanskje der folk ofte går. Felles garasjer, søppelsortering, lekeparken og så videre. Holder en vennlig tone til å begynne med. Det er flere her som klager over at den tisser ned hele nabolaget. Katten er gammel (stivbeint) så jeg tviler på at de gidder å kastrere den, men det er vert et forsøk. Snakket med ei veninne om det og hun foreslo at jeg kjøpte en skikkelig vannpistol, mulig jeg gjør det også. Det blir ikke aktuelt å ta han inn i dusjen eller inn til en eventuell snik-kastrering. Anonymkode: 8eacc...715 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #16 Skrevet 4. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt en historie fra en venn om noen andre som hadde samme problemet. De har klart å fange katta og hive den i dusjenkabinet og gi den skikkelig dusj! Katta har ikke turt å nærme seg hagen deres siden da. Det kan høres drastisk ut men vann er jo ikke skadelig for en katt 😉 Jeg sliter faktisk nå med samme problem som deg, en utkastet nabokatta plager min steriliserte kattejente. Den katta er dessverre flink til å rømme når jeg dukker opp, ellers så ville jeg gjort det samme! Anonymkode: 29817...c16 vann er ikke skadelig i seg selv. Men du terroriserer en katt! Katter kan også bli traumatisert og ta psykisk skade av slik behandling. herregud da kvinne, sånt gjør man bare ikke! Det å spyle etter dem med hageslangen er på kanten av det som er greit, da de faktisk kan komme seg vekk.. men å gjøre det der, fy faen. Hadde du gjort det mot min katt, så kan du banne på at jeg hadde gledelig sonet min straff for å ha skadet deg. Anonymkode: 27ebc...c0b 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #17 Skrevet 4. mai 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: vann er ikke skadelig i seg selv. Men du terroriserer en katt! Katter kan også bli traumatisert og ta psykisk skade av slik behandling. herregud da kvinne, sånt gjør man bare ikke! Det å spyle etter dem med hageslangen er på kanten av det som er greit, da de faktisk kan komme seg vekk.. men å gjøre det der, fy faen. Hadde du gjort det mot min katt, så kan du banne på at jeg hadde gledelig sonet min straff for å ha skadet deg. Anonymkode: 27ebc...c0b Det er da ikke vedkommende du siterte som gjorde dette. Trekk pusten Anonymkode: 5cdf0...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #18 Skrevet 4. mai 2018 Eier er ansvarlig for skader. Lån en kattefelle og lever katta til politiet så eier må hente den ut. Lever alle regninger som den katten har kostet deg. Eier er pliktig til å betale. Meld til Mattilsynet. Anonymkode: 14446...d23 1
Tvist Skrevet 4. mai 2018 #19 Skrevet 4. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eier er ansvarlig for skader. Lån en kattefelle og lever katta til politiet så eier må hente den ut. Lever alle regninger som den katten har kostet deg. Eier er pliktig til å betale. Meld til Mattilsynet. Anonymkode: 14446...d23 Politiet tar ikke imot katter. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #20 Skrevet 4. mai 2018 Det er jo fult mulig at denne katten er hjemløs. Altfor mange katter er det. Visstnok 10 000 bare i Oslo i følge dyrebeskyttelsen. Anonymkode: 857f0...c6b 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå