AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #21 Del Skrevet 6. mai 2018 2 minutter siden, tirben skrev: Det er veldig viktig! Synes 4 soverom og to stuer høres mer enn stort nok ut for en småbarnefamilie. Reisetid er veldig viktig når man har små barn. Støtter deg i 100 % i at nærhet er viktigere enn størrelse. Enig! Heller bo litt trangt enn at ungene får altfor lange dager i bhg og på SFO! Anonymkode: 8987e...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #22 Del Skrevet 6. mai 2018 Det kommer an på hvor mye en har. I den stua jeg ble født, på kanskje 30 m², bodde det visst 12 personer på det meste. Dette var i 1920-åra, før min far kjøpte eiendommen. Anonymkode: 4aa5b...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2018 #23 Del Skrevet 6. mai 2018 Mellom 100 og 200 kvmeter. Kommer jo også an på romfordeling og planløsning selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 6. mai 2018 #24 Del Skrevet 6. mai 2018 På 4.5.2018 den 10.12, Arkana skrev: Det kommer jo helt an på planløsning og hvilke behov man har, men en familie på fire klarer utmerket å bo på 80-100 kvm og mange klarer seg med langt mindre. Å ha store boliger på 200 kvm er luksus og ikke nødvendighet. Jeg er så enig i dette. Kjenner noen som bygde litt over 300, og mener at det er helt unødvendig så lenge man har god planløsning. Samboeren min har også vokst opp i et gigahus. Jeg tenker at jeg vil ha et praktisk og minst mulig hus med hode planløsninger. Tipper at vi kommer til å ende på ca 200, men det er fordi vi har en del allerede der planløsningen er dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. mai 2018 #25 Del Skrevet 6. mai 2018 Hvis planen uansett er å flytte ville jeg heller flytte nå og bytte barnehage enn å flytte senere og bytte skole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #26 Del Skrevet 7. mai 2018 19 timer siden, Arkana skrev: Hvis planen uansett er å flytte ville jeg heller flytte nå og bytte barnehage enn å flytte senere og bytte skole. om noen år så har vi råd til et større hus i dette nabolaget. Planen er ikke å flytte ut av skolekretsen. TS Anonymkode: 8b02f...250 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 7. mai 2018 #27 Del Skrevet 7. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: om noen år så har vi råd til et større hus i dette nabolaget. Planen er ikke å flytte ut av skolekretsen. TS Anonymkode: 8b02f...250 Synes din plan høres fornuftig ut. Hvor lang reisevei har du i dag? Byttet jobb for å begrense reisetid, den ekstra timen med mini hver dag er ikke mulig å sette en pris på 💕 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #28 Del Skrevet 7. mai 2018 33 minutter siden, Bokdamen skrev: Synes din plan høres fornuftig ut. Hvor lang reisevei har du i dag? Byttet jobb for å begrense reisetid, den ekstra timen med mini hver dag er ikke mulig å sette en pris på 💕 har ca 55 min reisevei nå, vil få 10 min om vi flytter dit jeg vil, men som samboer mener er for dyrt/lite.... Vi må uansett flytte fra der vi bor nå, men dette området virker veldig attraktivt for meg... Anonymkode: 8b02f...250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #29 Del Skrevet 11. mai 2018 Ville ikke låst seg på kvm, verken 100 eller 150, beliggenhet og planløsning kan ha mer å si. Beligenhet - barnehager i nærheten, at dere kan ha begge barna i samme barnehagen, og noe lekeplasser i nærheten, er veldig kjekt og vil gjøre hverdagen enklere og mindre stressende. Barna er små, 0 og 3 år. Her ville jeg kanskje prioritert at soverom for barna er i samme etasje hvor dere kan ha en liten tv-stue eller deres eget soverom. For du vil være nærme barna og ikke løpe opp og ned etasjer på kvelder og natt i noen år fremover. Det er mye vask med sånne små, så ville vært kjekt om det ikke var 2 etasjer imellom soverom og vaskerom. Sånn typisk som de bygger rekkehus, når alle soverom i 2 etasje men vaskerom er i kjelleren. lagringsplass og god plass i gangen. Blir så mye klær og sko i gangen med små barn. Alle vinterdress, parkdressen, regntøy som skal tørkes, sko for alt slags vær, osv. ellers må du se, trenger dere gjesterom? trenger dere egen tvstue eller kan du ha tv i stua? har dere hobbyer som krever plass, inne eller ute, kan garasjen brukes til det? men tenker du å flytte igjen om 7 år, da er din eldste er 10 og fortsatt på barneskolen, og minste er 7 og er i andre klasse. Du vil jo ikke risikere å måtte flytte da, og måtte bytte skole for begge barna? som jeg ser det, du enten må flytte om 3 år igjen, før eldste starter på skolen, eller da vente til yngste er ferdig med barneskolen. Anonymkode: 65440...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #30 Del Skrevet 11. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke låst seg på kvm, verken 100 eller 150, beliggenhet og planløsning kan ha mer å si. Beligenhet - barnehager i nærheten, at dere kan ha begge barna i samme barnehagen, og noe lekeplasser i nærheten, er veldig kjekt og vil gjøre hverdagen enklere og mindre stressende. Barna er små, 0 og 3 år. Her ville jeg kanskje prioritert at soverom for barna er i samme etasje hvor dere kan ha en liten tv-stue eller deres eget soverom. For du vil være nærme barna og ikke løpe opp og ned etasjer på kvelder og natt i noen år fremover. Det er mye vask med sånne små, så ville vært kjekt om det ikke var 2 etasjer imellom soverom og vaskerom. Sånn typisk som de bygger rekkehus, når alle soverom i 2 etasje men vaskerom er i kjelleren. lagringsplass og god plass i gangen. Blir så mye klær og sko i gangen med små barn. Alle vinterdress, parkdressen, regntøy som skal tørkes, sko for alt slags vær, osv. ellers må du se, trenger dere gjesterom? trenger dere egen tvstue eller kan du ha tv i stua? har dere hobbyer som krever plass, inne eller ute, kan garasjen brukes til det? men tenker du å flytte igjen om 7 år, da er din eldste er 10 og fortsatt på barneskolen, og minste er 7 og er i andre klasse. Du vil jo ikke risikere å måtte flytte da, og måtte bytte skole for begge barna? som jeg ser det, du enten må flytte om 3 år igjen, før eldste starter på skolen, eller da vente til yngste er ferdig med barneskolen. Anonymkode: 65440...04e Takk for tips. Som sagt mange fanger før. Vi tenker ikke å flytte ut av skolekretsen. Om 7 år har vi råd til større plass innenfor ‘vår’ skolekrets. Ts Anonymkode: 8b02f...250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #31 Del Skrevet 11. mai 2018 55 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for tips. Som sagt mange fanger før. Vi tenker ikke å flytte ut av skolekretsen. Om 7 år har vi råd til større plass innenfor ‘vår’ skolekrets. Ts Anonymkode: 8b02f...250 Vi var tre og bodde på 52 kvm. Planløsningen var bra og det gikk greit. Det var dør inn til stua og alle fikk litt privatliv. Barnet fikk det beste rommet mens vi foreldre klarte oss på et mindre rom. Det var god skapplass og boder. Kjenner andre som er småbarnsfamilier som f.eks. har leilighet på 82 kvm. Den ene familien er fire og har tre soverom. Men de har flere og store boder og garasje. For de var det viktig at det er sentralt og et godt miljø og nærhet til barnehage, skole og jobb. En venninne som er enslig har et hus på 248 kvm, men med bare ett gjesterom. To store stuer og et kjøkken som tar stor plass, for det meste gulvplass. Hvis jeg kunne velge ville jeg valgt den leiligheten barnefamilien som beskrevet over har. Anonymkode: 37472...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #32 Del Skrevet 19. mars 2019 On 5/6/2018 at 9:52 PM, Geirfuglen said: Jeg er så enig i dette. Kjenner noen som bygde litt over 300, og mener at det er helt unødvendig så lenge man har god planløsning. Samboeren min har også vokst opp i et gigahus. Jeg tenker at jeg vil ha et praktisk og minst mulig hus med hode planløsninger. Tipper at vi kommer til å ende på ca 200, men det er fordi vi har en del allerede der planløsningen er dårlig. Det er helt riktig, men det finnes gode grunner til å bygge stort uten at man trenger det. Vi arver tomt på et dyrt sted og å bygge smått ødelegger verdien av tomten. Sålenge man er komfortabel med lån og avdrag uten bekostning av andre ting du vil ha. Du får mye hus for prisen av en leilighet i Oslo når tomt er gratis. Bygge for å bo, investere og siden tjene når barna er ute. Vi ender på 280. Anonymkode: 304c6...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #33 Del Skrevet 19. mars 2019 Vi har 130kvm fordelt på tre etasjer og synes det går akkurat til oss fire, skulle gjerne hatt, om ikke større plass så bedre romløsning. Vi har tre soverom, to bad, stue, kjøkken, kjellerstue og et rom som er vaskerom kombinert med bad. Anonymkode: 60f50...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #34 Del Skrevet 19. mars 2019 Spørs vel hvor gamle barna er og om det er to gutter, to jenter eller en av hver? Hvis barna er samme kjønn holder det vel lenge med 2 soverom, ungene kan jo dele rom.. Ingen menneskerett å ha eget rom. Er det derimot en gutt og en jente ville jeg påstått 3 soverom. Hadde vært dritkleint å dele soverom med en søster når man var 11-12 og eldre... Anonymkode: b399f...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotYou Skrevet 19. mars 2019 #35 Del Skrevet 19. mars 2019 Hele husets størrelse syns jeg ikke er så viktig, men hvert barn bør ha egne soverom med rikelig størrelse (15kvm eller mer), evt loft/kjellerstue å trekke seg unna på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå