AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg og mannen er litt uenige. Hvor mange kvm. Mener du en familie på to voksne og to barn bør ha? Anonymkode: 8b02f...250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GiftMann38 Skrevet 4. mai 2018 #2 Del Skrevet 4. mai 2018 200 m2 , minst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Del Skrevet 4. mai 2018 Det kommer an på hva de har råd til LItt flåsete, kanskje, men det finnes jo ikke noe fasitsvar. Mitt ideal hadde kanskje vært en fireromsleilighet, slik at barna hadde hvert sitt rom, men det er ingen nødvendighet hvis det går på bekostning av økonomisk frihet. Nordmenn har også veldig store forventninger til plass, min svigerinnes familie i Japan bodde to foreldre, tre tenåringer og bestemor på 70 kvadratmeter Så jeg tenker at tre soverom er bra, to soverom er et minimum. Og at alt annet enn det egentlig handler om tilvalg, smak, behag og økonomi. Anonymkode: 50f76...3fb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. mai 2018 #4 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Det kommer jo helt an på planløsning og hvilke behov man har, men en familie på fire klarer utmerket å bo på 80-100 kvm og mange klarer seg med langt mindre. Å ha store boliger på 200 kvm er luksus og ikke nødvendighet. Endret 4. mai 2018 av Arkana 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 4. mai 2018 #5 Del Skrevet 4. mai 2018 Enig med @Arkana! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #6 Del Skrevet 4. mai 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på hva de har råd til LItt flåsete, kanskje, men det finnes jo ikke noe fasitsvar. Mitt ideal hadde kanskje vært en fireromsleilighet, slik at barna hadde hvert sitt rom, men det er ingen nødvendighet hvis det går på bekostning av økonomisk frihet. Nordmenn har også veldig store forventninger til plass, min svigerinnes familie i Japan bodde to foreldre, tre tenåringer og bestemor på 70 kvadratmeter Så jeg tenker at tre soverom er bra, to soverom er et minimum. Og at alt annet enn det egentlig handler om tilvalg, smak, behag og økonomi. Anonymkode: 50f76...3fb 43 minutter siden, Arkana skrev: Det kommer jo helt an på planløsning og hvilke behov man har, men en familie på fire klarer utmerket å bo på 80-100 kvm og mange klarer seg med langt mindre. Å ha store boliger på 200 kvm er luksus og ikke nødvendighet. Enig. Man trenger ikke 200 kvm + selv om det selvfølgelig er deilig med god plass. Da vi var 4, bodde vi i en bolig på 100 kvm med 3 soverom, 2 bad og ei stue. Kan huske vi tenkte at det hadde vært veldig praktisk med 1 stue til, for gjester og når barna ble større og tenåringer. Bedre å ha økonomisk handlefrihet enn å ha størst mulig bolig. Anonymkode: 30915...553 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Del Skrevet 4. mai 2018 Hvis barna skal ha vært sitt soverom er nok 90-100 kvm kjekt å ha Anonymkode: 85aae...859 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #8 Del Skrevet 4. mai 2018 Bodde i årevis i kun hovedetg i huset (110m2) gikk bra det, men etter barna ble større var det helt greit å få dem i kjelleren ca 110 der også, (men luksus ? Nei, man prioriterer, boligen kostet 1,1 for ca 10 år siden, hadde vi bodd mer sentralt, måtte vi nøyd oss med mindre Anonymkode: b6b0e...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #9 Del Skrevet 5. mai 2018 Det kommer jo an på hvor man bor, da. Om en familie bor sentralt i Oslo er det naturlig at de har mindre plass enn hvis de bor i en mindre by. Selv bor jeg alene på 135 kvm og trives godt med det. Naboene bor fem stykker i et prikk likt hus. Anonymkode: e6026...9db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #10 Del Skrevet 6. mai 2018 Vi bor 5 pers på 125 kvadrat og skulle gjerne hatt større plass. Har gudskjelov stor hage, lagringsloft og dobbel garasje ellers hadde vi nok sett oss rundt etter noe større. Jeg er velsig ryddig og systematisk av meg som person men mannen min er dessverre rotete. Det er det som skaper mest gnisninger og krangling oss i mellom; at den lille plassen vi har stadig ser bomba ut. Anonymkode: 8987e...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #11 Del Skrevet 6. mai 2018 Vi er 4 og bor på 100 kvm pr nå, men holder på å bygge ut litt. Vårt største problem er lagringsplass, da det ikke finnes bod i huset. Tørking av klær må skje i stua og det er ikke praktisk eller særlig bra for innemiljøet. Så vi bygger ut for å få lagringsplass og vaskerom. Anonymkode: b1825...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #12 Del Skrevet 6. mai 2018 ts, her. Jeg prøver altså å få mannen min med på en bolig på 100 kvm., med 4 soverom og en liten loftstue. Våre barn er 3 og 0, så jeg tenker vi kan bo her i 7 år ca. Frem til da så er jo barn interessert i å være nærmest mulig foreldrene sine? Mannen min mener 150 kvm er et absolutt minimum for vår familieitørrelse, men da må vi langt ut av området vårt, sønnen vår må bytte barnehage etc.... Hva ville du gjort? Anonymkode: 8b02f...250 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #13 Del Skrevet 6. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er 4 og bor på 100 kvm pr nå, men holder på å bygge ut litt. Vårt største problem er lagringsplass, da det ikke finnes bod i huset. Tørking av klær må skje i stua og det er ikke praktisk eller særlig bra for innemiljøet. Så vi bygger ut for å få lagringsplass og vaskerom. Anonymkode: b1825...78a det er veldig sant. Vi hart mulighet for å bygge garasje, med stor bod i bakhånd, men ellers har vi bare en bod på 7 kvm. som ikke er i direkte tilknytning til boligen. Ellers så har vi hage og barnevennlige omgivelser.... TS Anonymkode: 8b02f...250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 6. mai 2018 #14 Del Skrevet 6. mai 2018 Etter prioriteringer. Det viktigste er at barna får hvert sitt rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #15 Del Skrevet 6. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: ts, her. Jeg prøver altså å få mannen min med på en bolig på 100 kvm., med 4 soverom og en liten loftstue. Våre barn er 3 og 0, så jeg tenker vi kan bo her i 7 år ca. Frem til da så er jo barn interessert i å være nærmest mulig foreldrene sine? Mannen min mener 150 kvm er et absolutt minimum for vår familieitørrelse, men da må vi langt ut av området vårt, sønnen vår må bytte barnehage etc.... Hva ville du gjort? Anonymkode: 8b02f...250 I så fall må jo barna bytte skole om 7 år og det er verre enn å bytte bhg nå. Anonymkode: 8987e...ad7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #16 Del Skrevet 6. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I så fall må jo barna bytte skole om 7 år og det er verre enn å bytte bhg nå. Anonymkode: 8987e...ad7 "MÅ" ikke, vi kan (i følge meg) bo her lenger, og om ikke så kan vi ha råd til å kjøpe noe større her i nærområdet da... TS Anonymkode: 8b02f...250 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #17 Del Skrevet 6. mai 2018 På 4.5.2018 den 10.05, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen er litt uenige. Hvor mange kvm. Mener du en familie på to voksne og to barn bør ha? Anonymkode: 8b02f...250 100 kvm mener nå jeg er minst og mens barna er små kan de klare seg med å dele rom. Men så fort en av de nærmer seg tenårene bør de få hvert sitt. Anonymkode: cbcd1...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 6. mai 2018 #18 Del Skrevet 6. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: ts, her. Jeg prøver altså å få mannen min med på en bolig på 100 kvm., med 4 soverom og en liten loftstue. Våre barn er 3 og 0, så jeg tenker vi kan bo her i 7 år ca. Frem til da så er jo barn interessert i å være nærmest mulig foreldrene sine? Mannen min mener 150 kvm er et absolutt minimum for vår familieitørrelse, men da må vi langt ut av området vårt, sønnen vår må bytte barnehage etc.... Hva ville du gjort? Anonymkode: 8b02f...250 100 kvm holder til barna barna blir tenåringer i hvertfall. Hvordan bor dere nå da? En familie på fire må ikke ha 150 kvm. Litt eldre rekkehus er gjerne rundt 100, og mange familier bor jo sånn til barna flytter ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #19 Del Skrevet 6. mai 2018 19 minutter siden, tirben skrev: 100 kvm holder til barna barna blir tenåringer i hvertfall. Hvordan bor dere nå da? En familie på fire må ikke ha 150 kvm. Litt eldre rekkehus er gjerne rundt 100, og mange familier bor jo sånn til barna flytter ut. vi bor sentralt på 60 kvm. med to soverom, så det er jo overmodent at vi flytter, med to barn. Vi er bare litt uenige om hvor langt ut vi må flytte. Jeg verdsetter tid sammen med barna i hverdagen, og da vil jeg ikke flytte så jeg har 50 min pendling for å få de ekstra 50 kvm... TS Anonymkode: 8b02f...250 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 6. mai 2018 #20 Del Skrevet 6. mai 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: vi bor sentralt på 60 kvm. med to soverom, så det er jo overmodent at vi flytter, med to barn. Vi er bare litt uenige om hvor langt ut vi må flytte. Jeg verdsetter tid sammen med barna i hverdagen, og da vil jeg ikke flytte så jeg har 50 min pendling for å få de ekstra 50 kvm... TS Anonymkode: 8b02f...250 Det er veldig viktig! Synes 4 soverom og to stuer høres mer enn stort nok ut for en småbarnefamilie. Reisetid er veldig viktig når man har små barn. Støtter deg i 100 % i at nærhet er viktigere enn størrelse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå