Gå til innhold

Maskinklippe pelsen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en phalene og vi bor i varmere strøk så vil gjerne gi hun en sommerklipp. Men jeg er litt redd for hvordan pelsen kommer ut igjen? Har lest at med pomeranien så vil pelsen som kommer ut igjen være ødelagt og den kan miste pelsen helt her og der.. Noen med erfaring? Jeg vil klippe hun ganske kort siden her er så varmt, i tillegg er det mye styr med den pelsen når hun er mye i vannet osv. 

Hunden er adoptert, ellers hadde jeg aldri valgt en hund med så mye pels 😅

Anonymkode: a5dd8...2a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pelsen isolerer mot varmen. Ville i så fall kun klipt under buken slik at den får avkjøling når den ligger. Men å klippe hele kroppen er ikke lurt, selv om det kanskje ser fryktelig varmt ut.

Anonymkode: 2aceb...b91

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pelsen isolerer mot varmen. Ville i så fall kun klipt under buken slik at den får avkjøling når den ligger. Men å klippe hele kroppen er ikke lurt, selv om det kanskje ser fryktelig varmt ut.

Hvorfor mener du det ikke er lurt? Fordi den isolerer mot varmen? Er ikke bare varmen som er problemet, hun elsker å bade og det er vanskelig å få ut alt saltvannet pga tykk pels og da ender det med at hun klør og vi må spyle henne enda en gang... 😕 Og hun bader ofte, vil ikke ta fra hun den gleden, en av plussene ved å bo i varmere strøk.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du det ikke er lurt? Fordi den isolerer mot varmen? Er ikke bare varmen som er problemet, hun elsker å bade og det er vanskelig å få ut alt saltvannet pga tykk pels og da ender det med at hun klør og vi må spyle henne enda en gang... 😕 Og hun bader ofte, vil ikke ta fra hun den gleden, en av plussene ved å bo i varmere strøk.

Du skrev at det var på grunn av varmen å jeg svarte deretter. Men ja, når sola steker så gjør pelsen at hunden ikke blir alt for varm, fjerner man all pelsen fjerner man også isoleringsevnen og hunden kan bli fryktelig varm. 

Skrevet

Maskinklipper min pekingeser, pelsen blir like fin etter den vokser ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg maskinklipper min malteser, og pelsen er akkurat lik når den vokser ut igjen

Anonymkode: fd870...08b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...