Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en SA for 4 uker siden. Vi fortsatte prøvingen videre, og jeg tok eggløsningstest som var positiv for 9 dager siden. Vanligvis får jeg kjempeømme bryst rett etter eggløsning, som varer nesten til TR. Men denne gangen har jeg ikke hatt ømme bryst i det hele tatt og alt føles bare annerledes. For to dager siden kjente jeg at jeg begynte å få halsbrann og fikk et ørlite håp om at det er noe på gang (det var et tydelig symptom sist). Jeg tok en graviditetstest i går som var svaaaaaakt positiv innen fristen (måtte myse men skimtet en liten rosa strek), og når jeg så på den etter at tiden var gått ut var den tydelig positiv. I dag har imidlertid halsbrannen forsvunnet, dagens test var like svak positiv, hvis ikke svakere, og puppene forblir følelsesløse. 

Jeg hadde svært ømme bryst den gangen jeg var gravid. Er det noen her som har erfaringer med varierende symptomer mellom graviditetene? Eventuelt erfaring med symptomer på graviditet rett etter en SA? Tenker da har jo hormonene akkurat gått ut av kroppen og de er kanskje ikke like "ukjente". Ikke vet jeg, men blir takknemlig om noen har erfaringer de vil dele!

Videoannonse
Annonse
Gjest BethD
Skrevet (endret)

Du kan fortsatt ha hCG etter SA’en i kroppen i mange uker etterpå ...har du fått negativ test etterpå? 

Endret av BethD
Skrevet
5 minutter siden, BethD skrev:

Du kan fortsatt ha hCG etter SA’en i kroppen i mange uker etterpå ...har du fått negativ test etterpå? 

Ja, jeg sjekket for to uker siden og den var helt blendahvit. Så jeg føler meg helt trygg på at det ikke er noe som henger igjen derifra. Jeg tror kanskje at det var noe på gang et lite øyeblikk siden jeg fikk svakt positiv test, men har påfølelsen at det var forbipasserende og at toget nå har gått for denne perioden. Er likevel ikke helt sikker og synes det er så utrolig rart at kroppen oppfører seg så forskjellig fra vanlig og fra sist graviditet.

Gjest BethD
Skrevet

Da kan det være du er gravid på nytt..:)

Skrevet

Det kan være, men magefølelsen er litt skiftende. Det er så rart når jeg har så lite symptomer i forhold til forrige gang (men fremdeles forskjellig fra normal følelse i kroppen mellom EL og IKM). Kjenner liksom minimalt med mensmurringer og ømme bryst som jeg har til vanlig + hadde det ganger 10 den måneden jeg ble gravid.

Jeg lurte mest på om andre hadde opplevd at symptomene er så forskjellige fra en graviditet til en annen, og evt om andre også hadde konkrete endringer i symptom ved en graviditet som skjedde rett etter en SA. 

Gjest BethD
Skrevet

Jeg har opplevd to graviditeter nylig.. en i februar og en i mars... 

Den i februar endte i SA 4+3 men hadde absolutt ingen symtpom utenom ømme brystvorter.. 

Men med den i mars hadde jeg ømme bryst.. innover mot armhulen,på begge to.. 

To helt forskjellige symptom og jeg kjente ikke igjen at det var symptom engang ... 

Så man kan helt fint ha forskjellige opplevelser av to forskjellige svangerskap :)

endte dårlig dette også da men opplevelsene er vel de samme som hos andre :)

Skrevet

Takk for svar BethD :) Er vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente og se. 

Gjest BethD
Skrevet
4 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

Takk for svar BethD :) Er vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente og se. 

Ja :) det er egentlig det eneste å gjøre..Jeg håper du får resultatet du ønsker :D

Skrevet

Takk BethD. Fikk tydelig positiv i dag, så det var jo egentlig mye svar i det! Jeg forstår meg virkelig ikke på kroppen og hvordan to «like» ting kan oppleves så forskjellig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...