Gjest TiaMaria25 Skrevet 24. februar 2005 #1 Skrevet 24. februar 2005 Jeg har utsatt og utsatt å rydde opp i håret mitt. Jeg har tjukt og litt krøllete hår. Det er en floke som har vært der en måneds tid som nå har utvikla seg til en tjukk dread (s?). Noen tips? Får den ikke ut med masse balsam, det har jeg prøvd allerede. Nå gjemmer jeg den i hestehalen, men det er litt kjipt å vite at den er der. Må jeg klippe den av?
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #2 Skrevet 24. februar 2005 En floke som har fått være i håret og utvikle seg i over en måned, og ikke går ut med balsam, ja da tror jeg du må vurdere saksa ja... Hmm.. floker får ikke lovt il å være i håret mitt ett døgn engang, langt mindre en måned...
Gjest TiaMaria25 Skrevet 24. februar 2005 #3 Skrevet 24. februar 2005 virkelig? et døgn maks på floker? hmm. barnelærdom for noen - helt nytt for meg
Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2005 #4 Skrevet 24. februar 2005 Pøs på med balsam i vått hår, og prøv å gre den ut nedenfra. Du kan nok miste endel hår, men jeg tror at det er bedre enn å gå rett på med saksa.
Gjest TiaMaria25 Skrevet 24. februar 2005 #5 Skrevet 24. februar 2005 har prøvd det, fikk ut litt, men langt fra alt. skal stusse håret i dag, får se om frisøren får det til. stakkar, sikkert ikke det kuleste å servere henne
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #6 Skrevet 24. februar 2005 virkelig? et døgn maks på floker? hmm. barnelærdom for noen - helt nytt for meg Ehh.. å gre håret morgen og/eller kveld er ganske naturlig for de fleste jeg kjenner.... Jeg går da ikke på jobb med floker i håret mitt. Jeg går heller ikke til sengs med floker, så egentlig er et et halvt døgns levetid, max.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #7 Skrevet 24. februar 2005 Ehh.. å gre håret morgen og/eller kveld er ganske naturlig for de fleste jeg kjenner.... Jeg går da ikke på jobb med floker i håret mitt. Jeg går heller ikke til sengs med floker, så egentlig er et et halvt døgns levetid, max. Jeg har stritt hår, men børster da ikke håret hver dag, siden det er veldig tykt. Hadde en floke i nakken i en drøy uke en gang etter at jeg hadde tupert det før en fest. Det tok sin tid å kvinne seg opp til å gå løs på den (floken altså, ikke festen.)... Hadde sikkert ikke orka å gå løs på håret mitt med børste hver dag dersom jeg hadde hatt krøller. TiaMaria25: Håper frisøren får ordna det. Ellers vil det uansett kanskje ikke synes så godt at det er klipt av hvis håret ditt er stort og krøllete? Lykke til! :-)
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2005 #8 Skrevet 24. februar 2005 dread (s?) En dreadlock, flere dreads Så til saken! Jeg hadde to hårbulker ut som så ut som dreadballer baki nakken under det andre håret, så sikkert ut som testikler, vet ikke jeg, men saken er at frisøren ikke fikk disse opp og klippa dem av, heldigvis var de under håret da.
Gjest sheridans Skrevet 25. februar 2005 #9 Skrevet 25. februar 2005 og det tekniske uttrykket er: "jaha frøken, du har visst grodd testikler i hodet. vi må nok foreta et inngrep og klippe dem av før de blir fullstendig utviklet....."
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #10 Skrevet 25. februar 2005 Jeg har stritt hår, men børster da ikke håret hver dag, siden det er veldig tykt. Hadde en floke i nakken i en drøy uke en gang etter at jeg hadde tupert det før en fest. Det tok sin tid å kvinne seg opp til å gå løs på den (floken altså, ikke festen.)... Hadde sikkert ikke orka å gå løs på håret mitt med børste hver dag dersom jeg hadde hatt krøller. TiaMaria25: Håper frisøren får ordna det. Ellers vil det uansett kanskje ikke synes så godt at det er klipt av hvis håret ditt er stort og krøllete? Lykke til! :-) Du hadde ikke orka å gå løs på håret med børste, jeg hadde ikke orka å la en floke være der i en måned... Jeg har ikke kjempetykt hår, men litt tykt er det, og krøller, men "store krøller", ikke sånne små som er floker bare man ser på dem. Men uansett faller det meg ikke inn å gå på jobb med floker i håret...
Gjest TiaMaria25 Skrevet 25. februar 2005 #11 Skrevet 25. februar 2005 Floka er long gone! Frisøren måtte klippe litt i den for å løsne på den, men den måtte ikke klippes rett av :-) Gre det tjukke krøllete håret mitt hver dag kommer jeg aldri til å begynne med, men av og til er nok lurt...
Suzy Skrevet 25. februar 2005 #12 Skrevet 25. februar 2005 Gre det tjukke krøllete håret mitt hver dag kommer jeg aldri til å begynne med, men av og til er nok lurt... Nå høres jeg sikkert skikkelig bitch ut.. menom du ikke gidder å stelle håret ditt så skjønner jeg virkelig ikke hva du skal med langt hår. Er det for tykt til å kunne holdes i orden når det er langt så klipp det av! Ta det i beste mening
Gjest Gjesta Skrevet 25. februar 2005 #13 Skrevet 25. februar 2005 Du kan jo begynne å bruke en leave-in-balsam som gir fuktighet uten at håret blir fett og ekkelt. Da vil også håret floke seg mindre. Potion 9 fra Sebastian er kjempebra, det er en geleaktig krem som er veldig konsentrert. Men slike leave-ins finnes i mange ulike utførelser, og i mange prisklasser, jeg har også sett fra blant annet Dove.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #14 Skrevet 25. februar 2005 Nå høres jeg sikkert skikkelig bitch ut.. menom du ikke gidder å stelle håret ditt så skjønner jeg virkelig ikke hva du skal med langt hår. Er det for tykt til å kunne holdes i orden når det er langt så klipp det av! Ta det i beste mening Jeg har tjukt langt (nydelig iflg andre) krøllete hår, som ikke ser bra ut når det er gredd gjennom hver dag, da forsvinner strukturen og krøllene. Men for å unngå floker må jeg nok gre det av og til.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #15 Skrevet 25. februar 2005 Uansett bør det jo gres sånn litt oftere enn med over en måned mellom hver gang da... Fatter ikke at noen går ut med sånne floker i håret jeg... Jeg er ikke den mest pertentelige i verden, men aldri om jeg ville gått ut med store floker i håret, såpass uflidd viser jeg meg ikke. Mitt hår gres med en gov børste eller en veldig grovtindet kam, nettopp for å bevare krøller og struktur (men det kommer da tilbake etter hver vask også... og man vasker da håret innimellom, selv om man ikke gidder gre det??)
Gjest TiaMaria25 Skrevet 25. februar 2005 #16 Skrevet 25. februar 2005 er du redd for at folk drar andre beslutninger om deg hvis du har en floke i håret? i såfall er det litt avslørende for din egen del...Jeg mener; tenker du at andre er sjuskete (hva nå enn det er ) hvis de har en floke? Er ikke det litt 50-tallsholdning? et strøkent ytre er rett og slett kjedelig. slæpp dæ laus! jeg ville bare ha hjelp til å få ut en floke jeg, trenger ikke moralpreken, og trives utmerket med håret mitt
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #17 Skrevet 25. februar 2005 Nja, 50-talls eller ei, jeg vasker kroppen og grer håret daglig. Jeg er ikke redd for at andre "drar slutninger om meg", jeg bare foretrekker å se ut som om jeg.. vel, ja nettopp grer håret og vasker meg. Derfor gjør jeg det. Jeg anser det å gå ut med store floker som uflidd. Og jeg vil ikke være uflidd. Du har ikke problemer med å ferdes med floker, og da får du bare gjøre det da. Jeg bare synes det er rart at du anser det å gre håret som noe unormalt... Men for all del, du har fått ut flonken din, og da er du vel fornøyd. Men, for å unngå at det skjer igjen er det en fordel å gre håret litt oftere. Flokene blir ikke så store om du grer det jevnlig, nemlig. Flokene vokser seg større over tid. Forøvrig, du må nok vite hva "sjuskete" er, for det utrykket var det du som brakte inn, jeg sa uflidd jeg. Kall det sjuskete om du vil. Om folk ikke grer håret på over en måned, ikke får ut floker, ja da anser jeg det som uflidd. Jeg grer håret og vasker meg. Men et "strøken 50-talls utseende" har jeg ikke nødvendigvis av den grunn.. Men, noe får meg til å tro at du ikke er så veldig gammel, så du syens sikkert jeg er uuuuuurgammel, og håååååpløs siden jeg altå er tilhenger av genrell hygiene og flid Hver sin smak. Jeg grer håret. Du klipper ut floker. Hvert vårt valg. Og så går vi videre i livet uten at vi trenger å la oss plages av at ikke alle andre er enige med oss
Pip Skrevet 1. mars 2005 #18 Skrevet 1. mars 2005 Artig diskusjon dette! For det første: Supert at floka er ute, TiaMaria! Så: Eg har sjølv laaaaangt, veldig tjukt hår med krøll, og til dykk som er sååååå forskrekka over at TiaMaria ikkje børstar hårert dagleg: Det har eg aldri gjort, og kjem aldri til å gjere. For det første er børsting killer for håret mitt (brukar kun kam), for det andre trengst det ikkje! Eg brukar balsam kvar hårvask, og greier håret godt ut med grovtinda kam etterpå. Og that's it, fram til neste hårvask. Moralen er (trur eg): Det er skilnad på hår og hårtypar, og dine vanar er ikkje alltid idèelle for alle andre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå