AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Hei! Jeg har arbeidshelg, men har fått veldig hovene mandler i natt. I går hadde jeg vondt i halsen og 38,2 i feber. Dette er lav feber til å være meg, da Jg alltid får hvertfall 40+ når jeg er dårlig. Jeg har bare 36,5 i kroppstemperatur når jeg er frisk, så 38,2 er feber, men kroppen fungerer om den må. Jeg jobber på sykehus og har nettopp startet. Vet ikke hvor strengt det er der for å være ærlig. Det virker ikke som jeg har feber nå, men klarer bare så vidt å svelge. Dette kan jo gå over i løpet av dagen og problemet er ikke formen min, men Evt. Smitte av pasienter. Jeg jobber på medisinsk sengepost dersom det har noe å si. Anonymkode: 0a349...d72
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Halsbetennelse er ikke særlig smittsomt. Anonymkode: f8fd4...3d9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 Hvis du jobber på sykehus så bør du vite følgende; feber er temp over 38 grader uavhengig av hva temperaturen din pleier å være. Er du syk så er du syk og holder deg hjemme, men da bør du ringe på jobb med en gang så de har sjans til å skaffe folk for deg i helgen, siden det ikke er så lett på kort varsel. Anonymkode: 38a22...9b5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du jobber på sykehus så bør du vite følgende; feber er temp over 38 grader uavhengig av hva temperaturen din pleier å være. Er du syk så er du syk og holder deg hjemme, men da bør du ringe på jobb med en gang så de har sjans til å skaffe folk for deg i helgen, siden det ikke er så lett på kort varsel. Anonymkode: 38a22...9b5 Jeg vet at det er heter feber når det er over 38 grader? Skrev i innlegget at jeg hadde feber, og poengterte det flere ganger at det er feber, men kroppen min fungerer OK helt til jeg har 40. Da begynner jeg å få feberfølelse. Jeg har vært på jobb med 41 i temp, men ble lagt inn dagen etter med 42. Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg ønsker svar på om vond hals kan smitte. Jeg skal ringe sjefen min kl. 8, men nattevaktene får ikke gjort noe med problemet før hun kommer på jobb uansett. Anonymkode: 0a349...d72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå