Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si at jeg har hatt bra hud til nå, men plutselig har det skjedd noe :( har blitt 40, og fått porer, tørr hud og kjenner ikke huden min igjen...

Til nå har jeg brukt ulike merker, helt uten mål og mening. Hvor skal jeg starte for å finne noe som passer til meg? Og er det noen 40-åringer der ute som har en god serie å anbefale? Hudpleiere anbefaler jo bare det de tilfeldigvis selger der de jobber....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg egentlig å dra innom en sallong. Fortell om disse tingene og la dem ta en titt, så kan det hende de har noen hudbehandlinger de kan anbefale deg. Jeg personlig har testet ut flere ulike produkter fra 100 kr og helt opp til 1200 kr. Det funket ikke på meg, men kanskje det funker på andre? Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor da, men om du bor i Oslo så vil jeg råde deg til å være forsiktig med beautyalle/beautyale eller hva det heter. Har lest litt for mange skremmende innlegg på kg, men man vet jo aldri om dette er konkurrenter eller om det faktisk er sant da. 

Anonymkode: 3a857...5fa

AnonymBruker
Skrevet

Var også litt "motstander" av å høre på salonger før jeg også, men nå i dag er salongene veldig opptatt av godt rykte og ekte resultater, og ikke bare å selge produkter. Huden min ble helt anderledes etter at jeg fikk anbefaler Elixir hudpleie på en salong :) Forferdelig dyre produkter da, så etter en stund fant jeg andre produkter med samme ingredienser i til en brøkdel av prisen på nett.

Kan se for meg at glycolsyre krem og et C vitamin serum kan hjelpe deg.
Ellers er porer vanlig aldringstegn for huden blir mindre elastisk og porene trekker seg da ikke sammen på samme måte som før men vider seg ut :(

Anonymkode: 00fd6...6b9

Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var også litt "motstander" av å høre på salonger før jeg også, men nå i dag er salongene veldig opptatt av godt rykte og ekte resultater, og ikke bare å selge produkter. Huden min ble helt anderledes etter at jeg fikk anbefaler Elixir hudpleie på en salong :) Forferdelig dyre produkter da, så etter en stund fant jeg andre produkter med samme ingredienser i til en brøkdel av prisen på nett.

Kan se for meg at glycolsyre krem og et C vitamin serum kan hjelpe deg.
Ellers er porer vanlig aldringstegn for huden blir mindre elastisk og porene trekker seg da ikke sammen på samme måte som før men vider seg ut :(

Ja Elixir produktene er dyre. Hvilke produkter har du erstattet de med? Og får du like bra resultat?

Endret av Lalala123
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Lalala123 skrev:

Ja Elixir produktene er dyre. Hvilke produkter har du erstattet de med? Og får du like bra resultat?

Byttet ut Niactil til 900 kr med en salisylsyre rens fra Garnier som koster rundt 40 kr, og The Ordinary sitt Niacinamide serum til rundt 160 kr.  (salisylsyre og niacinamide er de to viktigste ingrediensene i niactil i tillegg til de fuktgivende ingrediensene da.. så jeg leter fortsatt etter den perfekte fuktighetskrem) 
Huden har hvertfall ikke blitt forværret :)

Byttet ut Smoothing cream med glycolsyre til 5-600 kr  med en flaske glycol syre med samme prosent (10%)  fra nett til rundt 100 lappen, og COSRX sin One Step Acne Pad som inneholder glycolsyre. Den koster rundt 150.  Bruker flasken 1-2 ganger i mnd og padsene 2 ganger i uka.

AnonymBruker
Skrevet

Om Niactil hadde vært billigere hadde jeg fortsatt med Niactil for det er veldig handy med alt i ett produkt, og jeg har nok kanskje noe grovere porer nå enn hva jeg hadde når jeg brukte niactil hver dag. Men ikke noe andre registrerer. Har hitill ikke brukt Niacinamide serumet daglig, så skal starte med det nå for å se om det hjelper. Det var så høy prosent på den fra The Ordinary forhold til i Niactil så jeg ville trappe sakte opp og bare bruke noen ganger i uka de første par månedene.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Byttet ut Niactil til 900 kr med en salisylsyre rens fra Garnier som koster rundt 40 kr, og The Ordinary sitt Niacinamide serum til rundt 160 kr.  (salisylsyre og niacinamide er de to viktigste ingrediensene i niactil i tillegg til de fuktgivende ingrediensene da.. så jeg leter fortsatt etter den perfekte fuktighetskrem) 
Huden har hvertfall ikke blitt forværret :)

Byttet ut Smoothing cream med glycolsyre til 5-600 kr  med en flaske glycol syre med samme prosent (10%)  fra nett til rundt 100 lappen, og COSRX sin One Step Acne Pad som inneholder glycolsyre. Den koster rundt 150.  Bruker flasken 1-2 ganger i mnd og padsene 2 ganger i uka.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om Niactil hadde vært billigere hadde jeg fortsatt med Niactil for det er veldig handy med alt i ett produkt, og jeg har nok kanskje noe grovere porer nå enn hva jeg hadde når jeg brukte niactil hver dag. Men ikke noe andre registrerer. Har hitill ikke brukt Niacinamide serumet daglig, så skal starte med det nå for å se om det hjelper. Det var så høy prosent på den fra The Ordinary forhold til i Niactil så jeg ville trappe sakte opp og bare bruke noen ganger i uka de første par månedene.

Interessant, dette skal jeg sjekke ut😊 Jeg tenker at så lenge produktene også ikke innholder mineraloljer etc så er jo det bare å prøve seg frem for å finne noe tilsvarende slik du nevner, med hoved- virkestoffene. 

Skrevet

Anbefaler deg absolutt å dra til en salong, de vet hva de driver med. Solkrem burde du også bruke hver dag i ansiktet, faktor 50!

Skrevet

Ts: Det kan være lurt slik andre sier her også, å bestille en time hos hudpleier. De har dyre, men som regel veldig bra produkter for alle  hudtyper. Og så kan de hjelpe deg med å finne ut hvilken hudtype du har og hvilke produkter med hvilke virkestoffer som vil hjelpe utifra din hudtilstand og hudtype. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lært mye av Caroline Hirons sin blogg og Paula's Choice sin hjemmeside, og vil også slå et slag for the Ordinary. Caroline Hirons har fine "fact sheets" for ulike utfordringer, og jeg synes det ga veldig mening hva hun sa om å legge mest penger i produkter som skal være i kontakt med huden din over lengre tid - altså kremer og serum, snarere enn rens og peeling. Hun har litt vel dyr smak og er kanskje sponset, men synes hun har mye god informasjon.

Jeg fikk en retinolkrem på resept av legen min da jeg spurte (det er noe man skal være forsiktig med dersom man skal f.eks. amme, tror det er noe av grunnen til at man trenger resept). Kan være en god idé nå som huden din har innsett at den er voksen - bare husk å lese deg opp på hva retinol er og hvordan man bør gå frem. Og SPF 50 - alltid.

Anonymkode: 703b9...ce2

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg brukte Elixir i flere år og synes de har helt supre produkter, men veldig dyrt. Jeg byttet til The Ordinary. Istedenfor Niactil fra Elixir bruker jeg nå The Ordinary Niancinimide (denne innholder 10%, mens Elixir Niactil inneholder 4%) så du får mye mer for pengene. Alle uavhengig av hudtype burde bruke niancinimide. 

Jeg pleide å bruke syre pads fra Elixir, nå bruker jeg The Ordinary AHA isteden. Like bra.

Jeg blander noen dråper niancinimide i min ansiktskrem på morgen (da jeg synes konsistensen er litt "rar" og ikke er så god under sminke) men på kvelden øser jeg på med niancinimide på ansiktet.

Jeg er 34 år og har blandingshud, blir blank i t-sone, kan også ha ujevn hudtone, kan bli tørr på høsten/vinteren.

Mitt regime er som følger:

Glycolic toner fra The ordinary morgen

Noen dråper niancinimide blandes i ansiktskremen, morgen

Jeg bruker Khiels ultra facial cream med solfaktor 30 (det er viktig å bruke solfaktor når man bruker syrer, også på høst/vinteren)

1-2 ganger pr. Uke bruker jeg The Ordinary AHA maske i 10 min

Jeg er avhengig av niancinimide og bruker denne ofte på kvelden, og tar deretter på retionoid fra The Ordinary, men når jeg trenger ekstra fukt bruker jeg Hylranoid acid og Weleda Skin food på kvelden.

De produktene som gjør mest for min hud er garantert The Ordinary Niancinimide og The Ordinary AHA - disse må jeg ha i skapet og de jevner ut hudtonen, minsker porer.

Som bodylotion anbefaler jeg en med syrer. F.eks Paulas Choice AHA - slipper inngrodde hår og den fjerner død hud og røde prikker.

Jeg bruker Mario Badescu sin AHA bodywash innimellom, men på sommeren er den et must. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...