Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #1 Del Skrevet 24. februar 2005 Hvordan forklarer man hva en pedofil er til et barn pa 10 aar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vinter Skrevet 24. februar 2005 #2 Del Skrevet 24. februar 2005 Hva med å si at det finnes fremmede eller voksne mennesker som ikke er snille. Forklar barnet at han/hun gjør ting som voksne eller andre ikke har lov til å gjøre. Forklar barnet at alle mennesker har en kropp som de selv bestemmer over og at andre ikke har lov eller rett til til å ta på eller berøre dem hvis se selv ikke ønsker det. Barn har en veldig sterk følelse for hva som er rett og hva som er galt. Jeg tror det er viktig å forsterke barns selvhevdelse slik at de tør å si nei dette vil jeg ikke værer med på. Forklar barnet at det ikke skal prate med fremmede mennesker eller la seg lokke med, godis, søte valper, kattunger, leker eller andre ting. Fortell at det ikke er alle som tenker på barnets beste eller at det skal ha det bra og at det derfor er viktig at det tør å sette grenser. Si at det er lov til å si at deg vil jeg ikke prate med eller si at deg vil jeg ikke være sammen med. Barn vet at alle ikke er snille, det viktigste er at du forteller barnet hva det skal gjøre hvis noen tar seg friheter som det ikke har rett til. God kommunikasjon og tillit er nøkkelen. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2005 #3 Del Skrevet 24. februar 2005 En pedofil er en som har lyst til å ha sex med barn. En pedofil er en som er syk i hodet, som man ikke skal si er direkte slem, men som en skal passe seg for. Du skal aldri bli med fremmede noe sted, og dersom du, eller noen du ser blir forsøkt tatt med bort av fremmede skal du sloss alt du orker, bite, klore, og ikke minst skrike alt du kan. Omtrent dette har jeg sagt til mine barn fra de var fem seks år. Det skal sies at de er over gjennomsnittet opplyste når det gjelder både biologi og psykologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 24. februar 2005 #4 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har en tante som er barnevernspedagog.Da sønnen var ca 5-6 år,så ble han forklart om skumle menn han måtte passe seg for osv.. (hun er som sagt bv.pedagog,og oppdrar sønnen "etter boka"..noe som tydligvis ikke alltid er like bra) Resultatet ble at han var så redd for disse skumle menneskene han ble fortalt om,at han ikke torde gå over til kompisen i nabohuset. Jeg synes det er for tidlig å forklare om pedofili til en 5-åring. Men når det gjelder en på 10,så er jeg enig med svaret til vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 25. februar 2005 #5 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg har en tante som er barnevernspedagog.Da sønnen var ca 5-6 år,så ble han forklart om skumle menn han måtte passe seg for osv.. (hun er som sagt bv.pedagog,og oppdrar sønnen "etter boka"..noe som tydligvis ikke alltid er like bra) Resultatet ble at han var så redd for disse skumle menneskene han ble fortalt om,at han ikke torde gå over til kompisen i nabohuset. Jeg synes det er for tidlig å forklare om pedofili til en 5-åring. Men når det gjelder en på 10,så er jeg enig med svaret til vinter. hei godt og se at og fagfolk kan gjøre feil men jeg reagerer litt på at hun oppdro så etter voka jeg kjenner og en som er barnevernp+edagog og der er barna opdratt alt annet en etter boka men der jo jo og at skomakerens banr går usålede jeg tror nok at vis en skal ha en slik job så bør banra komme før utfdanmnelsen det er også feil og si at det bare dreier seg om menn hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 25. februar 2005 #6 Del Skrevet 25. februar 2005 hei jeg er litt enig ,ed første og tex men jeg vil begynne med og svare med og forklsatre va pedofili er pedofili er: pedofili er en sexuell preferanse, det er noe en person tenner sexuelt til rtillegg til deres normale legning en pedofili trenger i utgangspunktet ikke og vere slem og vil i normale tilfeller ikke et barn noe vont jeg fant en gang en side om det på nettet men finner den ikke igjen men jeg har lest mye omdet man kan si de er syke i hodet men det er en rar betegnelse pedofili på norsk er banreelsker det er altså en person som er veldig glad i barn en pedofil vil ha et vledig ønske om og kome innpå barn og ha et forhold til dem de vil ha det intimt i forhold til banret noen banr syunes slik er spennende men det bør unngås en pedofil er vanlig ikke en overgriper men de kan og miste kontrollen men har det svert ovndt etterpå et problem er at samfunnet ikke gir nok hjelp først, en far gikk ofr hjelp fordi han tente p ådatteren men fikk beksjed om at han måtte gjøre et overgrept først vis han skulle ha hjelp vil vi had det slik mangem å desverre advare banr mot seg slev jeg syns det er viktig og advare et barn mot personer som vil bryte deres grenser og vere ubehagleig det er viktig og lere banret ogsette grenser ofr seg selv og stoppe det som er ubehaglig nå er det ike pedofile som er de vanlige overgriperene mange overgripere er det fordi de har gjennomgott noe i banrdommen noe traumatisk som har ghort det de vanlige overgriperene er heller ikke voksen emne vanligvis eldre søsken på yngre søsken jeg syns du ut i fra dett e skal prøve og finne ut va som er enklest og forklare henne og prøve og froklare va det er og finne va hun forstår hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 25. februar 2005 #7 Del Skrevet 25. februar 2005 hei jeg er litt enig ,ed første og tex men jeg vil begynne med og svare med og forklsatre va pedofili er pedofili er: pedofili er en sexuell preferanse, det er noe en person tenner sexuelt til rtillegg til deres normale legning en pedofili trenger i utgangspunktet ikke og vere slem og vil i normale tilfeller ikke et barn noe vont jeg fant en gang en side om det på nettet men finner den ikke igjen men jeg har lest mye omdet man kan si de er syke i hodet men det er en rar betegnelse pedofili på norsk er banreelsker det er altså en person som er veldig glad i barn en pedofil vil ha et vledig ønske om og kome innpå barn og ha et forhold til dem de vil ha det intimt i forhold til banret noen banr syunes slik er spennende men det bør unngås en pedofil er vanlig ikke en overgriper men de kan og miste kontrollen men har det svert ovndt etterpå et problem er at samfunnet ikke gir nok hjelp først, en far gikk ofr hjelp fordi han tente p ådatteren men fikk beksjed om at han måtte gjøre et overgrept først vis han skulle ha hjelp vil vi had det slik mangem å desverre advare banr mot seg slev jeg syns det er viktig og advare et barn mot personer som vil bryte deres grenser og vere ubehagleig det er viktig og lere banret ogsette grenser ofr seg selv og stoppe det som er ubehaglig nå er det ike pedofile som er de vanlige overgriperene mange overgripere er det fordi de har gjennomgott noe i banrdommen noe traumatisk som har ghort det de vanlige overgriperene er heller ikke voksen emne vanligvis eldre søsken på yngre søsken jeg syns du ut i fra dett e skal prøve og finne ut va som er enklest og forklare henne og prøve og froklare va det er og finne va hun forstår hilsen omtrent det jeg allerede hadde sagt, men var ikke sikker pa om dette var nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 25. februar 2005 #8 Del Skrevet 25. februar 2005 omtrent det jeg allerede hadde sagt, men var ikke sikker pa om dette var nok. hei fint du er enig hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 25. februar 2005 #9 Del Skrevet 25. februar 2005 hei fint du er enig hilsen Ha! Ha! Jeg skrev ikke det der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 25. februar 2005 #10 Del Skrevet 25. februar 2005 Sa plagsomt jeg skrev ikke det der, jeg skrev mer. Hvorfor i H****** Ble det ikke med?? :o Jeg skrev at jeg neppe kommer til a si til mine barn at en pedofil er en mann som er veldig glad i barn. Pedofile er egoistiske og hensynslose mennesker som odelegger familier og barn. Men takk til Vinter's innlegg det var omtrent det jeg allerede har sagt men var ikke sikker om det var nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vinter Skrevet 27. februar 2005 #11 Del Skrevet 27. februar 2005 Tule skrev [/quote men jeg vil begynne med og svare med og forklare hva pedofili er pedofili er: pedofili er en sexuell preferanse, det er noe en person tenner sexuelt til rtillegg til deres normale legning en pedofili trenger i utgangspunktet ikke og vere slem og vil i normale tilfeller ikke et barn noe vont jeg fant en gang en side om det på nettet men finner den ikke igjen men jeg har lest mye omdet man kan si de er syke i hodet men det er en rar betegnelse Jeg vet ikke hvor gammelt dette info inlegget på nettet er, men en ting er sikkert nyere forskning beskriver "pedofile" som mennesker med mangel på empati (evnen til å føle/ ha medfølelse ) i dette tilfellet for barn. Forskere som driver med terapi i fengsler kan dokumentere at pedofile som går i terapi nesten utelukkende bebreider offere for sine egne handlinger. Hvordan det er mulig og kunne påstå at et barn i alder 0-10 år aktivt byr seg frem for å få sex er mer enn jeg kan fatte og begripe. Barn i den alderen er normalt ikke slik. Den forklaringen de kommer med er ren ønsketenkning for å slippe skyld. Jeg tror dette er en forklaring som for dem til slutt blir en sannhet ( veldig skummelt spør du meg) Ja det er sant at mange barn blir utsatt for overgrep fra folk i deres nære hverdag ( søsken, far, onkel, nabo etc) og det er derfor det er så utrolig viktig og ha barn som stoler på seg selv og foreldrene sine. Da vil de si ifra om ting som plager dem under oppveksten ikke bare overgrep (mobbing, spiseforstyrrelser, fester, alkohol, stoff) Trygg og god kommunikasjon er alfa og omega. Personlig tror jeg ikke at barn i en alder av 3-10 år skal behøve og gradere hvor "slem eller snill" en pedofil er. Vi voksne har jo problemer med det, hvorfor utsette barn for en slik påkjenning. Bukken skal ikke passe havresekken og ferdig med det!!!! Jeg tror neppe at et barn som er blitt utsatt for overgrep vil utbrodere sin overgriper`s mange andre gode sider, da det de har blitt utsatt for vil følge dem resten av livet. Det finnes ikke noe så uskyldig og vergeløst som et barn som får sin tillit misbrukt av en voksen. Alle mennesker har gode sider, men disse behøver vi ikke trekke frem for barna våre i dette tilfellet. :evil: Så ja det er greit å si at noen voksne er slemme!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 27. februar 2005 #12 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg har forklart at det finnes mennesker som ikke er snille og at man aldri kan vite hvem disse er. Også har jeg forsøkt å prente inn at det ALDRI er bra å bli med noen jeg ikke kjenner, selv om vedkommende sier at de kjenner meg/ at jeg har sagt det er ok. Jeg har også fortalt at det finnes mennesker som prøver å lure med seg barn ved hjelp av søte dyr eller godteri, og at de aldri må bli med noen for å få noe/se på søte dyr. Jeg har ikke forklart hva disse menneskene gjør mot barn, har bare sagt at de er slemme og gjør barn vondt. Ser ikke noe grunn til å gå i detlaljer om hva som kan skje. Om denne skremselspropagandaen fører til at barna løper vekk fra ukjente, harmløse, snille, velmenende mennesker, gjør ikke det noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 28. februar 2005 #13 Del Skrevet 28. februar 2005 Tule skrev [/quote men jeg vil begynne med og svare med og forklare hva pedofili er pedofili er: pedofili er en sexuell preferanse, det er noe en person tenner sexuelt til rtillegg til deres normale legning en pedofili trenger i utgangspunktet ikke og vere slem og vil i normale tilfeller ikke et barn noe vont jeg fant en gang en side om det på nettet men finner den ikke igjen men jeg har lest mye omdet man kan si de er syke i hodet men det er en rar betegnelse Jeg vet ikke hvor gammelt dette info inlegget på nettet er, men en ting er sikkert nyere forskning beskriver "pedofile" som mennesker med mangel på empati (evnen til å føle/ ha medfølelse ) i dette tilfellet for barn. Forskere som driver med terapi i fengsler kan dokumentere at pedofile som går i terapi nesten utelukkende bebreider offere for sine egne handlinger. Hei det er foreksjellige grunner til at folk blir overgripere pedofili er enb av dem pedofiel er forksjellige fra nadre overgripere og det bør ikke sammenlignes den siden på nettet tok for seg dette det er mange som blir overgripere av andre grunner og for eksempel ting so mhar skjedd før det er og viktig [qoute] Hvordan det er mulig og kunne påstå at et barn i alder 0-10 år aktivt byr seg frem for å få sex er mer enn jeg kan fatte og begripe. Barn i den alderen er normalt ikke slik. Den forklaringen de kommer med er ren ønsketenkning for å slippe skyld. Jeg tror dette er en forklaring som for dem til slutt blir en sannhet ( veldig skummelt spør du meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 28. februar 2005 #14 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg har forklart at det finnes mennesker som ikke er snille og at man aldri kan vite hvem disse er. Også har jeg forsøkt å prente inn at det ALDRI er bra å bli med noen jeg ikke kjenner, selv om vedkommende sier at de kjenner meg/ at jeg har sagt det er ok. Jeg har også fortalt at det finnes mennesker som prøver å lure med seg barn ved hjelp av søte dyr eller godteri, og at de aldri må bli med noen for å få noe/se på søte dyr. Jeg har ikke forklart hva disse menneskene gjør mot barn, har bare sagt at de er slemme og gjør barn vondt. Ser ikke noe grunn til å gå i detlaljer om hva som kan skje. Om denne skremselspropagandaen fører til at barna løper vekk fra ukjente, harmløse, snille, velmenende mennesker, gjør ikke det noe! hei men va vis banra spør da dam å man jo vere erlig jeg tror det er bedre det en og skremem dem de kan jo og bli redd for alle de kan jo bli redd for og hilse på folk eller vere alene med folkselv om foreldrenee sier det er greit og jeg syns vis despør om vorfor de er falrige så syns jeg man bør svare elers tror jegi kke de vil tro på det hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 28. februar 2005 #15 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg har forklart at det finnes mennesker som ikke er snille og at man aldri kan vite hvem disse er. Også har jeg forsøkt å prente inn at det ALDRI er bra å bli med noen jeg ikke kjenner, selv om vedkommende sier at de kjenner meg/ at jeg har sagt det er ok. Jeg har også fortalt at det finnes mennesker som prøver å lure med seg barn ved hjelp av søte dyr eller godteri, og at de aldri må bli med noen for å få noe/se på søte dyr. Jeg har ikke forklart hva disse menneskene gjør mot barn, har bare sagt at de er slemme og gjør barn vondt. Ser ikke noe grunn til å gå i detlaljer om hva som kan skje. Om denne skremselspropagandaen fører til at barna løper vekk fra ukjente, harmløse, snille, velmenende mennesker, gjør ikke det noe! hei jeg vil si dyu og er naiv visdu ike suier va de gjrø overgreps kjer oftest i familie eller ivbanrets nettverk med personer du kanskje har tillit til vis banret sklagjennkjenne en situasjon og sette seg til mot må detvite va de kan gjrøe jeg syns det er riktig og si det hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå