AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #1 Skrevet 3. mai 2018 Jeg har en jobb i et mellomstort firma, som jeg ikke trives så veldig godt i. Det er ikke noe fryktelig galt med jobben, men jeg synes den er uinteressant, og jeg føler virkelig ikke noe engasjement for jobben. Lønnen er ikke så mye å skryte av, men arbeidsmiljøet er i hvertfall hyggelig. Største problemet for meg er at det er veldig lang reisevei, hvilket er dyrt slitsomt og stjeler dyrebar tid med barna mine i hverdagen. Av denne grunn hadde jeg bestemt meg for å lete etter en jobb nærmere bosted. Utdanningen min er veldig vanlig, så det er mange om de jobbene jeg kunne kvalifisert for. Nå har jeg imidlertid fått tilbud om en svært god stilling i firmaet jeg jobber i. Oppgaver blir ikke noe mer spennende og lønn og reisevei er uendret. Men denne stillingen vil se veldig bra ut på CVen og vil trolig åpne dører for mer spennede jobber med bedre lønn her i nærheten. Jeg er i utgangspunktet ikke formelt kvalifisert for jobben (men mer enn kapabel) så jeg kan nok ikke satse på å få et slikt tilbud igjen. Så da er spørsmålet - burde jeg ta denne jobben og holde ut en periode for å bygge CV? Eller skal jeg prøve å finne meg noe jeg trives bedre i, og utnytte den lille tiden barna er små til å prioritere tid med familien? Og hvor lenge må man ha en god stilling for at den blir imponerende på CV? 6mnd? 1år? 3år? 5år? Akkurat nå er familien og barna det absolutt viktigste for meg, jeg ønsker virkelig prioritere dem over jobb, men jeg har jo også mange mange år i arbeidslivet fremover, så det er jo lurt å «komme seg opp og frem» Anonymkode: 6ca99...0f7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #2 Skrevet 3. mai 2018 Ta jobben og hold ut minst et år, jo lenger jo bedre, er mitt råd. 6 mnd er for lite og om du begynner å lete etter noe nytt så raskt kan det føre til at potensielle arbeidsgivere lurer på om du ikke fikser jobben (siden du ikke er formelt kvalifisert). Gjør en god jobb og sørg for å få en solid referanse til du skal søke deg videre. Anonymkode: e5a73...234
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta jobben og hold ut minst et år, jo lenger jo bedre, er mitt råd. 6 mnd er for lite og om du begynner å lete etter noe nytt så raskt kan det føre til at potensielle arbeidsgivere lurer på om du ikke fikser jobben (siden du ikke er formelt kvalifisert). Gjør en god jobb og sørg for å få en solid referanse til du skal søke deg videre. Anonymkode: e5a73...234 Det er det jeg tenker, at det lure å gjøre er helt klart å ta jobben og holde ut et år eller to. Men likevel føles 1-2 år som en veldig stor slump av livet til mine barnehagebarn. Slik det er nå har jeg bare 1-1,5 time med dem i hverdagen. Finner jeg en annen jobb i min by vil jeg kunne få to timer mer med dem hver dag.. Anonymkode: 6ca99...0f7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 Jeg ville tatt jobben men søkt nye jobber fra dag én. Hvis du skulle få spørsmål på intervju om hvorfor du søker ny jobb tidlig kan du si at du vil jobbe hos akkurat dem (få fram din motivasjon) + at det er praktisk å jobbe nærmere der du bor. Alle arbeidsgivere skjønner det. Jeg fikk fast jobb i januar. Fikk drømmejobben nå i mai og byttet. Ny arbeidsgiver forstår mitt valg da jeg forklarte hvor motivert jeg var for å jobbe hos akkurat dem. Lykke til. Anonymkode: 102ad...a4d
*melis* Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg tenker, at det lure å gjøre er helt klart å ta jobben og holde ut et år eller to. Men likevel føles 1-2 år som en veldig stor slump av livet til mine barnehagebarn. Slik det er nå har jeg bare 1-1,5 time med dem i hverdagen. Finner jeg en annen jobb i min by vil jeg kunne få to timer mer med dem hver dag.. Anonymkode: 6ca99...0f7 Er det muligheter for å kunne ha hjemmekontor (f.eks. 1-2 dager i uken, eller at du jobber kortere dager mot at du tar igjen det tapte på kveldstid når ungene har lagt seg)?
Shinee Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 Ser ikke noe feil i å finne noe annet. Ingen ting er viktigere en tiden med barna sine 👍 er en ærlig sak det som alle kan forstå.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 Slik er det for 90% av folk i Finans, Consulting, osv. Da tar man en prestisjefylt drittjobb, mest fordi det ser bra ut på CV. Jobber 1-2 år, og går over til noe annet. Så, ja, det kan absolutt fungere. Men ville ikke gjort det over veldig lang tid. Anonymkode: 10cb5...a0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå