Charlotte000 Skrevet 3. mai 2018 #1 Skrevet 3. mai 2018 Overskriften sier egentlig det meste. Oppdaget i dag (innleveringsfrist i går), at jeg skulle hatt times new roman på oppgaven min. Jeg har calibri. Dette er jo en utrolig pinlig slurvefeil, noen andre som har opplevd/ hørt om lignende? Hvor store konsekvenser fikk det?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #2 Skrevet 3. mai 2018 1 minutt siden, Charlotte000 skrev: Overskriften sier egentlig det meste. Oppdaget i dag (innleveringsfrist i går), at jeg skulle hatt times new roman på oppgaven min. Jeg har calibri. Dette er jo en utrolig pinlig slurvefeil, noen andre som har opplevd/ hørt om lignende? Hvor store konsekvenser fikk det? Har studert ved to høgskoler og begge godkjenner calibri på lik linje med times new. Times New er ikke en god font å lese på skjerm, mye mer egnet for trykk, så det vil jeg så fall si er ganske gammeldags om dere må benytte denne, men igjen vet jeg de liker å være vrange på sånt. Anonymkode: 3cb35...2c1
Charlotte000 Skrevet 3. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2018 Takk for raskt svar! Sitter å stresser nå. Håper de ikke er vrange på det, ja! 🤞🤞🤞
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #4 Skrevet 3. mai 2018 Litt rart å ha gått 3 år på høyskole eller universitet uten å ha fått med seg standardkravet om times new roman, strl 12 og 1,5 linjeavstand? Vi har i alle fall hatt det på alle innleveringene under hele utdanningen. Om innholdet i oppgaven er bra uansett går det sikkert helt greit, men vet at mine veiledere ville mislikt en slik feil sterkt. Anonymkode: bfa7b...b83 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Litt rart å ha gått 3 år på høyskole eller universitet uten å ha fått med seg standardkravet om times new roman, strl 12 og 1,5 linjeavstand? Vi har i alle fall hatt det på alle innleveringene under hele utdanningen. Om innholdet i oppgaven er bra uansett går det sikkert helt greit, men vet at mine veiledere ville mislikt en slik feil sterkt. Anonymkode: bfa7b...b83 Skjerp deg, alle kan jo bomme når man er stresset for tusen andre ting og som TS selv skriver så var det en pinlig slurvefeil. Anonymkode: 62f5c...f67 23
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #6 Skrevet 3. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjerp deg, alle kan jo bomme når man er stresset for tusen andre ting og som TS selv skriver så var det en pinlig slurvefeil. Anonymkode: 62f5c...f67 Hun sa hun har oppdaget at hun skulle hatt times new roman. Det er veldig rart etter 3 år på høyere utdanning å ikke vite hvilken font man skal bruke. Skjerp deg selv. Om du ikke tåler ulike meninger bør du ikke henge på et diskusjonsforum. Anonymkode: bfa7b...b83 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #7 Skrevet 3. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun sa hun har oppdaget at hun skulle hatt times new roman. Det er veldig rart etter 3 år på høyere utdanning å ikke vite hvilken font man skal bruke. Skjerp deg selv. Om du ikke tåler ulike meninger bør du ikke henge på et diskusjonsforum. Anonymkode: bfa7b...b83 Dette har jo ikke noe med meninger å gjøre men at du må hakke på TS for at hun har gjort en slurvefeil. Så skjerp deg. Anonymkode: 62f5c...f67 10
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #8 Skrevet 3. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette har jo ikke noe med meninger å gjøre men at du må hakke på TS for at hun har gjort en slurvefeil. Så skjerp deg. Anonymkode: 62f5c...f67 Om du mener jeg hakker på TS for å si at det er rart å ikke vite det så er du virkelig skjør. Skjerp deg. Anonymkode: bfa7b...b83 3
Charlotte000 Skrevet 3. mai 2018 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2018 Vi har hatt andre innleveringer der calibri har blitt brukt, men ja en helt klart en pinlig feil! Veileder har jo sett på oppgaven flere ganger og ikke sagt noe, men er jo hundre prosent mitt ansvar så legger meg selvfølgelig flat der. Takk for støtten,anonym "2" !:) 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #10 Skrevet 3. mai 2018 Akkurat nå, Charlotte000 skrev: Vi har hatt andre innleveringer der calibri har blitt brukt, men ja en helt klart en pinlig feil! Veileder har jo sett på oppgaven flere ganger og ikke sagt noe, men er jo hundre prosent mitt ansvar så legger meg selvfølgelig flat der. Takk for støtten,anonym "2" !:) Jeg synes ikke det er NOE rart at du har gått på denne "bommerten" når dere har hatt andre innleveringer med godkjent bruk av Calibri og at veilederen din på bacheloroppgaven din ikke har sagt noe om fonten din. Det hadde hun garantert påpekt om det var et problem! Bare hyggelig, jeg vet hvor stresset man kan være over å finne slike "feil" i etterkant og håpe at det ikke går utover karakteren. Så da er det passe unødvendig med slike kommentarer som å insinuere at du er sløv etc. Da kan man heller holde seg til å si at man tror det vil gå ut over karakteren, det er lov å bruke folkeskikk selv om man er på et forum liksom. Lykke til, TS! Tenker det går bra jeg Anonymkode: 62f5c...f67 1
Charlotte000 Skrevet 3. mai 2018 Forfatter #11 Skrevet 3. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes ikke det er NOE rart at du har gått på denne "bommerten" når dere har hatt andre innleveringer med godkjent bruk av Calibri og at veilederen din på bacheloroppgaven din ikke har sagt noe om fonten din. Det hadde hun garantert påpekt om det var et problem! Bare hyggelig, jeg vet hvor stresset man kan være over å finne slike "feil" i etterkant og håpe at det ikke går utover karakteren. Så da er det passe unødvendig med slike kommentarer som å insinuere at du er sløv etc. Da kan man heller holde seg til å si at man tror det vil gå ut over karakteren, det er lov å bruke folkeskikk selv om man er på et forum liksom. Lykke til, TS! Tenker det går bra jeg Anonymkode: 62f5c...f67 Tusen takk for at du sier det. Veldig deilig å få forståelse akkurat nå, så setter veldig pris på det! Og håper du har rett! Tenkte på veldig mange ting i forbindelse med innleveringen, ja. Det mest banale gikk tydeligvis i glemmeboken. Men igjen,tusen takk for at du beroliger en urolig sjel! 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #12 Skrevet 3. mai 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hun sa hun har oppdaget at hun skulle hatt times new roman. Det er veldig rart etter 3 år på høyere utdanning å ikke vite hvilken font man skal bruke. Skjerp deg selv. Om du ikke tåler ulike meninger bør du ikke henge på et diskusjonsforum. Anonymkode: bfa7b...b83 det er ikke alle studieretninger som har slike krav. Anonymkode: 3bcfc...abc 2
Minitroll Skrevet 3. mai 2018 #13 Skrevet 3. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun sa hun har oppdaget at hun skulle hatt times new roman. Det er veldig rart etter 3 år på høyere utdanning å ikke vite hvilken font man skal bruke. Skjerp deg selv. Om du ikke tåler ulike meninger bør du ikke henge på et diskusjonsforum. Anonymkode: bfa7b...b83 Tror calibri er innenfor ved noen stiler, men er det APA så er det ganske strengt. 1
Charlotte000 Skrevet 3. mai 2018 Forfatter #14 Skrevet 3. mai 2018 11 minutter siden, Minitroll said: Tror calibri er innenfor ved noen stiler, men er det APA så er det ganske strengt. APA her ja:( Poster oppdatering etter jeg har snakket med veileder i morgen, kryss fingrene for meg 🤞 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #15 Skrevet 4. mai 2018 Jeg førte referanselisten på en annen måte en skolen ønsket, altså ikke feil, bare en annen stil, og måtte pent skrive ny bachelor. Så det varierer nok veldig. Anonymkode: 76a85...ece 1
Charlotte000 Skrevet 4. mai 2018 Forfatter #17 Skrevet 4. mai 2018 Snakket med fire forelesere når jeg var i resepsjonen på skolen nå (Helt tilfeldig at det var så mange der, men passet jo egentlig veldig bra). De sa det ikke var noe å bekymre seg for. De sa de tror det er flere som leverer i feil font. Så litt mer avslappet nå.. sendt mail til veileder også, Så håper hun sier det samme.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #18 Skrevet 4. mai 2018 Jeg vet ikke om calibri er godkjent, men personlig synes jeg det er rart at noen høgskoler i Norge skal godkjenne calibri (basert på hva annonym sier her) når alle maser hele tiden på at det er Times new roman, linjeavstand 1.5. Ville tro at 99% av akademiske bøker og artikler er alltid skrevet på times new roman, og selv på mine innleveringer skriver ikke professorene hvilket font og linjeavstand vi trenger fordi det er selvfølge. Uansett er riktig referanse stil mye viktigere enn font, men det er uprofesjonelt å ha en bachelor oppgave på calibri. Anonymkode: 503e8...86f 1
MrBig4u Skrevet 4. mai 2018 #19 Skrevet 4. mai 2018 14 timer siden, Charlotte000 skrev: Overskriften sier egentlig det meste. Oppdaget i dag (innleveringsfrist i går), at jeg skulle hatt times new roman på oppgaven min. Jeg har calibri. Dette er jo en utrolig pinlig slurvefeil, noen andre som har opplevd/ hørt om lignende? Hvor store konsekvenser fikk det? Heia. Så kjipt å oppdage dette etter innleveringen, men tror du kunne ha korrigert dette UTEN å endre ett komma eller annet, så de kan sjekke at det er samme antall ord og tegn og kun sendt inn med endret og rett fontbruk, Times New Roman str.12 og 1,5 i linjeskift er hva vi har. Dette er og hva vi avkreves fra første eksamen, og slikt sett stilles kravet i fra første stund så vi drilles i dette, da en senere master har helt klare krav, som vedlagt i bildet her. (Så ikke noen helt klare formelle krav før masternivå, men dette blir understreket av alle forelesere fra vårt førsteår at er det vi skal bruke som en fast standard... Sett din Word doc opp med en "normal.mal" i denne font type og størrelse som en omstilling, og venn deg til bruken først som sist ved alt arbeidet, så slipper du å gå på en slik blemme en annen gang? Med de aller beste ønsker, fra filosofi studenten;-) 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #20 Skrevet 4. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun sa hun har oppdaget at hun skulle hatt times new roman. Det er veldig rart etter 3 år på høyere utdanning å ikke vite hvilken font man skal bruke. Skjerp deg selv. Om du ikke tåler ulike meninger bør du ikke henge på et diskusjonsforum. Anonymkode: bfa7b...b83 Det er ikke gitt at man MÅ ha TNR. I løpet av 5 år på universitetet, ble vi bedt om TNR én gang!! Ting blir ikke sånn du ønsker kun fordi du hadde det på den måten! Anonymkode: 54ea5...d8f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå