runi Skrevet 3. mai 2018 #1 Skrevet 3. mai 2018 Kona og jeg tenkte oss på interrail ferie i år. Er begge 60+. Kunne tenkt oss at reisen endte i italia. Har noen gode tips å gi oss ?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Start reisen i Danmark. Ta fergen fra Larvik/Kristiansand som bare tar noen timer og hopp på et tog. Reis så til Berlin/Praha/Wien/Zagreb/Split da kan dere ta båt over til Italia fra Kroatia. Dere kan også legge inn et besøk i Krakow mellom Praha og Wien. Det er en veldig flott by. Jeg har selv kjørt denne ruten på interrail (dog da jeg var i 20-årene) og vil virkelig anbefale disse byene pga arkitektur og beliggenhet. Drar dere via Polen og Kroatia blir også turen litt billigere, da alt er billigere i disse landene. Anonymkode: cfb6b...40a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Såvidt jeg husker finnes det ulike billetter avhengig av hvor lenge dere skal.være borte og hvor mange land dere ønsker å reise i, eller var det antall reisedager (ex 10 klipp eller 'reis så mye du vil'). Interrail er den fineste ferien jeg har hatt, så gled dere. Blink dere ut noen byer og sett av noen dager hvert sted. Men finner dere ut at dere vil være der litt lenger eller kortere lager dere rom for det. Vi bestilte bolig første to nettene, deretter bestilte vi for neste sted. På den måten kunne vi justere etterhvert. Vi brukte hostels.com for å booke rom. Veldig mange gode hosteller! Sjekk ut togsider på nett før dere drar for å sjekke ruter og reisetid, det kan være nyttig. Noen ekspressruter koster ekstra og går ikke på interrailbilletten. Vi startet med billig flybillett til en by i Europa for å slippe å bruke reisedager ut fra Norge. Samme hjem. Anonymkode: 286cf...cb3 1
Evameow Skrevet 23. mai 2018 #5 Skrevet 23. mai 2018 Hei ! For å komme seg fort sørover fra Norge er det også mulig å ta toget til malmø, og fra malmø er det et natttog som går direkte til Berlin. Nattoget er ikke med i interrail billetten, men koster rundt 200-300 kr per person. Kan være verdt det med tanke på at man sparer mye tid og kommer seg fort ned i europa. Anbefaler også appen rail planner ( det er den offisielle interrail appen). Denne er meget nyttig og gir en utrolig god oversikt over muligheter med tog. Inne i appen kan man også velge om man vil ha med kun sotogruter som ikke koster ekstra penger, eller ekspresstog som har ekstra kostnader. Ellers er free walking tours i alle europeiske byer en veldig fin måte å se mye av byen på!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå