Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med hvordan jeg kan få vekk dette? Har små, røde prikker på oversiden av begge lår. De er flate (kan ikke kjennes) og klør ikke. Jeg tror derimot at prikkene slyldes betente hårsekker ettersom det er ved hårsekkene at de røde prikkene oppstår. Det er også slik at det kommer litt «puss» ut dersom jeg klemmer på noen av dem, men ikke alle. 

Har prøvd å skrubbe med en skrubb jeg har av rørsukker og olivenolje. Har også prøvd å rense med pyrisept. 

Noen som vet hvordan jeg kan få de vekk? 

Anonymkode: 455bc...9b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være det som kalles for keratosis pilaris? Vanlig å ha blant annet på overarmer. Er en hudsykdom/tilstand som dessverre skal være vanskelig å få gjort noe med.

Anonymkode: 9d6d8...b77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med hvordan jeg kan få vekk dette? Har små, røde prikker på oversiden av begge lår. De er flate (kan ikke kjennes) og klør ikke. Jeg tror derimot at prikkene slyldes betente hårsekker ettersom det er ved hårsekkene at de røde prikkene oppstår. Det er også slik at det kommer litt «puss» ut dersom jeg klemmer på noen av dem, men ikke alle. 

Har prøvd å skrubbe med en skrubb jeg har av rørsukker og olivenolje. Har også prøvd å rense med pyrisept. 

Slutt å barber deg, så forsvinner de.

Anonymkode: a0f47...3b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sånne også. Det er ikke keratosis pilaris eller nupper pga barbering som noen nevner her. Men det er hårsekkene som du sier. Legen min ba meg bruke hibiskrubb (antibaktriell men mild) og da ble det betraktelig mange færre, men jeg har fortsatt et par som kommer og går 1,5 år senere. Gidder ikke gjøre noe med de når det bare er 2-6 stk, men lurer jo på hvorfor de ikke går vekk da. Har egentlig bare akseptert at sånnt skjer. Hender jeg får en på magen også.

Anonymkode: 9c1c2...cb4

AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2018 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Skubbing og pyrisept er å be om mer trøbbel. La problemet få fred og ro. Pyrisept er ikke noe som skal brukes i tide og utide, det er antiseptisk og kan være med på å utvikle mulitresistente bakterier om det brukes unødvendig. 

Gå på tv2.no og les om såpe som også kan være med på å utvikle mulitresistente bakterier. 

Anonymkode: c43d7...365

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...