Gå til innhold

Glemte p piller, er jeg gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. For sirka to uker siden var jeg uforsiktig med p-pillene mine. Jeg glemte å ta de noen dager på rad, og hadde ubeskyttet sex med kjæresten min.( Jeg vet, veldig dumt). Tenkte ikke så veldig mye over det før en uke senere, da jeg våknet opp med litt blod i trusen. Dette var veldig rart for meg, siden jeg har aldri fått en mellomblødning. Jeg hadde også tatt p pillene mine hver dag siden jeg klussa til, så at jeg skulle få en slik blødning ga ikke mening for meg. Jeg har også vært veldig trøtt og sliten i det siste, mer enn vanlig. Jeg har også kramper i livmor som kommer og går, noen ganger stikker det. Apetitten min har endret seg, jeg spiser mye mindre enn før og har mistet matlyst så og si helt. Må tvinge i meg mat. Jeg tok en test for noen dager siden, den var negativ. (tok testen 11 dager etter antatt befruktning).

Jeg er redd for at jeg tok testen for tidlig, og kan det være en mulighet for at jeg er gravid? Setter veldig pris på svar, er litt fortvilt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er klin umulig for noen her inne å gjette seg til om du er gravid eller ikke, du må ta en ny test. At du reagerte og fikk en liten blødning kan ha kommet av at du slurvet med pillene. 

Anonymkode: 4c824...e9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan være gravid. Ta en ny test, vent hvertfall 14 dager etter siste ubeskyttede samleie og ta ny test på morgenurin. Mellomblødning kan komme av at du hadde opphold i pillene. 

Anonymkode: 2707e...422

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med spiren :gravid::babysmokk:

Anonymkode: 76ebc...5f6

Skrevet

Jeg hadde skjønt om jeg hadde fått blødningen da jeg surret med p pillene, men ikke uken etter. 

Skrevet

Vent litt, ta en til test. Vi er ikke inni livmora di, så vi kan dessverre ikke vite. :vetikke: Det er jo typiske graviditetssymptomer (men som også er symptomer på andre ting og), men du må nesten teste flere ganger. Ingen av oss kan komme med andre svar.

AnonymBruker
Skrevet

Blødningene er nok pga pillene. 

Anonymkode: 0630c...31c

Skrevet

Okei, da venter jeg til neste helg, så tar jeg en til test. Takk for svar dere :D

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å få en lite blødning så lenge du glemmer én eneste pille, så det er ikke akkurat unormalt. Smertene er nok også fordi du har klusset med syklusen din. Om du er gravid er umulig å si, men utifra det du skriver er jo sjansen absolutt der. Vent ei uke og ta en test. 

Anonymkode: 19dcc...a7a

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det finnes en test som kan vise om du er gravid, du får kjøpt den på apotek.

AnonymBruker
Skrevet

Har du en ukes pause fra pillene eller går du rett over på nytt brett?

Om du ikke har pause slik at det er minimun 21 dager du har gått på pillen, så er du beskyttet om du glemmer en dag. Men etter den dagen må du gå på de i 7 dager igjen før du er sikker. 

Har du tatt en ukes pause, så får du teste igjen om noen dager. 

Anonymkode: 1199b...99e

AnonymBruker
Skrevet

11 dager etter befruktning bør testen være klart positiv. Du er nok ikke gravid. 

Anonymkode: 9f858...119

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Stargarder skrev:

Hei. For sirka to uker siden var jeg uforsiktig med p-pillene mine. Jeg glemte å ta de noen dager på rad, og hadde ubeskyttet sex med kjæresten min.( Jeg vet, veldig dumt). Tenkte ikke så veldig mye over det før en uke senere, da jeg våknet opp med litt blod i trusen. Dette var veldig rart for meg, siden jeg har aldri fått en mellomblødning. Jeg hadde også tatt p pillene mine hver dag siden jeg klussa til, så at jeg skulle få en slik blødning ga ikke mening for meg. Jeg har også vært veldig trøtt og sliten i det siste, mer enn vanlig. Jeg har også kramper i livmor som kommer og går, noen ganger stikker det. Apetitten min har endret seg, jeg spiser mye mindre enn før og har mistet matlyst så og si helt. Må tvinge i meg mat. Jeg tok en test for noen dager siden, den var negativ. (tok testen 11 dager etter antatt befruktning).

Jeg er redd for at jeg tok testen for tidlig, og kan det være en mulighet for at jeg er gravid? Setter veldig pris på svar, er litt fortvilt. 

Hadde selv positiv test 10 dager etter befruktning. Så mest sannsynlig er du ikke gravid.  Stol på testen og om du ikke gjør det så bestill deg en blodprøve hos legen.

Anonymkode: 5ca4c...cec

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er garantert gravid :) gratulerer med et lite nurk på vei ❤️ På livets harde skole hadde jeg «synsing om andre på Internett er gravid» som valgfag, så detta kan jeg! 

Anonymkode: 4412b...e73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...