AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #2 Skrevet 3. mai 2018 Når de er gode på å gå i trapp. Babycall fungerer når man vil vite barnet er i seng ten å gå for å se. Anonymkode: db987...528 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #3 Skrevet 3. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når de er gode på å gå i trapp. Babycall fungerer når man vil vite barnet er i seng ten å gå for å se. Anonymkode: db987...528 Vil du si at et barn som går i 1 klasse på barneskolen kan sove i etasjen over foreldrene? Anonymkode: 86666...4d7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #4 Skrevet 3. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vil du si at et barn som går i 1 klasse på barneskolen kan sove i etasjen over foreldrene? Anonymkode: 86666...4d7 En 1 klassing kan fint det. Anonymkode: db987...528 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 Ps: brannstige ved vinduet Anonymkode: db987...528 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #6 Skrevet 3. mai 2018 Når de er gamle nok til å kunne bruke rømningsveier. Hvis barnet ditt bor i andreetasje og må evakueres via brannstige eller liknende bør du være trygg på at barnet faktisk klarer å komme seg trygt ut. Ellers kunne det vært omtrent når som helst, for det er jo bare å bruke babycall Anonymkode: 68baf...403 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #7 Skrevet 3. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil du si at et barn som går i 1 klasse på barneskolen kan sove i etasjen over foreldrene? Anonymkode: 86666...4d7 Ja, selvsagt. Vår 3 åring gjør det. Han kan fint gå i trappen opp til oss hvis det er noe. Anonymkode: f4b7a...474 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 Mine var 3 og 7 da de fikk rom i andre etasje. Det spørs da på huset, og barna, og ikke minst foreldrene (jeg hadde ikke tenkt på det som en problemstilling en gang). Anonymkode: 02920...132 2
Hedda-78 Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 Våre har alltid hatt rom i en annen etasje enn oss voksne. Altså fra drøyt ett års alder da de flyttet ut fra vårt soverom. Barna er i underetasjen, vi voksne er i overetasjen (har skrå tomt, så både under- og overetasjen er på bakkeplan). Brukte babycall så lenge det var nødvendig, og vi hadde alle dører åpne imellom. Joda, det ble en del tassing i trappa midt på natta for oss voksne. 1
Thelen Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 Kommer helt ann på barnet. Vår datter på 9 fikk stort rom på loftet med loftstue, vi sov i kjelleren. Hun valgte da å sove på gjesterommet i kjelleren fordi hun følte vi var for langt unna, så vi byttet om på hennes rom å gjesterom. Å hun trives sånn, å blir nok i samme etasje som oss til lillebroren blir for "plagsom" å dele etasje med😂
Belima Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 Lurt for dere som må ha barn i en annen etasje enn dere selv sover å ha en brannøvelse etter barna har sovnet, for å sjekke om de i det hele tatt våkner av brannalarmen. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 2 minutter siden, Belima skrev: Lurt for dere som må ha barn i en annen etasje enn dere selv sover å ha en brannøvelse etter barna har sovnet, for å sjekke om de i det hele tatt våkner av brannalarmen. Barn våkner ikke av brannalarmen. Anonymkode: 2d05f...12a
Belima Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 (endret) Slettet Endret 4. mai 2018 av Belima Slettet
Belima Skrevet 4. mai 2018 #14 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barn våkner ikke av brannalarmen. Anonymkode: 2d05f...12a Du tok poenget mitt! 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #15 Skrevet 4. mai 2018 27 minutter siden, Belima skrev: Du tok poenget mitt! https://www.theguardian.com/technology/2017/feb/23/smoke-alarms-children-sleep-through-fire-investigator Anonymkode: 2d05f...12a 1
Vera Vinge Skrevet 4. mai 2018 #16 Skrevet 4. mai 2018 På 3.5.2018 den 17.00, AnonymBruker skrev: Når de er gode på å gå i trapp. Babycall fungerer når man vil vite barnet er i seng ten å gå for å se. Anonymkode: db987...528 Å ha rom i ulike etasjer handler da om mer enn å kunne gå i trapper. Mine barn har fartet opp og ned trappene hos oss fra de var 1,5 (korte trapper med litt dype trinn), men ville selvsagt ikke sovet i annen etasje enn dem allerede da. Det store spørsmålet mener jeg er hvordan de ville agere ved brann. Ville de høre alarmen og forstå hva de må gjøre? Og så ville jeg vært mye mer komfortabel med å ha rom i etasje over barna, så det er lettere å komme seg ned til dem ved brann. Skrekken ville være barn som sov alene på loftet og ikke våknet av alarmen eller ikke kunne bruke brannstige. Vi sover i samme etasje som barna foreløpig, men har også soverom i underetasjen. Så er spørsmålet om vi syns det er ok at eldstemann får rom nede når han er 7, når den yngste blir 1 år og ideelt sett flytter ut av vårt soverom. Men da er det lett å klatre ut av vinduet, og hvis han ikke våkner av alarmen er det flere muligheter for å hente ham ut siden det er på bakkeplan. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #17 Skrevet 4. mai 2018 2 timer siden, Vera Vinge skrev: Å ha rom i ulike etasjer handler da om mer enn å kunne gå i trapper. Mine barn har fartet opp og ned trappene hos oss fra de var 1,5 (korte trapper med litt dype trinn), men ville selvsagt ikke sovet i annen etasje enn dem allerede da. Det store spørsmålet mener jeg er hvordan de ville agere ved brann. Ville de høre alarmen og forstå hva de må gjøre? Og så ville jeg vært mye mer komfortabel med å ha rom i etasje over barna, så det er lettere å komme seg ned til dem ved brann. Skrekken ville være barn som sov alene på loftet og ikke våknet av alarmen eller ikke kunne bruke brannstige. Vi sover i samme etasje som barna foreløpig, men har også soverom i underetasjen. Så er spørsmålet om vi syns det er ok at eldstemann får rom nede når han er 7, når den yngste blir 1 år og ideelt sett flytter ut av vårt soverom. Men da er det lett å klatre ut av vinduet, og hvis han ikke våkner av alarmen er det flere muligheter for å hente ham ut siden det er på bakkeplan. Jeg tenker også litt i den retning. Sover ungene på bakkeplan kan man i verste fall slå inn vinduet for å få hentet dem ut. Jeg hadde nok ikke vært komfortabel med å ha vesla sovende en etasje over meg, men under skulle gått greit. Anonymkode: df6ad...fde 3
Suss80 Skrevet 4. mai 2018 #18 Skrevet 4. mai 2018 (endret) Jeg er sikkert sær, men jeg vil ikke sove i en annen etasje selv om de to eldste barna mine er 8-9 år. Trives aller best med å ha de nær meg 😊 Men forstår at ikke alle gjør som oss eller har samme muligheter blant annet grunnet romløsning. Om jeg måtte ha de i annen etasje, ville jeg forsøkt å vente til de klarer å ta seg ut selv ved eventuell brann/nødsituasjon. Endret 4. mai 2018 av Suss80 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #19 Skrevet 4. mai 2018 Pga. fare for brann er det ikke aktuelt å ha barnet i en annen etasje enn meg selv før han også er gammel nok til å være alene hjemme om natten. Anonymkode: 296e9...32d 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #20 Skrevet 4. mai 2018 Spoiler En på snart 3 år og en på 10 måneder. De sover på hvert sitt rom i andre etasje. Anonymkode: 99d44...506
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå