Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #1 Del Skrevet 24. februar 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102942 Kan noen fortelle meg at jeg ikke trenger å bli bekymra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #2 Del Skrevet 24. februar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #3 Del Skrevet 24. februar 2005 Ja, det hjalp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #4 Del Skrevet 24. februar 2005 Vi kan når som helst få kreft/ aids eller andre dødlige sykdommer og. Så jeg tror ikke det har noen hensikt å gå rundt å bekymre seg. De som kan dette gjør nok alt de kan for å forhindre smitte. Mer kan man vel ikke gjøre enn å følge råd fra ekspertene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2005 #5 Del Skrevet 24. februar 2005 VG virker jo som de prøver mest mulig å vise at dommedag er nær. Ble utrolig redd når jeg leste linken og jada bare le av meg, men begynte å sippe også, litt for at jeg er redd for å dø, men enda mer for at jeg er redd for å miste folk jeg er glad i. Det er greit at VG vil informere oss, men de bør ikke skrive det på slik en skremmende måte, og de skriver mye mer om dødstall og smittefare enn om hvordan man kan gjøre noe med det. De har iallfall skremt meg nok til å tro jeg skulle dø da jeg fikk influensa forrige uke, så jeg tror jeg bare slutter å lese om det og finner andre ting å gjøre. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2005 #6 Del Skrevet 24. februar 2005 En ting til jeg glemte å skrive. På andre forumer blir så klart dette også diskutert, og det skrives blant annet at "jorda er jo overbefolket nok fra før, kanskje dette er like greit" Si meg, er hele verden blitt suicidal og gir faen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #7 Del Skrevet 24. februar 2005 Mulig de vil ha oss til å se positivt på det. Jorda er så overbefolket at det bare er bra at halvparten dør, mer plass til oss som er igjen! Synes det var skikkelig ekkelt å lese om det. Tror jeg bare skal la vær jeg. Det hjertet ikke vet, har det ikke vondt av.. Osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2005 #8 Del Skrevet 24. februar 2005 Synes det var skikkelig ekkelt å lese om det. Tror jeg bare skal la vær jeg. Det hjertet ikke vet, har det ikke vondt av.. Osv.. Enig, jeg også. Så får vi håpe at om det skulle bli farlig, at de som sitter på medisinen ikke bare gir den til norges viktigste innbyggere, som jeg leste de skulle gjøre. Får Titanic assosiasjoner her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #9 Del Skrevet 24. februar 2005 Jaja, står valget mellom meg og Røkke tror jeg at jeg vet hvem som vinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 24. februar 2005 #10 Del Skrevet 24. februar 2005 Enig, jeg også. Så får vi håpe at om det skulle bli farlig, at de som sitter på medisinen ikke bare gir den til norges viktigste innbyggere, som jeg leste de skulle gjøre. Får Titanic assosiasjoner her. Det var vel ikke så ille. Poenget var vel at de som har nøkkelroller i forhold til å holde samfunnet i gang i en krisesituasjon får medisin først, for eksempel de som jobber i helsevesenet. Det er ganske fornuftig, synes jeg. Og nei, jeg har ikke en jobb som ville dyttet meg oppover i køen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2005 #11 Del Skrevet 24. februar 2005 Men da er det vel mye bedre å skaffe nok til alle heller, enn at bare noen får? Det er da nok mat til alle i Norge, da skulle det ikke være et problem å skaffe alle medisin, hvis ikke det er ubegrenset med "ingredienser" da... Da forstår jeg. Synes bare det er skremmende at enkelte er viktigere enn andre, de som ikke får noe medisin kan ikke føle seg mye verdt som menneske da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 24. februar 2005 #12 Del Skrevet 24. februar 2005 Vi får håpe at de skaffer nok medisin. Men aller mest håper vi at dette som vanlig er et worst-case scenario blåst ut av proporsjoner av VG. Det går nesten alltid bedre enn VG forespeiler oss, Spidey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet i.i Skrevet 25. februar 2005 #13 Del Skrevet 25. februar 2005 For at denne pandemien skal komme må en person med fugleinfluensa smitte en med vanlig influensa slik at viruset kan mutere. Hvor stor er sjansen for at det skal skje? En annen ting jeg tenker på er disse som hamstrer tamiflu. Til en familie på 4 kommer en ti ukers kur på 1000 kroner. Noe som bare er å lure seg selv da man, har jeg hørt, må behandles i 6 uker..... Personlig så bekymrer jeg meg overhodet ikke, Det er ikke sikkert det skjer, og det kan være alt fra i år til 50 år frem i tid. Velger derfor å bruke energien min på noe annet. Lizbet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå